Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Helen schreef: O, en er staat ook in het boek van Atjo dat je de korrels niet aan mag raken....Hoe krijg je ze in godsnaam dan in de bek van je hond ???

Ik heb wel eens eerder carbo vegetabilis gegeven, maar dat pakt ik gewoon tussen 2 vingers en kiepte dat erin. Niet goed dus?
Nee, niet goed. De korrels in het dopje gooien en daarna van het dopje in de bek gieten. Tabletten kun je ook goed pletten tussen twee eetlepels. Druppels met een beetje water verdunnen, opzuigen met een injectiespuit en in de bek spuiten.
Door Peet
Helen schreef:als ik iets in mijn hoofd heb moet dat nu en direct nu ;D
Heel herkenbaar 8)...

Ik kreeg voor Beau wel eens Natrium Muriaticum korrels, echt piepkleine witte korreltjes, maar die moest ik oplossen. Dus 10 korrels in een eierdopje kiepen en dan klein beetje water erbij.
Dan hoef je er niet met je handen aan te komen.

Anders schud je de korrels in een lepeltje of in het dopje.
Door Helen
Lizzy schreef: Nee, niet goed. De korrels in het dopje gooien en daarna van het dopje in de bek gieten. Tabletten kun je ook goed pletten tussen twee eetlepels. Druppels met een beetje water verdunnen, opzuigen met een injectiespuit en in de bek spuiten.
O shit zeg. Zou het daarom niet geholpen hebben tegen het poep eten?
Ik druppel gewoon op een plastic lepeltje en hou dat voor haar neus en ze likt er een keer overheen en het is allemaal weg. Ook niet goed?
Door Helen
Nou, manlief komt net terug van die homeopathe en hij komt terug met een buisje met 20 korrels!!!! voor 20 euro. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!!!! Hoort het niet gewoon een potje ze zijn met wel 100 korrels ??? ???
Door Helen
Nou, manlief heeft haar even opgebeld en verteld wat hij ervan vond en dat hij toen hij er was te verbaasd was om te reageren en hij kan het vanavond om 1730 terugbrengen. We hebben het gewoon keurig besteld bij de apotheek nu. Pff, dit is de laatste keer dat we zoiets doen zeg....Je wordt direct geconfronteerd met de bedriegers in het land vd alternatieve geneeskunde >:(

In het buisje zitten ook heeeele kleine ronde korreltjes. Is dat el normaal dan of zijn we compleet opgelicht? Mijn carbo vegetabilis zijn niet helemaal rond, maar een soort platte schijfjes en een stuk groter dan deze korrels.
Laatst gewijzigd door Helen op di 21 jun 2005, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Helen schreef: O shit zeg. Zou het daarom niet geholpen hebben tegen het poep eten?
Ik druppel gewoon op een plastic lepeltje en hou dat voor haar neus en ze likt er een keer overheen en het is allemaal weg. Ook niet goed?
Je Carbo Veg. waren dus tabletten. Beter pak je die ook niet vast, maar bij tabletjes is dat niet zo erg als bij korrels. Korrels moet je echt niet beet pakken. En ik denk dat de Carbo Veg niet geholpen heeft omdat dat meestal niet helpt tegen poep eten....

Welke potentie waren deze korrels, die je van deze homeopaat gekocht hebt? Als dat namelijk een hele hoge potentie is geweest, dan ben je niet opgelicht want die zijn gewoon duurder. Kleine ronde korreltjes zijn normaal. Je hebt dus granules, tabletten, korreltjes en druppeltjes.

En haar de druppels van de lepel af laten likken: is prima! De meeste honden doen dat alleen niet en daarom schreef ik "verdunnen en naar binnen spuiten". Jouw hond is gewoon super braaf!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 jun 2005, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
Helen schreef: Nou, manlief komt net terug van die homeopathe en hij komt terug met een buisje met 20 korrels!!!! voor 20 euro. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!!!! Hoort het niet gewoon een potje ze zijn met wel 100 korrels ??? ???
Dat kan best kloppen hoor, die korrels die ik voor Beau kreeg waren ook aan de prijs. Maar dat zijn speciale granules, met een hogere potentie. Die kan je ook niet zo maar overal kopen bij een Kruidvat ofzo....

...Niet te snel achterdochtig worden Helen.... 8)
Door Helen
Lizzy schreef: Je Carbo Veg. waren dus tabletten. Beter pak je die ook niet vast, maar bij tabletjes is dat niet zo erg als bij korrels. Korrels moet je echt niet beet pakken. En ik denk dat de Carbo Veg niet geholpen heeft omdat dat meestal niet helpt tegen poep eten....

Welke potentie waren deze korrels, die je van deze homeopaat gekocht hebt? Als dat namelijk een hele hoge potentie is geweest, dan ben je niet opgelicht want die zijn gewoon duurder. Kleine ronde korreltjes zijn normaal. Je hebt dus granules, tabletten, korreltjes en druppeltjes.

En haar de druppels van de lepel af laten likken: is prima! De meeste honden doen dat alleen niet en daarom schreef ik "verdunnen en naar binnen spuiten". Jouw hond is gewoon super braaf!
de potentie is D 30. En we hebben er 200 bij de aptotheek besteld voor 9.95 euri. Bij haar zaten ze in een tja, reageerbuisje met dop met een handgeschreven sticker met rhus tox erop. Sicco vroeg hoeveel erin zaten en dat wist ze niet eens....Terwijl ze ze er net zelf in had gedaan....Ik vind het raar hoor... ???
Door Helen
Zeg waarom mag je ze niet beetpakken eigenlijk? Wat gebeurt er dan?Werken ze dan helemaal niet meer?
Laatst gewijzigd door Helen op di 21 jun 2005, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Helen schreef: Zeg waarom mag je ze niet beetpakken eigenlijk? Wat gebeurt er dan?Werken ze dan helemaal niet meer?
De werkzame stof zit aan de buitenzijde van de korrels (die van suiker zijn) en door aanraking met de hand komt de werkzame stof dus direct in aanraking met de huid waardoor er verstoring van het middel/werkzaamheid optreed.
Door Helen
Lizzy schreef: De werkzame stof zit aan de buitenzijde van de korrels (die van suiker zijn) en door aanraking met de hand komt de werkzame stof dus direct in aanraking met de huid waardoor er verstoring van het middel/werkzaamheid optreed.
aha, ok thanx :)
Door Helen
Ok, manlief is teruggegaan naar homeopathe en die bood haar excuses aan en zei dat ze eigenlijk niet vaak alleen middelen verkocht en dus eigenlijk niet wist wat ze moest rekenen (meestal zit het middel bij het consult inbegrepen) en dus maar een tel. consult gerekend heeft....Wij hebben ons geld terug en omdat ze zich schaamde mochten wij de Rhus tox korrels die ze ons had gegeven gratis houden!!! Nou erg aardig dus.
Door geer
Owww Helen, ik moet er wel een heel klein beetje om lachen.. "Helen in de wondere wereld der homeopathie...waar niets is wat het lijkt" (en dan met zo'n spannend muziekje eronder) ;D

Maarree..ik hoop natuurlijk wel erg dat het helpt! ;)
Door Helen
geer schreef: Owww Helen, ik moet er wel een heel klein beetje om lachen.. "Helen in de wondere wereld der homeopathie...waar niets is wat het lijkt" (en dan met zo'n spannend muziekje eronder) ;D

Maarree..ik hoop natuurlijk wel erg dat het helpt! ;)
Als ik heel eerlijk ben, heb ik er zelfs hard om gelachen.... ;D Ik voelde me idd net Alice in wonderland ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door