BPWR reu en loopse teef

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR reu en loopse teef

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kinnie schreef:Hier gaan 2 reuen uit logeren als een van de meiden loops is. Bij mijn moeder, en dat is hun 2e thuis dus zitten ze erg goed.

Wat ik me alleen wel afvraag... Niet rot bedoeld maar vraag het me gewoon af...
Waarom een teefje erbij als je een reu hebt, wetende dat dit "probleem" gaat komen? Zeker als je niet wil fokken? Dat maak ik op uit het feit dat je nu overweegt te gaan steriliseren... Nu ben ik niet voor castreren steriliseren als het niet medisch noodzakelijk is, dus vandaar dat ik het me afvraag...
Als je twee honden om meerdere redenen fijner vindt dan 1, en je hebt een reu waarbij een reu erbij met grote zekerheid geen succes zal zijn, dan is een teefje een logischer keus.
ps. Het feit dat er een reu in huis is, is overigens zeker niet de belangrijkste, laat staan de enige reden om evt. het teefje te laten castreren.
Eerlijk gezegd zou dat de minst belangrijke reden zijn.
Laatst gewijzigd door doranto op do 24 aug 2017, 07:56, 2 keer totaal gewijzigd.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Doranto schreef:Deze ben ik ook tegengekomen. Bij de opsomming van negatieve punten van castratie van teven sommen ze, zoals ik dat lees, alleen op wat deze punten zijn bij castratie van een teefje nog vóór de eerste loopsheid. Het zou vollediger zijn geweest als ze ook hadden opgesomd wat de negatieve punten zijn als je later laat castreren.
Dat is idd jammer dat hier niets over te lezen valt
Kijk ik nu terug op een paar van mijn teefjes
Chintha : Langharige Hollandse Herder , kreeg op anderhalf jarige leeftijd een baarmoederontsteking . Ze was nog niet geholpen . Chintha haar vacht bleef mooi . terwijl de Langhaar -reu een vreselijke vacht kreeg . Hij was 8 en kreeg last van zijn prostaat
Amber : Bewust op latere leeftijd (5 jaar ) laten helpen .( gewrichten ) . Amber is nooit incontinent geweest . Ze werd wel iets pittiger qua gedrag
Tessa : Ook op 5 jarige leeftijd laten helpen , nooit incontinentie . Wel wat angstiger na de ingreep ( onweer )
Noa : Kwam hier als 6,5 jarige ex -fokteef en was bij de vorige eigenaar voor herplaatsing geholpen . Geen incontinentie
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Van alle teefjes die wij hadden en die waren gecastreerd is er ooit 1 incontinent geworden op ca. 8 jarige leeftijd. Dat was een rottweiler. Deze hond is overigens maar 9 jaar geworden. Wij hadden door de jaren heen naast de rottweiler, teefjes van verschillende rassen zoals boxers, een border- en schotsecollie, poedeltje, klein kruisinkje en een kruising whippet. De rottweiler was wel de grootste en incontinentie schijnt bij grotere honden vaker voor te komen. Wij hebben de honden altijd pas laten castreren als ze volwassen waren. Van de rottweiler weet ik het niet zeker. Dat was een herplaatser van ca. 7 maanden en ik kan me niet meer herinneren of die al gecastreerd was, of dat wij dat hebben laten doen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Even dit oude topic maar weer opgediept. :)
Phemke is vorige maand voor de 4de keer loops geworden. Alles bij elkaar is het iedere keer nog prima gegaan en hoeven we ze maar een dag of 4 à 5 streng gescheiden te houden. Phemke heeft nergens last van; eet goed, is vrolijk, is niet schijnzwanger enz. Maar Honyx heeft erg veel stress. Nadat ze weer samen konden heeft het nog ongeveer 2 weken geduurd voor hij weer goed ging eten. Nu was hij zwaar genoeg hoor, dus kon het wel hebben. Maar ik vraag me af in hoeverre zoveel stress niet schadelijk is voor zijn gezondheid. Kunnen ze daar lichamelijk iets van krijgen of hoef ik me daar geen zorgen om te maken? Als dat namelijk zo blijkt te zijn, zou het iets zijn om in de afweging mee te nemen over wél of niet castreren van Phemke.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Doranto schreef:Even dit oude topic maar weer opgediept. :)
Phemke is vorige maand voor de 4de keer loops geworden. Alles bij elkaar is het iedere keer nog prima gegaan en hoeven we ze maar een dag of 4 à 5 streng gescheiden te houden. Phemke heeft nergens last van; eet goed, is vrolijk, is niet schijnzwanger enz. Maar Honyx heeft erg veel stress. Nadat ze weer samen konden heeft het nog ongeveer 2 weken geduurd voor hij weer goed ging eten. Nu was hij zwaar genoeg hoor, dus kon het wel hebben. Maar ik vraag me af in hoeverre zoveel stress niet schadelijk is voor zijn gezondheid. Kunnen ze daar lichamelijk iets van krijgen of hoef ik me daar geen zorgen om te maken? Als dat namelijk zo blijkt te zijn, zou het iets zijn om in de afweging mee te nemen over wél of niet castreren van Phemke.
Een intacte reu die wel regelmatig sexueel opgewonden is, maar niet sexueel actief, loopt volgens mij meer risico op prostaat problemen. Maar in hoeverre dat voor Honyx dan meer geldt dan voor bijvoorbeeld een reu die met uitlaten lekkere geurtjes ruikt, zou ik niet durven zeggen.

De stress zelf lijkt me geen probleem, die is kort durend. Zou je nou 5 teven hebben die om de beurten loops zijn, werd het wat anders. Maar met 2 keer per jaar een paar dagen zou het lichaam prima om moeten kunnen gaan.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik heb alleen reuen. Maar Balou was helemaal de weg kwijt als er in de buurt teven loops waren. Die zong hele nachten en at dagen niet. Ook voordat ie ooit gedekt had.
Hij is nu gecastreerd maar heeft zeker nog interesse. Fjurdy en Chendo deden dat helemaal niet.
Bono zingt niet maar wil alleen maar naar buiten en eet slecht. Daar heb ik nu een combi van homeopatische korreltjes voor en dat werkt super. 2 dagen geven en hij eet weer. Die krijgt hij 10 dagen 3x per dag. Daarna is het weer over.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

tt-tjes schreef:Ik heb alleen reuen. Maar Balou was helemaal de weg kwijt als er in de buurt teven loops waren. Die zong hele nachten en at dagen niet. Ook voordat ie ooit gedekt had.
Hij is nu gecastreerd maar heeft zeker nog interesse. Fjurdy en Chendo deden dat helemaal niet.
Bono zingt niet maar wil alleen maar naar buiten en eet slecht. Daar heb ik nu een combi van homeopatische korreltjes voor en dat werkt super. 2 dagen geven en hij eet weer. Die krijgt hij 10 dagen 3x per dag. Daarna is het weer over.
Welke korreltjes zijn dat?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaela schreef:Een intacte reu die wel regelmatig sexueel opgewonden is, maar niet sexueel actief, loopt volgens mij meer risico op prostaat problemen. Maar in hoeverre dat voor Honyx dan meer geldt dan voor bijvoorbeeld een reu die met uitlaten lekkere geurtjes ruikt, zou ik niet durven zeggen.

De stress zelf lijkt me geen probleem, die is kort durend. Zou je nou 5 teven hebben die om de beurten loops zijn, werd het wat anders. Maar met 2 keer per jaar een paar dagen zou het lichaam prima om moeten kunnen gaan.
De stress is inderdaad maar een paar dagen, maar het heeft kennelijk zo'n impact dat het daarna nog bijna 2 weken duurt voordat zijn eetlust weer terugkeert :-\
Ik weet niet of 2 weken nodig hebben om weer te ontstressen veel is of dat dat normaal is en onschuldig.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Doranto schreef:De stress is inderdaad maar een paar dagen, maar het heeft kennelijk zo'n impact dat het daarna nog bijna 2 weken duurt voordat zijn eetlust weer terugkeert :-\
Ik weet niet of 2 weken nodig hebben om weer te ontstressen veel is of dat dat normaal is en onschuldig.
Als je puur kijkt naar het stress systeem, dan blijft het een afgebakende periode. Stress is pas echt slecht voor het lichaam als het chronisch is. En dat is het niet. De vraag is ook of hij niet eet uit stress. In die zin, of zijn stresshormomen werkelijk sterk verhoogd zijn. Daar ga je niet achter komen natuurlijk, maar het is wel iets om over na te denken. Is het stress waardoor hij niet eet, of heeft ie gewoon iets anders aan zijn hoofd.

Daarnaast, hersteld hij na die twee weken? Heeft ie tussendoor geen last van bijvoorbeeld loopse teefjes in de buurt? Dan heeft het lichaam alle tijd om te herstellen van die 2 a 3 weekjes stress.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaela schreef:Als je puur kijkt naar het stress systeem, dan blijft het een afgebakende periode. Stress is pas echt slecht voor het lichaam als het chronisch is. En dat is het niet. De vraag is ook of hij niet eet uit stress. In die zin, of zijn stresshormomen werkelijk sterk verhoogd zijn. Daar ga je niet achter komen natuurlijk, maar het is wel iets om over na te denken. Is het stress waardoor hij niet eet, of heeft ie gewoon iets anders aan zijn hoofd.

Daarnaast, hersteld hij na die twee weken? Heeft ie tussendoor geen last van bijvoorbeeld loopse teefjes in de buurt? Dan heeft het lichaam alle tijd om te herstellen van die 2 a 3 weekjes stress.
Na die 2 weken hersteld hij prima. Hij is nu weer de vrolijkheid zelf :) Dan zal het waarschijnlijk wel niet zo'n vaart lopen en ben ik misschien (weer eens) overbezorgd. Ik wil graag dátgene doen wat voor beide honden de meeste gezondheidsvoordelen oplevert. Dan laten we alles maar lekker hoe het nu is en laten we een van beiden pas 'helpen' als daar een medische noodzaak voor is.
Dankjewel voor je reactie! :-*

ps. De oorzaak is heel duidelijk, dus het is wel degelijk stress waarvan hij 2 weken nodig heeft om te herstellen.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Doranto schreef:Welke korreltjes zijn dat?
Platinum metallicum d200 1x per week 5
Origanum vulgare d6 3x per dag 5
Agnus castus d3 3x per dag 5

Het zijn van die kleine globules
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tt-tjes schreef:Platinum metallicum d200 1x per week 5
Origanum vulgare d6 3x per dag 5
Agnus castus d3 3x per dag 5

Het zijn van die kleine globules
Dit lijkt mij zeer afgestemd op jouw hond (zeker de platinum m.) dus zou je homeopathie willen proberen (wat echt waanzinnig kan helpen!) dan denk ik dat je een homeopaat moet contacten en het niet moet proberen met deze zelfde korreltjes.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lizzy schreef:Dit lijkt mij zeer afgestemd op jouw hond (zeker de platinum m.) dus zou je homeopathie willen proberen (wat echt waanzinnig kan helpen!) dan denk ik dat je een homeopaat moet contacten en het niet moet proberen met deze zelfde korreltjes.
Niet echt hoor Lizzy.

Staat in een homeopathisch boek voor honden. Als remedie voor hitsige reuen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tt-tjes schreef:Niet echt hoor Lizzy.

Staat in een homeopathisch boek voor honden. Als remedie voor hitsige reuen.
En daar staat dan niet een karakterbeschrijving bij en passende middelen?
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Nee. Is een duits boek, niet van mij maar van een bevriende duitse fokker.

Plaats reactie