Moderator: Lizzy
pearlsofpassion schreef:En kittens? Die moeten te vinden zijn en ze zou niet de eerste moederhond zijn die er kittens bij neemt. Die zijn ook perfect te bemoederen en te zogen.Ja precies, heeft ze ook al oproepen voor gedaan , maar ook helaas niets.
Niet ideaal, maar misschien beter dan niets?
ellenned schreef:Ja precies, heeft ze ook al oproepen voor gedaan , maar ook helaas niets.Als dat middels Contralac of Galastop is moet je je ook wel eerlijk afvragen of het middel niet erger is als de kwaal. Wat een verschrikkelijke rotzooi is dat
Om 11.00 heeft ze nu een afspraak bij de da om de melkproduktie af te remmen, en de hormonen rustig te krijgen. Het is moeilijk omte zien hoe gestresst ze is.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.
ellenned schreef:Ja precies, heeft ze ook al oproepen voor gedaan , maar ook helaas niets.
Om 11.00 heeft ze nu een afspraak bij de da om de melkproduktie af te remmen, en de hormonen rustig te krijgen. Het is moeilijk omte zien hoe gestresst ze is.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.
pearlsofpassion schreef:Waar woont ze ergens? Ver van België wss?Hengelo Ov, dus dat is best een eindje weg ja.
ellenned schreef:Hengelo Ov, dus dat is best een eindje weg ja.Is de nageboorte er wel goed uitgekomen? Zo zonder zuigende pup...
2 tepels zijn al helemaal stuk en aan het ontsteken. Er schijnt nog veel rommel in haar baarmoeder te zitten, daar krijgt ze nu AB voor en pijnstilling.Ik dacht dat honden ook gecuretteerd werden maar dat heb ik dus mis![]()
Wat ze verder krijgt weet ik eigenlijk niet.
pearlsofpassion schreef:Is de nageboorte er wel goed uitgekomen? Zo zonder zuigende pup...Dat weten ze niet goed. Voordat het dode pupje geboren werd kwam er een vruchtzak vol rommel er uit. Uit de echo blijkt dat er nog rommel in de baarmoeder zit. Ze houden het goed in de gaten, veel echo s en ze krijgt idd ook pijnstilling.![]()
Pfff... Wat een ellende. Dan was ze beter leeg gebleven.![]()
Ik duim dat het goed komt.
Goed dat ze AB krijgt, voor de mastitis ook. Krijgt ze ook pijnstilling?
pearlsofpassion schreef:Dat klinkt als een vruchtzak (met dode inhoud) van een andere pup.
Placenta komt na de pup en niet in een vruchtzak.
Dan zou ze beter iets krijgen om dat uit te drijven. Stimulatie van de tepels en melkgift doet dat ook, maar ja....
Pfff nee, dit is echt niet leuk.
ellenned schreef:Ik weet absoluut niet hoe honden emotionele pijn ervaren maar dat ze het heeft is overduidelijk.Onze Pum heeft pups gehad, die zijn op een week of 4 allemaal overleden.
Iedere keer als ik naar die foto kijkt breekt mijn hart![]()
Heel veel fb groepen, fokkers, dierenasiels, dierenartsen, het houdt denk ik nu op
Inge en Bono schreef:Onze Pum heeft pups gehad, die zijn op een week of 4 allemaal overleden.Pffft niet te doen zeg , wat een verdriet om dat te moeten zien en wat er dan bij de hond weer gebeurt he
Ik kreeg, toen ik haar een paar maanden had, een filmpje met pups doorgestuurd. Schattig dus ik speelde het af, met geluidPum schoot helemaal in de stress bij het horen van de geluidjes, rende in paniek het huis door. Ik huil nog als ik er aan denk, vreselijk was het!
Ik hoop dat het tollermeiske gauw fysiek en mentaal opknapt