We hebben alles half ontdooid gesneden, gewogen en per soort in ziplock zakjes verpakt. Bijv. al het konijnenvlees per +_ 333 gram (een dagportie) in een zakje, datum erop en naam erop geschreven met stift. Ik heb 4 soorten spiervlees en 4 verschillende kleuren stift gebruikt, om het pakken nog makkelijker te maken. Hierna 1 grote lade in de diepvries per soort geordend. Dus bijv een lade met karkassen, 1 lade met zakjes vol nekken, 1 lade met al het spiervlees en een kleine lade voor al het orgaanvlees. De groentenmix staat in bakjes met deksel ergens erboven, tussen ons eigen vriesspul.
Dit alles is voor 1 maand

Het enige minpunt vind ik dat we nu dus 2 ziplock zakjes per dag gebruiken... Dus zo’n 60 in de maand. Dat vind ik echt heel vervelend, omdat ik graag veel minder plastic wil gebruiken. Bakjes nemen natuurlijk veel meer ruimte in, ik ben bang dat ik dan geen maand voorraad kwijt kan in de vriezer. De groentenmix bakjes hoop ik wel af te kunnen spoelen en vaker te gebruiken. Zal niet heel vaak zijn want de deksel gaat een beetje kapot zodra je de bakjes opent.
Heeft iemand tips voor een duurzamere manier om porties handig op te bergen in de vriezer?