Moderator: Lizzy
Anne in Zweden schreef:Bij te hoge leverwaarden zou je Zentonil Advanced kunnen overwegen, is bij medpets.nl verkrijgbaar. Dat schijnt de waarden heel snel weer te normaliseren - volgens de recensies op medpets.nl dan, want onze Max krijgt het nu weliswaar al enige weken maar ik heb zijn bloed nog niet opnieuw laten testen en kan je dus niet zeggen of het bij hem iets heeft geholpen. Maar ik vind hem wel kwieker nu dan een tijdje terug, dus schaden doet het blijkbaar ook niet.Even off topic, sorry, maar zou je als je Zentonil Advanced geeft nog Mariadistel mogen geven (aangezien in de Zentonil ook silibine zit) of zou het beter zijn om dat dan te stoppen? Enig idee?
pike schreef:Even off topic, sorry, maar zou je als je Zentonil Advanced geeft nog Mariadistel mogen geven (aangezien in de Zentonil ook silibine zit) of zou het beter zijn om dat dan te stoppen? Enig idee?Geen idee, ik had volgens mij wel tegen de da gezegd dat Max mariadistel krijgt. Ik ga effe googele.
pike schreef:Even off topic, sorry, maar zou je als je Zentonil Advanced geeft nog Mariadistel mogen geven (aangezien in de Zentonil ook silibine zit) of zou het beter zijn om dat dan te stoppen? Enig idee?
Lizzy schreef:Jeetje........ Wat erg! Al die tijd ook in de vreselijke rot zorgen gezeten omdat je iets heel ergers verwachtte..... Nou ja, laten we zeggen: blij toe dat het dit is!
inni schreef:Nu weer 's een vraagje ivm maagzuurremmers afbouwen en stoppen: Ik probeer nog steeds de Sedacid (protonpompremmer) te stoppen maar dat gaat niet vlot. Maandag even gaan overleggen met de da en Zantac meegekregen. Dat heeft hij dinsdag gehad maar goed ging het niet. Ondertussen staat Boy op 1/4 Sedacid, met nog een hoekje af X2 per dag omdat 1/8 echt te weinig is en hij 's nachts ging braken. Z'n ontlasting gaat steeds beter maar na het eten en als hij heeft staan blaffen gaat hij hijgen en slikken.... zuuroprispingen?? nu ben ik aan zoeken geweest wat ze aan kinderen geven bij reflux en kom dan oa bij Gaviscon. Iemand hier die ervaring heeft met Gaviscon voor honden?? ik ben een beetje bang van het hoge zoutgehalte. Ik zou de Sedacid blijven geven een half uur voor de twee grootste maaltijden en de Gaviscon op momenten dat hij last krijgt.Onze eerste dalmaat had maagkanker - hij kreeg elke dag primperid tegen de misselijkheid, en als hij veel last had van reflux gaf ik hem gaviscon bij, maar niet standaard dus.