Oh, bedankt voor de lieve berichtjes en het meedenken.
Bandit kan alleen geit en paard eten, dus alleen van die dieren kan ik bone-broth maken.
Als hij diarree heeft, gaat er 1 liter bone-broth per dag doorheen.
Dus ik moet heel veel maken.
Soms heb ik gewoon geen botten meer.
Vrijdag heb ik Caspar weer gebeld, maar hij was er niet. Een andere dierenarts die ook homeopaat is, antwoordde en heeft veel met mij meegedacht.
Hij wordt heel moeilijk wakker 's ochtends, dat duidde op leverproblemen en de oplossing was arsenicum (50.000 x verdunt)
Hij krijgt elke 2 a 3 weken diarree, oplossing: arsenicum
En er was nog iets waar de oplossing arsenicum voor was.
Ook dacht ze aan giardia: herhaaldelijke diarree, stinkt en bone-broth helpt.
Dus ik heb een nieuwe test bij het Woud aangevraagd. Voor de zekerheid ga ik nu van 3 dagen de ontlasting opvangen! De vorige keer heb ik het van 1 dag gedaan en had Bandit geen giardia. Maar misschien dat er toen nét niet een 'stukje' in zat?
Ik hoop ergens maar dat er nu giardia uitkomt en dat Bandit beter kan worden!
Maandag bel ik Caspar op om te overleggen.
Anders misschien een combinatie-consult met Caspar en deze homeopatische arts?
I.v.m. al zijn allergiën, durf ik geen ander eten te geven als wat hij nu heeft.
Zelfs op Bandit KVV-geit zonder zilvervliesrijst (speciaal gemaakt), kreeg Bandit jeuk. Ik zou echt niet weten waarvan dan.
Lief van je, Eef + doggies, dat je meedenkt. Het zal mij inderdaad ontlasten.
Soms droom ik ervan dat hij het goed gaat doen op brokken. Oh, wat zal dat veel tijd schelen per dag!?
Maar zijn gezondheid gaat mij boven alles!!!
Hoe dit nou kan: eergister nog diarree, gister en vandaag plotseling goede ontlasting!?
Nog nooit meegemaakt. Als hij bone-brothe krijgt en ik het langzaam afbouw (en het vlees opbouw) gaat hij langzaam over van diarree naar vaster.
Nou, als het nu maar goed blijft, is het baasje al weer blij!
Ondertussen zoeken naar een oplossing.....