Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3377983
Teun is nu 17 weken. Gisteren zijn we op puppyconsult geweest met hem. Dat is om hem vertrouwd te maken bij de dierenarts en ook het wisselen e.d. goed te kunnen monitoren.
Zijn balletjes zijn nog steeds niet ingedaald. Eentje weet af en toe zijn weg maar de balzak te vinden. Als ik Teun sochtends wakkermaak ligt hij vaak op zijn rug. Dan is 1 en soms beide ballen wel zichtbaar. De 1ste bal is altijd wel ergens te voelen, de 2e vinden ze niet altijd.
Ik heb iets gelezen over massages en homeopatische middelen om het indalen te bevorderen. Hoe werkt dat masseren en welke homeopatische middelen zijn hiervoor geschikt?
Iemand hier goede ervaringen mee? Zitten er ook nadelen aan massage en homeopatische middelen?
Zouden jullie het gewoon aanzien, of nu toch hiermee aan de slag gaan?
Laatst gewijzigd door TeuntjeT op za 01 jun 2019, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378025
nee, toen was er ook nog niks voelbaar, dus er zit wel verbetering in.
heeft dit gewoon tijd nodig en moeten we afwachten, of is het beter om het indalen te bevorderen, en zo ja, hoe en waarmee?
volgens de dierenarts hadden ze er al wel moeten zijn.
Door MillyMol
#3378028
Volgens mij kun je rustig afwachten. In ieder geval tot aan een maand of zes. Je zegt zelf dat ze af en toe wel in de balzak zitten. Dat biedt volgens mij nog wel perspectief.
Door Lizzy
#3378037
Ik geloof eerlijk gezegd niet echt in homeopathie in dit geval. Maar google eens op Cryptorchidie homeopathie en dan kom je van alles tegen.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378069
Ja de ene gaat wel terug naar het zakje, de ander is er nog niet geweest en is ook niet altijd zichtbaar of voelbaar,dus die zal nog wat dieper liggen.
Door tt-tjes
#3378070
Maar die andere kun je dus niet terugduwen naar het zakje?
Want als je die niet kunt voelen of terug kunt duwen dan komt hij waarschijnlijk ook niet meer.
Het is vaak zo dat het "touwtje" dan iets te kort is. En op een gegeven moment sluit zich de opening naar de balzak waardoor hij niet meer in kan dalen.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378071
Ik durf niet zo goed te gaan zitten duwen en masseren.probeer het wel af en toe maar kan de tweede bal dan vaak niet voelen dus denk dat ie echt te diep zit. De eerste floept vaak al in het zakje uit zichzelf,dus die gaat denk ik uiteindelijk wel komen.
Door tt-tjes
#3378101
Echt duwen hoef je ook niet. Als hij echt in de buurt zit kun je voorzichtig vanuit zijn lies druk uit te oefenen of licht wrijven naar achter toe richting de balzak. Dan floept ie er zo in. Maar als hij te diep zit niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door