Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
El_Kato schreef:Entrecote van een met liefde en respect gehouden koe of os was het volgens mij door via via kennissen hier in de buurt. Ze hebben 3 koeien lopen die ze om het jaar laten dekken en afhankelijk van wat er uit komt gaat er af en toe wat naar de slacht en daar kan je dan een pakket van kopen. Krijg er ergens wel steeds meer moeite mee dat vlees van een levend wezen komt maar vind het echt vaak te lekker om helemaal zonder vlees te gaan eten en dan is dit wel een mooie optie.

De entrecotes gaan op de bbq met aardappel wedges uit de airfryer en ik denk dat ik wat schijven ui ga roosteren ook op de bbq, denk dat we dan wel voldoende hebben :)
De koe is eerst geslacht hoor :biggrin2:

Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt. Het lijkt me inderdaad een mooie optie.
Een van de lekkerste hello fresh recepten die ik gehad heb en inmiddels ook erg populair onder mijn collega’s;
Pittige kip jambalaya, met spekjes, rijst, paprika, sperzieboontjes en kip natuurlijk. En zalige kruiden; kaneel, komijnzaad, korianderpoeder (vers vind ik bah)
De rijst wordt gekookt met de kruiden en tomatenpuree.
Eef+doggies schreef:Gisteravond een nieuw recept geprobeerd.

Koolhydraatarme risotto met courgette, tomaatjes en witte kaas:
Afbeelding
https://flowcarbfood.nl/2017/01/31/kool ... itte-kaas/

Ik had nog nooit bloemkoolrijst gebruikt en ik was verrast hoe lekker het geheel was :D
Nog nooit!? :o zoals jij dan koolhydraatarm eet. Oh, dan heb je geluk nu. :biggrin2:
Heb je zelf gemaakt van een bloemkool?
Ik vind dat overheerlijk. Bloemkoolrijst met een stukje gebakken vis. Beetje olijfolie over. Heeeeelijk.
Door src_esther
Gisteren: Kalfsschnitzel met aardappel en salade van Willem&Drees. Nah, nee, zonde van het stukje vlees dat is veel geschikter voor Saltimbocca of een ander Italiaans recept met kalfsoester.
Vandaag: Noedels met paksoi en kipgehaktballetjes van Willem&Drees. Was lekker en voor herhaling vatbaar. Balletjes zouden vega kunnen.
Door K&D
pike schreef:De koe is eerst geslacht hoor :biggrin2:

Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt. Het lijkt me inderdaad een mooie optie.
:biggrin2: Het blijft anders ook zo beroerd op de bbq liggen.

Hier een courgettesoepje vandaag, met een kaasbroodje van de bakker.
Door Eef+Stippels
pearlsofpassion schreef:Nog nooit!? :o zoals jij dan koolhydraatarm eet. Oh, dan heb je geluk nu. :biggrin2:
Heb je zelf gemaakt van een bloemkool?
Ik vind dat overheerlijk. Bloemkoolrijst met een stukje gebakken vis. Beetje olijfolie over. Heeeeelijk.
:-[ ;D
Ik maakte altijd veel salades.
Maar nu ga ik regelmatig bloemkool rijst gebruiken, veel meer opties :D

De bloemkool rijst kwam uit een zakje :-[
Ik wilde ook pompoen spaghetti proberen, maar die was er niet. Dus snel ter plekke zoeken wat voor pompoen ik dan moest hebben. Kijk ik thuis voor de bereidingswijze, moet je een oven en spiralizer hebben en die heb ik allebei (nog) niet ::)
Dus het werden een soort pompoen reepjes, gebakken in een koekenpan. Met boerenkool, want de spinazie was ik vergeten.... Ging lekker :cool:

Ik ga ook koolraaptagliatelle proberen. Ben benieuwd...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door