Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
Lizzy schreef: Nu zou het interessant zijn om te weten wat de gemiddelde pup voor pH waarde heeft en of er in de gemiddelde pup struviet aanwezig is. Kijk, wanneer er geen problemen zijn, wordt de pup ook niet onderzocht op dit soort dingen. Wie weet hebben de meeste pups hier wel 'last van' zonder er last van te hebben... En wie weet gaan 'de problemen' vanzelf wel over, zonder dat de eigenaar iets doet, simpelweg omdat de eigenaar er niks van gemerkt heeft! Misschien krijgen alleen sommige puppies ook werkelijk ergens last van/pijn van en bestempelen we deze puppies ten onrechte als 'puppies met problemen'. Wie weet!

Wil iedereen met een puppy even de pH waarde van de urine opmeten ;D!
uh met zo'n stripje van de apotheek bedoel je?
nou ja heb 3 pups van bijna 9 maanden, maar ja niet echt pup dus :-\
Door Ine
Dit weekend probeer ik dus Bram even te controleren.
Misschien kan Jol een stripje van Tannetje meenemen en Pim controleren. ;)
Door margreet
Wat een gedoe zeg met die lekkere meiden,ben heel benieuwd hoe je dit onder controle gaat krijgen,natuurlijk gaan we in het weekend even proberen om Bram zijn urine op te vangen,zal wel een hele toer worden :-\
Door Nelly
Hmm, ben ik weer. Toen ik zelf nog een puppie (lees kind) was, had ik ook nogal eens last van blaasontsteking. Ik moest dan van de huisarts altijd veeeeeel drinken en vit. c slikken. Zou dat bij hondepuppies ook kunnen helpen?
Door Jolly
Lizzy schreef: Nu zou het interessant zijn om te weten wat de gemiddelde pup voor pH waarde heeft en of er in de gemiddelde pup struviet aanwezig is. Kijk, wanneer er geen problemen zijn, wordt de pup ook niet onderzocht op dit soort dingen. Wie weet hebben de meeste pups hier wel 'last van' zonder er last van te hebben... En wie weet gaan 'de problemen' vanzelf wel over, zonder dat de eigenaar iets doet, simpelweg omdat de eigenaar er niks van gemerkt heeft! Misschien krijgen alleen sommige puppies ook werkelijk ergens last van/pijn van en bestempelen we deze puppies ten onrechte als 'puppies met problemen'. Wie weet!

Wil iedereen met een puppy even de pH waarde van de urine opmeten ;D!
Gut diet had ik vanochtend of gisteravond moeten lezen/weten, had vandaag Pim mee naar de winkel, had dat mooi kunnen checken.
Door Doedels
Nelly schreef: Hmm, ben ik weer. Toen ik zelf nog een puppie (lees kind) was, had ik ook nogal eens last van blaasontsteking. Ik moest dan van de huisarts altijd veeeeeel drinken en vit. c slikken. Zou dat bij hondepuppies ook kunnen helpen?
Ja, helpt absoluut. En vaak laten plassen zodat de urine nooit lang in de blaas zit. Ik trek bouillon om mijn honden veel te laten drinken. Gaat er in als limonade.
Door Ine
Het blijft helaas op de 8.5 hangen, ook met extra zure cranberry met vit. C.
We gaan dus nu kijken voor de appelazijn en dat 2 weken proberen.
Door Charlie Angel
ine schreef: Het blijft helaas op de 8.5 hangen, ook met extra zure cranberry met vit. C.
We gaan dus nu kijken voor de appelazijn en dat 2 weken proberen.
Balen zeg. :-\
Weet je al wat meer over de waarde bij andere pups? Of het dus zowiezo hoger is bij pups?
Door Ine
bernergek schreef: Balen zeg. :-\
Weet je al wat meer over de waarde bij andere pups? Of het dus zowiezo hoger is bij pups?
Nee, helaas nog niet. Bij Bram had ik wel een strip, maar geen doosje. Dat heb ik nu wel en neem dat ook mee naar de camping morgen.
Heb nu Hema-Combistix van de da. Hij gebruikt die zelf ook.
Daarmee kan ik ook bloed, eiwit en Glucose meten.
Door Charlie Angel
ine schreef: Nee, helaas nog niet. Bij Bram had ik wel een strip, maar geen doosje. Dat heb ik nu wel en neem dat ook mee naar de camping morgen.
Heb nu Hema-Combistix van de da. Hij gebruikt die zelf ook.
Daarmee kan ik ook bloed, eiwit en Glucose meten.
Nou, ik ben benieuwd. Laat je het ons ff weten?
Door Ine
bernergek schreef: Dat is logisch, maar als bij iedere pup de waarde hoger zou zijn, dan weet je wat meer.
Ja, dat is zo, ik doe mijn best! Ik stuur Jol even een smsje, dat ze Pim vandaag even nakijkt! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door