Vreselijk zeg.
Ik wil ook even klagen. Mijn nieuwe aquarium-hobby gaat zo niet over rozen. Eerst zijn er 7 garnalen gaan hemelen. Daarvan waren er 5 drachtig

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Dat is helemaal niet leuk nee, ik hoop dat je het goed onder controle krijgt.![]()
![]()
![]()
Vreselijk zeg.
Ik wil ook even klagen. Mijn nieuwe aquarium-hobby gaat zo niet over rozen. Eerst zijn er 7 garnalen gaan hemelen. Daarvan waren er 5 drachtig. Inmiddels heb ik wel jonkies. Maar ook Planaria! De grote schrik voor de aquariaan, ik heb ze
![]()
![]()
. Ze mollen garnalen, planaria. En de enige manier om er vanaf te komen is gif of semi gif. Waarbij je dan hoopt dat je garnalen het overleven. En ik heb algen. In alle soorten en maten
![]()
![]()
. Niet leuk zo
Lizzy schreef:![]()
![]()
![]()
Vreselijk zeg.
Ik wil ook even klagen. Mijn nieuwe aquarium-hobby gaat zo niet over rozen. Eerst zijn er 7 garnalen gaan hemelen. Daarvan waren er 5 drachtig. Inmiddels heb ik wel jonkies. Maar ook Planaria! De grote schrik voor de aquariaan, ik heb ze
![]()
![]()
. Ze mollen garnalen, planaria. En de enige manier om er vanaf te komen is gif of semi gif. Waarbij je dan hoopt dat je garnalen het overleven. En ik heb algen. In alle soorten en maten
![]()
![]()
. Niet leuk zo
Angelique schreef:Nou, dat is geen leuke kraamtijd zo. Als de enige manier gif of semigif is dan zou ik dat toch doen. Nu gaat ook alles naar de knoppenJa, we hebben ook geen keuze. Gif is besteld.....
Lizzy schreef:Oej planaria ja dat is idd de schrik ( hier echt te vaak te veel gehad en gezien) maar wees gerust niet elke planaria ( planaria is een verzamelwoord voor platwormen en deze familie is echt zeer groot maar er zitten idd wel jagers en foute soorten tussen dus elke worm in aqua is bah) is schadelijk![]()
![]()
![]()
Vreselijk zeg.
![]()
![]()
![]()
![]()
. Niet leuk zo
Anneloog schreef:Oej planaria ja dat is idd de schrik ( hier echt te vaak te veel gehad en gezien) maar wees gerust niet elke planaria ( planaria is een verzamelwoord voor platwormen en deze familie is echt zeer groot maar er zitten idd wel jagers en foute soorten tussen dus elke worm in aqua is bah) is schadelijkIk ben inderdaad lid van het garnalen en kreeftenforum (zowel het forum als de groep op facebook). Ik heb helaas wel de foute planaria in de bak. Die witte, met die driehoekkopflubenol is daarvoor het meest geschikt als gif om ze weg te krijgen
( no-planaria van biomax kan ook werien maar kijk uit dat je niet onderdoseerd en ook niet direct overdoseerd.. die krengen van wormen hebben erg snel neiging resistent te raken voor bestrijding
) .
Mocht je nog geen lid zijn raad ik je wel aan lid te worden van een garnalen & kreeften forum. Dit kan lekker 'ouderwets' via internetof via fb goed
en tja garnalen blijven zeer kwetsbaar en vaak zie je pas dat als iets mis is dat het mis is door dat ze omvallen. Maar wees gerust vuurtjes die jij hebt en zeker nu er jonkies zijn zal je vast wel kunnen redden.
- pien - schreef:Sterkte met je garnalen Lizzy! Gif is niet fijn maar heel soms nodig...Eh niet fijn zeg, beterschap!
Mijn evenwicht doet het soms niet. Eerst alleen als ik in bed lag, dat de boel draaide. Vanmorgen beneden was er gelukkig een stoel in de buurt. Nou doen mijn oren raar en daar zal het aan liggen maar aan oorontsteking is niks te doen. Ik durf niet te fietsen of sowieso naar buiten...dat wordt lastig
- pien - schreef:Mijn evenwicht doet het soms niet. Eerst alleen als ik in bed lag, dat de boel draaide. Vanmorgen beneden was er gelukkig een stoel in de buurt. Nou doen mijn oren raar en daar zal het aan liggen maar aan oorontsteking is niks te doen. Ik durf niet te fietsen of sowieso naar buiten...dat wordt lastigWat lastig, beterschap!
Eef+doggies schreef:Wat lastig, beterschap!Met Poef is alles goed! Maar ik hou 'm in de gaten...
Hoe gaat het met Poef?
@Kaio, wat fijn dat het beter gaat met opa beer!