Nouw, het is dus mega dikke vette flauwekul. Ten eerste is het vlees dat de hond eet goedgekeurd voor menselijke consumptie en bevat geen wormen. Ten tweede (als het KVV is) wordt het nog een keer gecontroleerd op bacteriën en parasieten als diervoeding (door het NVWA) en die mogen en kunnen er dus niet in zitten. Ten derde is gewoon wetenschappelijk bewezen door Rolf Nijsse van de Universiteit van Utrecht dat honden die rauw/vers eten absoluut niet vaker een wormbesmetting hebben dan honden die brok eten. Je kunt dit gewoon vinden op Internet, is voor niemand geheim. Ten vierde is er een Amerikaans onderzoek geweest (en dat moet ik echt gaan opzoeken want dat is al een tijdje ouder) en is een bek van een vers/rauw etende hond net zo vies als een hond die brok eet. Reden? Dat is nogal wiedes (hadden ze geen onderzoek voor hoeven doen, had ik ze zo wel kunnen vertellen

). Een hond likt zijn eigen kont, likt zijn pielemuis of d'r doos. Heel bleh! Likt ook de kont of de pielemuis van de buurhond, eet een honden, paarden of mensendrol in het bos, en dat is nog maar het topje van de ijsberg van vieze dingen die honden doen

. Dus een bek is altijd goor, of ie nou brok eet of vlees.
Het advies van de dierenarts lekker in de wind slaan en lekker rauw blijven voeren.
Het is dit onderzoek geweest trouwens, van Rolf:
https://www.uu.nl/agenda/promotie-spoel ... van-honden. Ik probeer nu ook de uitkomst erbij te zoeken!