Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
MillyMol schreef:Enigszins off topic, maar ben toch benieuwd: hoe beheren jullie je recepten? Ik heb een hele verzameling aan kookboeken en ik kijk er graag naar en in, maar ik vond het wel een gedoe om mee te nemen op vakantie.
Met de komst van de smartphones en tablet kwamen er ook recepten apps. Ik heb er vele geprobeerd, maar ze waren niet allemaal even gebruiksvriendelijk.

Degene die ik nu gebruik is een betaalde app die synchroniseert tussen de apparaten. En er zit een browser in van waaruit ik recepten die me on line leuk lijken om te proberen in de app kan importeren. Erg handig. De app werkt ook offline. In mijn "buitenverblijf’ in Hongarije heb ik namelijk nog geen internet abonnement. Handmatig een recept invoeren kan ook. Mijn moeder kocht altijd de “Tip”. Recepten die ze lekker vond scheurde ze eruit en deed het in een ringband. Ik ben nu bezig al die recepten in de app te zetten. Zijn er een stuk of 200.

Hoe doen jullie dat?
Welke app is dat?
Aangezien ik dus van online recepten vaak screenshots maak of zo en toch weer nergens terug vind ::)
Door Lizzy
MillyMol schreef:Lekker! Gordon Ramsey heeft ook een recept voor linzensoep die ik persoonlijk erg lekker vind. Kan vast ook wel in de SC. Hmm, even opzoeken... :D
Ik houd me aanbevolen!

Deze soep ruikt heerlijk. Ik heb 'm alleen te lang op high laten staan :-\

Hahaha, systeem voor recepten ;D . Ik heb een grote kaartenbak en een folder in mijn mail "recepten". Geen systeem dus :biggrin2:
Door Charlie Angel
Gisteren bietjes met een uitje en zoete aardappelen en een kaasding.
Vandaag een biefstukje hier uit de boerderijwinkel, vriendelijk gehouden. Met champignons en een uitje en daarbij sla.
Door - pien -
Gister heeft mijn kokkie paddestoelentaart met prei en geitenkaas gemaakt. Jammer dat ik weinig proef wegens zere keel en snot.
Vandaag uitgebreide witlofsla met opa's friet. Gelukkig gaat het ietsje beter vandaag :)
Door MillyMol
Lizzy schreef:Ik houd me aanbevolen!

Deze soep ruikt heerlijk. Ik heb 'm alleen te lang op high laten staan :-\

Hahaha, systeem voor recepten ;D . Ik heb een grote kaartenbak en een folder in mijn mail "recepten". Geen systeem dus :biggrin2:
Moest even tijd maken om te zoeken en op te schrijven, maar hier het recept van de linzensoep. Tijden aanpassen als in de SC gaat:

Ingrediënten:
275 g rode linzen
2 el olijfolie
1 grote ui, fijn gesnipperd
2 grote tn knoflook, fijn gesnipperd
1 tl gemalen komijn
1 tl gemalen koriander
2 tl garam masala
1/2 tl gemberpoeder
1 el tomatenpuree
8 dl groentebouillon

GARNERING:
1 el olijfolie, evt.
1 tl mosterdzaad, evt.
1 tl nigellazaad, evt.
3-4 el yoghurt
korianderblaadjes

Bereiding:

Spoel de linzen goed af in een vergiet en laat ze uitlekken. Verhit de olie in een middelgrote pan en fruit de ui en knoflook in 4-6 minuten licht goudbruin. roer de gemalen specerijen en tomatenpuree erdoor en fruit nog 2 minuten.

Voeg de linzen en bouillon toe en breng alles aan de kook. Zet het vuur laag en laat de linzen in de niet afgedekte pan in 25-30 minuten heel gaar worden, roer af en toe. Eventueel wat extra water toevoegen als de soep te dik lijkt. Breng op smaak met zout en peper.

Pureer de helft van de soep en giet de gepureerde soep terug in de pan.

Wi je de soep wat pittiger en geuriger, verhit dan 1 eetlepel olie in een pannetje en voeg het mosterd-en nigellazaad toe. Sprenkel zodra het zaad begint te springen de specerijenmix over de soep en roer.

Schep de soep in warme kommen en garneer met een lepel yoghurt en een paar blaadjes koriander.

Lekker met warm naan brood.
Door -Annemarie-
Kaela schreef:Poffertjes voor de lunch en broodje hamburger voor avondeten.
Klinkt helemaal goed! ;D

Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst poffertjes gegeten heb. :g: Dat is echt heel lang geleden. :D

Ik heb vorige week binnen een uur wel twee krentenbollen gegeten. Van twee verschillende kramen want vergelijkend warenonderzoek. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door