Lizzy schreef:Zit er al een beetje schot in?
Nee

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Zit er al een beetje schot in?
Kaela schreef:NeeWat lang wachten zeg.... Had van de week gemaild voor de bezorging, maar ze hadden nog geen idee. Komende donderdag lopen de 21 dagen levertermijn af, dus ik hoop dat ze zich daar wel aan gaan houden. Dan zou ik hem vrijdag in kunnen richten en zondag de kleine uk ophalen...
Nynke schreef:Ik vind een hamster ook wel heel leuk, maar ben er allergisch voor. Onze buren hebben een hamster en die krijgt als dagelijks snackje een gedroogde meelworm.Als je er een deksel met gaas op doet, ventileert het prima.... ik heb nl 3 paartjes gerbils gehad in glazen bakken (40x50) waarbij ik maar 1x pm de hele bakken verschoonde... deze bakken worden juist geadviseerd (en soms zelfs gemaakt door) fokkers (in ieder geval van gerbils)......
Een glazen bak lijkt mij niet heel fijn, daar blijven luchtjes zo in hangenmaar is wel tochtvrij natuurlijk.
Wat goed dat je een opvangertje neemt !!
Nynke schreef:Ik vind een hamster ook wel heel leuk, maar ben er allergisch voor. Onze buren hebben een hamster en die krijgt als dagelijks snackje een gedroogde meelworm.Geurtjes blijven helemaal niet hangen. Je moet gewoon zorgen dat je niet te hoog gaat, afhankelijk van de oppervlakte.
Een glazen bak lijkt mij niet heel fijn, daar blijven luchtjes zo in hangenmaar is wel tochtvrij natuurlijk.
Wat goed dat je een opvangertje neemt !!
Kaela schreef:Oh wat een gaaf hok PoP! Dat is echt een genot om naar te kijken!Spannend!!!
Zondag ga ik de hamster halen! Het hok is er nog niet, ik had gelezen 21 dagen levertijd, maar het is 21 werkdagen. Ik heb nu gemaild of ze het alsnog met de DHL op willen sturen, meneer wilde de glasverzekering wel betalen.
En ik mag, als het hok er zondag nog niet is, eerst het hok mee waar hij nu al in woont. Eind maart kan ik dat hok dan weer teruggeven.
Van de week maar even inkopen doen!
Kaela schreef:Oh wat een gaaf hok PoP! Dat is echt een genot om naar te kijken!Leuk!!
Zondag ga ik de hamster halen! Het hok is er nog niet, ik had gelezen 21 dagen levertijd, maar het is 21 werkdagen. Ik heb nu gemaild of ze het alsnog met de DHL op willen sturen, meneer wilde de glasverzekering wel betalen.
En ik mag, als het hok er zondag nog niet is, eerst het hok mee waar hij nu al in woont. Eind maart kan ik dat hok dan weer teruggeven.
Van de week maar even inkopen doen!
pearlsofpassion schreef:Er staat een hamster in het radje. Ik krijg een dwerghamster en dan ook nog eens een erg kleine dwerghamster. Als die niet in dit wieltje kan, dan kan geen enkel beestje er in. Maar als ie te klein blijkt haal ik een grotere, dat is niet erg.![]()
Euhm, is dat radje niet heel erg klein? Staan ook muisjes op, als ik het goed zie?![]()
![]()
Je moet toch een radje van 20cm doorsnee hebben voor dwerghamsters, meen ik. Om te zorgen dat hun rugje niet hol staat terwijl ze lopen. Anders is dat erg slecht voor de rug.
Volgens mij kan hooi wel als bodembedekking samen met de hennepvezel zodat de gangen die ze graven blijven staan. Ze eten er niet of nauwelijks van, is mij verteld. Verder onbedrukte keukenpapier aanbieden in stukjes zodat ze die in hun huisje kunnen stoppen om nestje van te maken.
Ik heb toevallig 2 weken terug een hamstertje 2 dagen over de vloer gehad voor het naar de hamsteropvang kon, vandaar dat ik wat tips heb gehad.