Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
koekje schreef:Gehaktballetjes, leuk aangeklede gemengde slaai (broccoli voor de kinders), paarse piepers. Toen meneer bij de aanblik van de piepers al moeilijk begin te doen (hij is een alleseter, dus dat is het probleem niet), heb ik zonder pardon zijn portie op mijn bord geschoven *middelvingersmilie*
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door Charlie Angel
Siberienne schreef:Wortelstamp 2.0

Aardappelpuree maken.
wortelen in stukken in de braadslee in de oven, samen met de grof gesneden uien, knoflook, sumak en snufje kaneel en zo in een half uurtje garen (ongeveer)

kastanje champi's erbij gebakken met stukjes spek in boter met peterselie en knoflook

en oh ja, om de smaak van laatste weg te krijgen een runder-rookworst

Vega optie: laat de spekjes weg en doe er wat pittige stukjes kaas door
Nog een optie: stukjes stevige appel even meebakken met de champi's (Boskoop ofzo) of bij de wortel in de oven.
Ik ben gek op hutspot, dit ziet er ook wel erg lekker uit!
Door Siberienne
Charlie Angel schreef:Ik ben gek op hutspot, dit ziet er ook wel erg lekker uit!
Ik was verbaasd over hoeveel meer smaak de wortel houdt als je hem niet kookt maar gaart in de oven.
Door Tanna
-Annemarie- schreef:Camembertje uit de oven, verschillende groenten en een wagenwiel van Ikea om mee te dippen. Makkelijke kaasfondue. ;)
Ook verrukkelijk met Reblochon.
Door fransbulletje
De biologische halve kippen liggen in de oven en de knolselderijsalade staat in de koelkast, lekker makkelijk.
Meer hebben we niet nodig de halve kippen wegen ieder 1 kg :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door