Iemand ervaring electrische bakfiets hond

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Iemand ervaring electrische bakfiets hond

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Was bier en brood enzo niet het oorspronkelijke doel?

Ik wil er trouwens ook een. Maar dan wel een gewone, want ik ga er vast niet heel vaak op fietsen dus dan is het prijs/gebruik wat meer in evenwicht.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

eelke schreef:Was bier en brood enzo niet het oorspronkelijke doel?

Ik wil er trouwens ook een. Maar dan wel een gewone, want ik ga er vast niet heel vaak op fietsen dus dan is het prijs/gebruik wat meer in evenwicht.
Als ik zo bekijk hoe men op een bakfiets fietst, kost het sturen veel armkracht en strekkingsmogelijkheid..
En zonder aandrijving zal het denk ik loeizwaar trappen, de bak is van betonplex en dan nog de hond erbij *zweetsmiley* :biggrin2:
Ik zou zeker vooraf gaan testfietsen :)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Bakfietsen bestaan toch al veel langer dan elektrische fietsen. Dus mogelijk is het wel, mensen worden gewoon kei-verwend met al dat elektrisch gedoe.
Sorry, ik ben geen fan. :P Ik kan het bij sommige mensen wel begrijpen en bij bakfietsen ook, maar meestal snap ik het niet.
Ik ben wel fan van bakfietsen trouwens. Dat zou ik wel willen. :D Maar te weinig gebruiken om de prijs eruit te krijgen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

eelke schreef:Was bier en brood enzo niet het oorspronkelijke doel? .

Vroeger hadden ze daar ook hondenkarren voor maar dan anders ...
E332834C-8490-422B-80FB-8F9203ED855C.jpeg
E332834C-8490-422B-80FB-8F9203ED855C.jpeg (62.71 KiB) 3104 keer bekeken
De wereld is toch best veranderd in een paar generaties tijd...
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Ik heb een bloedhekel aan fietsen :biggrin2: dus als ik zoiets overweeg en er moet circa 80kg minimaal aan hondengewicht extra mee mwah dan maak ik het mezelf toch het liefst zo makkelijk mogelijk.

En ja de stint is ook hier al ter sprake geweest :P even afwachten wat die kosten enzo. Zat ook al te denken aan de ouderwetse lorreboer, de hadden gewoon een bak met brommer ofzo....

Inmiddels wel antwoord van babboe je kan ze niet eerst uitproberen in huiselijke kring. Wel een proefrit enzo maar echt uittesten is een no go.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Siberienne schreef:Vroeger hadden ze daar ook hondenkarren voor maar dan anders ...

E332834C-8490-422B-80FB-8F9203ED855C.jpeg

De wereld is toch best veranderd in een paar generaties tijd...
;D ;D ;D ;D nu staan wij ervoor en zitten de honden heerlijk :P
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Cindy de Wolf schreef:;D ;D ;D ;D nu staan wij ervoor en zitten de honden heerlijk :P
:roflmao:

Hilarisch dat het nu precies andersom is ;D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

eelke schreef:Was bier en brood enzo niet het oorspronkelijke doel?

Ik bedoelde van de babboe, niet van de originele bakfiets. :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Eef+doggies schreef:Als ik zo bekijk hoe men op een bakfiets fietst, kost het sturen veel armkracht en strekkingsmogelijkheid..
En zonder aandrijving zal het denk ik loeizwaar trappen, de bak is van betonplex en dan nog de hond erbij *zweetsmiley* :biggrin2:

Ik kende ook iemand met 2 boppers die er eentje had gekocht zonder aandrijving. Maar dat was niet te trappen hoor.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ik heb zojuist ook stint een mailtje gestuurd. Met wat ik zoek enzo. Ik denk namelijk zomaar dat ik niet de enige ben die liever niet trapt, wel zicht wil hebben op de honden en bij voorkeur een grote laadbak met dito laadcapaciteit...wie weet.

Ik heb ook al gekeken naar de bakbrommers maar die worden niet nieuw meer gemaakt en wat ik gevonden heb, heb ik ook zoiets van mwah behoeft wat aanpassing. Je hebt wel de moderne variant de cargobee, maar ehhh begint vanaf 9000 euro :-X
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Ik ben zo blij met mijn elec. bakfiets :)

Gebruik hem vaak in plaats van de auto, voor de hond, voor boodschappen doen, voor gewoon stukkie fietsen, voor pakketjes wegbrengen etc. We hebben wel 2 accu's, zodat je onderweg niet onverhoeds stil komt te staan, want zonder acculading schakelt iet ook niet en dan trap je je een ongeluk in de kleinste versnelling, en da's is echt niet leuk.
Zomers heb ik er een bench op en als het kouder is een plastic huif.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

rosmin schreef:Ik ben zo blij met mijn elec. bakfiets :)

Gebruik hem vaak in plaats van de auto, voor de hond, voor boodschappen doen, voor gewoon stukkie fietsen, voor pakketjes wegbrengen etc. We hebben wel 2 accu's, zodat je onderweg niet onverhoeds stil komt te staan, want zonder acculading schakelt iet ook niet en dan trap je je een ongeluk in de kleinste versnelling, en da's is echt niet leuk.
Zomers heb ik er een bench op en als het kouder is een plastic huif.
Welke heb jij? Die van Babboe?
Ik wil dus echt wel dat ik hem kan afschermen, wil echt niet onverhoeds een hand of hond in de bak hebben.

Kwam ook nog deze tegen https://socibike.nl/bakfiets-hond/ vind ik wel mooi ogen alleen een hele kleine bak, in verhouding dan. Evenzo voor deze https://www.busybike.com/nl/shop/brands ... g-electric
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Cargo-long van Bakfiets.nl
fiets fijn, alleen als Roxy op haar rug ligt te rollebollen in de bak, slinger ik , en door lengte heeft ie iets meer ruimte nodig in korte bochten.
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Roxy is ca. 23 kilo, soms zit er een ander hondje bij in van vergelijkbaar gewicht.
En dan wordt er niet gerollebold ;)

Hiervoor heb ik met gewone fiets + fietskar gefietst, maar ik vond dat veel te zwaar worden vooral als het hard waaide of om mee in de duinen te fietsen. Soms fiets ik een heel stuk en laat Roxy onderweg rennen en snuffelen tot ze moe is , dan gaat ze daarna lekker in de bak en fiets ik verder. Meestal zit ze erin omdat ze alles wil zien en ruiken, pas als ze echt bekaf is gaat ze liggen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Eef+doggies schreef:Als ik zo bekijk hoe men op een bakfiets fietst, kost het sturen veel armkracht en strekkingsmogelijkheid..
Haha ja, dat ga ik ook doen. Stiekem is het idee dat we dan een stukje kunnen fietsen, mét Joep, en een biertje drinken. En dat ik dan op mijn normale fiets ga en meneer op de bakfiets :cool:

Plaats reactie