Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Kaio schreef:Eh dat onderhoud is toch nodig ivm bacterien en vuil, verstopping filters en ook voor het rendement?
Als ik dit plaatje bijv zie:

Afbeelding
Nou, waar die gehangen heeft weet ik niet, maar die van ons ziet er schoon uit.
Nu wordt hij bij ons wel maar enkele weken paar jaar gebruikt.....
Door Kaio
Doranto schreef:Nou, waar die gehangen heeft weet ik niet, maar die van ons ziet er schoon uit.
Nu wordt hij bij ons wel maar enkele weken paar jaar gebruikt.....
in een rokershol?

Maar ik gok ook zo dat met bijv 3 newfs in huis zo'n unit ook sneller vuil wordt dan met 2 chi's of zo.

Maar naast schoonmaken moet toch ooit koelvloeistof bijgevuld worden?
Door doranto
Kaio schreef:in een rokershol?

Maar ik gok ook zo dat met bijv 3 newfs in huis zo'n unit ook sneller vuil wordt dan met 2 chi's of zo.

Maar naast schoonmaken moet toch ooit koelvloeistof bijgevuld worden?
Lijkt me eerder in een cafetaria vlak bij de frituur, of in de een of andere vieze werkplaats :-X
Koelvloeistof is hier nog nooit bijgevuld. Het enige wat ik eraan doe is om de paar jaar een keertje de ventilator met de stofzuiger en een borsteltje te lijf gaan, dan ziet hij er weer uit als nieuw.

ps. Ik hoor hier dat zolang hij niet lekt, er ook niets hoeft te worden bijgevuld.
Door tt-tjes
Ik heb een mobiele airco, maar het ding maakt zo vreselijk veel herrie dat ik er niet van kan slapen. Hubbie gebruikt hem nu op de logeerkamer als hij weer eens vroeg uit bed moet voor zijn werk en er dan ook heel vroeg in ligt.
Hij slaapt er gewoon doorheen.
Door koekje
Meneer heeft ook een airco in zijn hok. Hij is er heel blij mee. Geen idee meer wat het ding gekost heeft, hij was wel goedkoop uit. Hij heeft hem zelf op het dak gezet.
Ik zal vanavond eens vragen wat het ook al weer was.
Ook onderhoud etc doet meneer zelf, is niet zo ingewikkeld.
Door Lizzy
Wij hebben zojuist een airco gekocht :circle: . En dit is niet alleen een airco, maar ook een warmtepomp, kortom, we kunnen onze woonkamer ermee koelen EN verwarmen EN automatisch zal ie ook als lucht-ontvochtiger gaan dienen (dat is wat ze eenmaal doen). Het is een Mitsubishi. Vijf jaar garantie. En over een week of 6 komen ze 'm installeren. Ik ben echt ZO blij! OK, dat ding komt tegen het plafon te hangen. Da's wat minder (is gewoon lelijk). De buitenunit komt aan de zijgevel te staan. Ook niet mooi maar hee, we hebben zo meteen gewoon een apparaat waarbij we het met gemak 10 graden koeler kunnen trekken in huis! Ik ben er zo blij mee. Want echt, ook als het hier een week lang 28 graden in huis is, ben ik echt niet blij... Ik word daar zo super melig van. Sinds ik de 50 ben gepasseerd lijk ik er ook wel minder goed tegen te kunnen.

Enniewees, we zijn zo blij als een klein kind! En ook weer een nieuwe stap om van het gas af te stappen dus!
Door Lizzy
Doranto schreef:Wauw jij laat er geen gras over groeien!
Alvast veel voorpret gewenst en straks heerlijk genieten van een lekker koel huis :D
Nou, eerlijk gezegd liet dat bedrijf er ook geen gras over groeien. Ik stuurde vanmorgen een mail met "ik wil graag info + offerte" en vanmiddag om 16:30 uur was ie hier :biggrin2: . Niet dat ze niks te doen hebben want door drukte kunnen ze 'm pas over 6 weken leveren en installeren. Ik moet ook wel bekennen dat m'n garnalen me ook in de nek zitten te hijgen hoor :biggrin2:
Door Lizzy
Kaio schreef:Eh dat onderhoud is toch nodig ivm bacterien en vuil, verstopping filters en ook voor het rendement?
Als ik dit plaatje bijv zie:

Afbeelding
Het filter kun je zelf schoon maken onder de kraan, zo hebben we net geleerd :biggrin2: . En verder moet je om het jaar onderhoud laten plegen. Dat kost €120 (dus zeg €60 per jaar).
Door Paulus5
Die garnalen zullen blij zijn ;)
En jij vast ook. Goede aankoop en zo rap zeg
Wel slim van hen dat ze nu al gekomen zijn maar pas over 6 weken komen installeren, hebben ze alvast een nieuwe klant die niet naar een andere firma gaat stappen omdat het offerte maken te lang duurt maar nu kan je toch niet echt meer weglopen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door