pearlsofpassion schreef:De bende gisterenavond aan het avondeten.Nee die horen niet. Lekker boeien toch. Tenzij je fanatieke tt-fokkers hebt zijn de meeste kippen niet echt kleurzuiver. Mijn colombia heeft lichte zoming, heeft ze vast van haar patrijsmoeder gekregen
IMG_20190423_201513.jpg
De konijnen die hier bij woonden zijn nu naar hun eigen plekje verhuisd en dus hoop ik dat het gras goed teruggroeit.
En ik moet dringend de ren eens deftig opruimen.![]()
Kippen met kale poten en gras is niet echt iets wat lekker samengaat![]()
Ik ben nu wat mee aan het lezen op het kippenforum en omg wat krijg je daar zin van om kippen te gaan houden.![]()
Komt ook deels door vrienden die die leuke kleine krieltjes hebben. Die zijn zo leuk om naar te kijken, super tam, en leggen eitjes ter grootte van een kwartelei. Daar wordt ik ook hebberig van.
Nu wil ik wel 100 kippen in tientallen soorten!
En gewoon los in de tuin!Meneer zal me al zien komen, ik durf het zelfs niet zeggen.
![]()
![]()
Klinkt ook altijd leuker dan het in werkelijkheid is. Hier zaten de kippen ongeveer de hele dag op het terras. Loop je naar buiten, stap je meteen in de kippenkakDie maken dan echt van je hele tuin een zooitje. Geen zak aan, zeker niet als je ook nog kleine kinderen hebt rondlopen.
Maar euhm, serieus, ik heb eens gerekend en 10 zal hier wel een soort van maximum zijn. En dan mogen ze nog niet te groot zijn.![]()
Tien is leuk, dat zijn er al genoeg om te voeren.
Ik heb zo ook geleerd dat mijn zwart wit columbia hen, in werkelijkheid waarschijnlijk een vuil columbia is. Dus niet kleurzuiver. Ofwel een slecht uitgevoerde.
Niet dat het wat uitmaakt, ik vind ze nog steeds heel mooi, maar ja, dat heeft de fokker wel vergeten vermelden en ik dacht wel dat het zo hoorde. Blijken die zwarte spikkels ertussen dus niet te horen.

De fokker van mijn wyandotten legde toen wel uit waarom deze dotten uit de fokselectie waren gevallen. Ik werd er toen op gewezen dat sommige zoompjes aan de veertjes niet helemaal strak waren.