Hope schreef:Ik gebruik nu die dr mercula die jij ermee opstuurde. Als je een beter product of recept weet hoor ik het graag!Deze bedoel je?

Moderator: Lizzy
Hope schreef:Ik gebruik nu die dr mercula die jij ermee opstuurde. Als je een beter product of recept weet hoor ik het graag!Deze bedoel je?
Lizzy schreef:Oh Hope, wat is dit toch ongelofelijk fijn! Wat een heerlijk nieuws. Eindelijk rust voor zowel Nelson als voor jullie! De binnenkant van het gebit wordt hier gek genoeg niet vies. Hoe heb je het nou bij Nelson schoon gekregen?Met een combinatie van poetsen met kokosolie en baking soda en 2 verschillende haakjes die tandsteen verwijderen. Vooral die jij zei deed het goed. Als ik dan een klein stukje er af b had kon ik met mijn "sneeuwschuiver" eigenlijk vrij gemakkelijk grotere stukken doen. Vooral een clicker en een konijnenoor in stukjes erbij en veel geduld hebben. Iedere keer een stukje, ik denk zo'n 6x per dag. Het is ook wel echt een goedzak hoor.
Hope schreef:En weer is er een week voorbij zonder prik en zonder jeuk! WAUW!!!Mjah. Ik zou toch wachten. Doe je morgen wat toevoegen, begint de jeuk na 5 dagen weer en wat is het dan, nieuw diersoort of Cytopoint uitgewerkt. Aan de andere kant, als hij jeuk krijgt, geef je hem een nieuwe spuit Cytopoint en dan kijk je weer verder. Poeh. Eigenlijk weet ik het ook niet.....
De arts in Eersel geeft aan dat ze zou beginnen met een tweede diersoort. Hij krijgt nu alleen konijn en dat toch echt al een flinke tijd.
Op zich voelt het wel goed. We wilden wachten tot na de tweede injectie maar ja, wanneer is dat?![]()
Als hij klachten krijgt kan ik altijd weer stoppen met die diersoort en kijken of het dan weer over gaat.
Wat denken jullie?
Het zou wel heel fijn zijn. Makkelijker aan te komen, beter voor de portemonnee... Ik zou het wel erg fijn vinden maar uiteraard staat Nelson voorop. Punt is alleen dat niemand echt weet hoe lang je een hond 1 diersoort kan geven zonder een supplement toe te voegen.
Lizzy schreef:Mjah. Ik zou toch wachten. Doe je morgen wat toevoegen, begint de jeuk na 5 dagen weer en wat is het dan, nieuw diersoort of Cytopoint uitgewerkt. Aan de andere kant, als hij jeuk krijgt, geef je hem een nieuwe spuit Cytopoint en dan kijk je weer verder. Poeh. Eigenlijk weet ik het ook niet.....
Hope schreef:Maar voorheen heeft hij toch veel meer soorten gehad? Zouden die nu, in combinatie met/dankzij de Cytopoint, niet ook gewoon goed gaan? (Help me even herinneren: wat was ook alweer de reden dat je alleen konijn ging voeren?)![]()
![]()
De arts in Eersel:
Geef hem een tweede diersoort. Gewoon hup, minstens 50% van zijn maaltijd vervangen. Krijgt hij diarree, een rode huid of jeuk, of iets anders wat er nu allemaal niet is dan stop je. Blijft de jeuk dan geven we citopoint en kijk je na twee weken nog eens. Blijft de jeuk na de injectie weg, was het spul uitgewerkt. Komt het terug was het de allergie. Gebeurd er niks dan geef je hem een maand of drie die 2 diersoorten.
Zij kent Nelson niet lang. Ze weet wel van onze zoektocht maar ze kent ons niet en behandeld hem dus redelijk als een normale hond.
Optie twee van haar zou zijn om te starten met een supplement. Hoe dan ook lijkt haar nog veel langer doorgaan op 1 diersoort (een magere diersoort met zacht bot) niet verstandig.
Ik kan verder ook weinig vinden over tekorten door eenzijdig voer. Ik vind dat wel bij mensen die beweren barf te voeren maar in werkelijkheid alleen hacheevlees te geven. Maar als je veel wild geeft en je de juiste verhoudingen gebruikt dan weet volgens mij niemand wat je nu precies hoe lang kan voeren zonder kwaad te doen. Hij krijgt natuurlijk ook geen groenten of andere dingen. Hij krijgt konijn, meer niet.
Anne in Zweden schreef:Maar voorheen heeft hij toch veel meer soorten gehad? Zouden die nu, in combinatie met/dankzij de Cytopoint, niet ook gewoon goed gaan? (Help me even herinneren: wat was ook alweer de reden dat je alleen konijn ging voeren?)Margreet Vroom geeft aan dat ze Nelson niet op de Cytopoint heeft gezet omdat het niet helpt bij voedselallergie. Als dat werkelijk zo is dan zou hij nu dus 100% zeker niet allergisch zijn voor konijn.