Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3362185
Dank je wel voor de link!
Het Meerendeel van de reacties daar is positief over de vaatwasser. Geen idee welke ik heb, de verpakking is al bij het oud papier maar er stond niets op over schoonmaken daar heb ik nog op gelet. Op de kong staat Kong Co. Denver USA
en hij is rood, wordt aangeboden als de "originele kong toy classic rood". Hij gaat strakjes dan maar in de vaatwasser. En dan zien we morgenvroeg wel hoe hij er uit komt. Er zal wel wat spoelwater in blijven staan maar ik kan hem dan altijd even naspoelen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3362190
pike schreef:Dank je wel voor de link!
Het Meerendeel van de reacties daar is positief over de vaatwasser. Geen idee welke ik heb, de verpakking is al bij het oud papier maar er stond niets op over schoonmaken daar heb ik nog op gelet. Op de kong staat Kong Co. Denver USA
en hij is rood, wordt aangeboden als de "originele kong toy classic rood". Hij gaat strakjes dan maar in de vaatwasser. En dan zien we morgenvroeg wel hoe hij er uit komt. Er zal wel wat spoelwater in blijven staan maar ik kan hem dan altijd even naspoelen.
Hier gaan de kongs altijd de vaatwasser in, met het grote gat naar beneden en met het kleine gaatje zet ik hem vast
Zo loopt al het water er uit tijdens het drogen ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3362196
Siberienne schreef:Mijn zwarte kong gaat ook de vaatwasser in, gaat prima. Niet te heet programma draaien
Ik draai altijd een en hetzelfde programma en dat is het eco-programma. Duurt wat langer maar hij draait ‘s nachts dus daar heb ik geen boodschap aan. Ik denk dat dat programma niet zo heel heet wordt.
Monique77 schreef:
Hier gaan de kongs altijd de vaatwasser in, met het grote gat naar beneden en met het kleine gaatje zet ik hem vast
Zo loopt al het water er uit tijdens het drogen ;)
Dan ga ik hem er zo inzetten ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3362214
Ik heb wel zo'n kleine pleeborstel (die gebruik ik altijd voor de bottenmolen) maar die is nog steeds te groot voor mijn kleine maatje kong, gaat nóóit door het gaatje. Jij hebt ongetwijfeld een groter formaat kong met ook een groter gat misschien? Ik heb er voor Duc ook een gekocht, één maatje groter, maar het gat daarvan is precies even groot. In Jakkies kong gaat net aan 40 gram vlees en daar was hij 1,5 uur mee bezig en toen zat het bodempje er nog steeds in. Maar ik vond het wel genoeg bezigheidstherapie :biggrin2: en met dat bodempje heb ik hem maar even geholpen. Ik weet niet of er nog kleinere flessenborstels te koop zijn, zal eens rondneuzen als ik weer eens een winkel tegenkom (die liggen hier niet voor het oprapen ::) ) Maar zo'n kong heeft ook niet overal dezelfde diameter. Hoe doe je dat dan, kom je evengoed in alle rondingen?
Eens in de week schoonmaken terwijl er rauwvleesbacterieën in zitten lijkt me ook niet zo lekker :-\ Ze worden er misschien niet ziek van maar dat ding ligt dan toch wel te stinken. :-\
Maar, als het in de vaatwasser goed gaat ga ik niet soppen. De vaatwasser draait toch, dan gaat het er gewoon bij.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362248
Er bestaan flessenborstels voor babyflessen en voor konijnendrinkflesjes. Voor baby's zijn ze vaak wat ronder, bolvormiger. Die voor konijnendrinkflesjes zijn nogal basic cilindervormig. Maar die laatste krijg je echt zeker ook in een kleine Kong, zo'n drinkflesje heeft nl een erg klein gaatje.
Ale, die ik heb toch. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3362255
pearlsofpassion schreef:Er bestaan flessenborstels voor babyflessen en voor konijnendrinkflesjes. Voor baby's zijn ze vaak wat ronder, bolvormiger. Die voor konijnendrinkflesjes zijn nogal basic cilindervormig. Maar die laatste krijg je echt zeker ook in een kleine Kong, zo'n drinkflesje heeft nl een erg klein gaatje.
Ale, die ik heb toch. :)
Punt is dat een kong geen cilinder is. VRaag me dus af of je overal kan komen. Maar ik zal eens kijken of er hier ergens zoiets te krijgen valt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362260
pike schreef:Punt is dat een kong geen cilinder is. VRaag me dus af of je overal kan komen. Maar ik zal eens kijken of er hier ergens zoiets te krijgen valt.
Ja, daarom denk ik dat babyflessenborstels beter zijn. Maar dan moet je er wel mee in geraken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door