Ik roep het al jaaaaaaaaaaaaaren maar meten is weten ( ) en nu heeft Leo een Co2 metert in huis gehaald en wat blijkt? In 95% van de gevallen is hier in huis het Co2 gehalte veel te hoog en is er van nature eigenlijk nul ventilatie aanwezig. We hebben dubbel glas en nul ventilatie roosters (jaren 70 is dit dubbel glas erin gezet) en in de winter is het te koud om met de ramen open te gaan zitten (op een kier is niet voldoende) en dus staat de indicator hier op oranje of rood. In de nacht de hele nacht op rood dus. Lekker dan . Lekker gezond voor m'n honden
Zet ik het raam aan de voorkant open 's nachts: is er veel te veel lawaai (uitgaande jeugd enzo) en zullen m'n honden aanslaan 's nachts. Zet ik het raam aan de achterkant open (op een flinke kier), hebben we 's morgens heul vroeg teveel lawaai van dat verdomde Stadshart (in en uitladen van bijv. de AH door vrachtwagens).
Hebben jullie ooit wel eens Co2 in huis gemeten? Hoe ventileren jullie? Zijn luchtroosters voldoende om te ventileren?
Als we al luchtroosters willen plaatsen, zijn we een vermogen kwijt voor het vervangen van dat dubbel glas . En dan nog maar de vraag of het genoeg is..... Dus vandaar mijn vraag aan jullie. Hoe ventileren jullie en is dat voldoende?