Moderator: Lizzy
Laura2004 schreef: Ik had voor alle drie de honden een scalibor gekocht, maar sindsdien heeft Ziggy hele erge uitslag in haar nek. Zou het kunnen komen door de tekenband? Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt? Ik heb hem in ieder geval afgedaan bij haar.Yeps, als Balou een scalibor band om heeft dan krabt ze binnen 5 minuten haar oren helemaal stuk. Ik heb het niet zover laten komen dat ze ook uitslag kreeg. Heb hem direct verwijderd.
Helen schreef: Yeps, als Balou een scalibor band om heeft dan krabt ze binnen 5 minuten haar oren helemaal stuk. Ik heb het niet zover laten komen dat ze ook uitslag kreeg. Heb hem direct verwijderd.Omdat ze al weet ik het hoeveel teken heeft gehad in een paar dagen en ik wist eigenlijk niet dat ze er huiduitslag van kregen. Mijn eigen honden hebben er nooit last van gehad. Ze had na vijf min al huiduitslag en dat was niet van het krabben, maar gelukkig weet jij altijd beter hoe je alles moet doen he!
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.
Helen schreef: Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.Ik heb mijn hond een vlooienband omgedaan terwijl hij allergische klachten had. Waarom? Op aanraden van de DA die zei dat het wel eens vlooienallergie kon zijn. Vervolgens heb ik hem met Stronghold behandeld, waar ik zelf om heb gevraagd bij de dermatoloog. Die verzekerde mij dat het een onschuldig spulletje was. Sinds de Stronghold zijn zijn klachten 2keer zo erg geworden. Dom? Ja, achteraf misschien wel, maar volgens mij proberen we allemaal het beste te doen. Het barst van de informatie die elkaar ook nog eens vaak tegenspreekt. Soms is het lastig om in 1 keer het juiste alternatief te kiezen. Ik ben geen alleswetend vat en hoe logisch achteraf de dingen ook klinken, al doende leren we.
Laura2004 schreef: Ze had na vijf min al huiduitslag en dat was niet van het krabben, maar gelukkig weet jij altijd beter hoe je alles moet doen he!Nee, was dat maar zo......Ik vind het alleen vreemd dat als je hond al ernstige huidklachten heeft je haar nog een gifband erbij op gaat hangen ook...
Helen schreef: Nee, was dat maar zo......Ik vind het alleen vreemd dat als je hond al ernstige huidklachten heeft je haar nog een gifband erbij op gaat hangen ook...Omdat ik niet wist dat het kwaad kon en ze had al veel teken gehad en ze gaat ook nog eens mee naar Spanje en dan is dat de enige optie tegen zandvliegjes. En ik had al gezegd dat ik niet wist dat ze er ergere huiduitslag van konden krijgen aangezien mijn andere honden er nooit problemen mee hebben gehad.
Helen schreef: Yeps, als Balou een scalibor band om heeft dan krabt ze binnen 5 minuten haar oren helemaal stuk. Ik heb het niet zover laten komen dat ze ook uitslag kreeg. Heb hem direct verwijderd.En als jouw hond er aanleg voor had gehad (voor huiduitslag) dan had ze dat na die vijf min misschien ook gehad. Net zoals jij wist ik niet dat ze er last van konden krijgen en toen ik door had dat ze er misschien last van kreeg toen heb ik hem heel snel afgedaan.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.
Laura2004 schreef: En als jouw hond er aanleg voor had gehad (voor huiduitslag) dan had ze dat na die vijf min misschien ook gehad. Net zoals jij wist ik niet dat ze er last van konden krijgen en toen ik door had dat ze er misschien last van kreeg toen heb ik hem heel snel afgedaan.Als mijn hond sowieso al last van haar huid had gehad zou ik die band nooit omgehangen hebben. Zo bedoelde ik het. Ik gebruik zo min mogelijk gif op een gezonde hond en op een zieke hond al helemaal niets. Maar dat moet ieder voor zich weten
Helen schreef: Als mijn hond sowieso al last van haar huid had gehad zou ik die band nooit omgehangen hebben. Zo bedoelde ik het. Ik gebruik zo min mogelijk gif op een gezonde hond en op een zieke hond al helemaal niets. Maar dat moet ieder voor zich wetenIk heb hem al afgedaan en ik ga het ook niet meer omdoen. Ik vind het geen interessante discussie meer. Ik weet dat jij veel verstandiger was geweest dan ik.![]()