Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
:-X :-X :-X

Vreselijk zeg.

Ik wil ook even klagen. Mijn nieuwe aquarium-hobby gaat zo niet over rozen. Eerst zijn er 7 garnalen gaan hemelen. Daarvan waren er 5 drachtig :-X . Inmiddels heb ik wel jonkies. Maar ook Planaria! De grote schrik voor de aquariaan, ik heb ze :-X :-X :-X . Ze mollen garnalen, planaria. En de enige manier om er vanaf te komen is gif of semi gif. Waarbij je dan hoopt dat je garnalen het overleven. En ik heb algen. In alle soorten en maten :-X :-X :-X . Niet leuk zo :-\
Door Charlie Angel
Lizzy schreef::-X :-X :-X

Vreselijk zeg.

Ik wil ook even klagen. Mijn nieuwe aquarium-hobby gaat zo niet over rozen. Eerst zijn er 7 garnalen gaan hemelen. Daarvan waren er 5 drachtig :-X . Inmiddels heb ik wel jonkies. Maar ook Planaria! De grote schrik voor de aquariaan, ik heb ze :-X :-X :-X . Ze mollen garnalen, planaria. En de enige manier om er vanaf te komen is gif of semi gif. Waarbij je dan hoopt dat je garnalen het overleven. En ik heb algen. In alle soorten en maten :-X :-X :-X . Niet leuk zo :-\
Dat is helemaal niet leuk nee, ik hoop dat je het goed onder controle krijgt.
Door Angelique

Vreselijk zeg.

Nou, dat is geen leuke kraamtijd zo. Als de enige manier gif of semigif is dan zou ik dat toch doen. Nu gaat ook alles naar de knoppen :(
Door Lizzy
Angelique schreef:Nou, dat is geen leuke kraamtijd zo. Als de enige manier gif of semigif is dan zou ik dat toch doen. Nu gaat ook alles naar de knoppen :(
Ja, we hebben ook geen keuze. Gif is besteld.....
Door Anneloog

Vreselijk zeg.

Oej planaria ja dat is idd de schrik ( hier echt te vaak te veel gehad en gezien) maar wees gerust niet elke planaria ( planaria is een verzamelwoord voor platwormen en deze familie is echt zeer groot maar er zitten idd wel jagers en foute soorten tussen dus elke worm in aqua is bah) is schadelijk ;) flubenol is daarvoor het meest geschikt als gif om ze weg te krijgen ;) ( no-planaria van biomax kan ook werien maar kijk uit dat je niet onderdoseerd en ook niet direct overdoseerd.. die krengen van wormen hebben erg snel neiging resistent te raken voor bestrijding ;) ) .
Mocht je nog geen lid zijn raad ik je wel aan lid te worden van een garnalen & kreeften forum. Dit kan lekker 'ouderwets' via internet ;) of via fb goed ;) en tja garnalen blijven zeer kwetsbaar en vaak zie je pas dat als iets mis is dat het mis is door dat ze omvallen. Maar wees gerust vuurtjes die jij hebt en zeker nu er jonkies zijn zal je vast wel kunnen redden.
Door Lizzy
Anneloog schreef:Oej planaria ja dat is idd de schrik ( hier echt te vaak te veel gehad en gezien) maar wees gerust niet elke planaria ( planaria is een verzamelwoord voor platwormen en deze familie is echt zeer groot maar er zitten idd wel jagers en foute soorten tussen dus elke worm in aqua is bah) is schadelijk ;) flubenol is daarvoor het meest geschikt als gif om ze weg te krijgen ;) ( no-planaria van biomax kan ook werien maar kijk uit dat je niet onderdoseerd en ook niet direct overdoseerd.. die krengen van wormen hebben erg snel neiging resistent te raken voor bestrijding ;) ) .
Mocht je nog geen lid zijn raad ik je wel aan lid te worden van een garnalen & kreeften forum. Dit kan lekker 'ouderwets' via internet ;) of via fb goed ;) en tja garnalen blijven zeer kwetsbaar en vaak zie je pas dat als iets mis is dat het mis is door dat ze omvallen. Maar wees gerust vuurtjes die jij hebt en zeker nu er jonkies zijn zal je vast wel kunnen redden.
Ik ben inderdaad lid van het garnalen en kreeftenforum (zowel het forum als de groep op facebook). Ik heb helaas wel de foute planaria in de bak. Die witte, met die driehoekkop :-X . Er staat nu een val in de bak omdat we op het Vivarium geen flubenol of No-Planaria hebben kunnen scoren en ik het dus via Internet moest bestellen.... Ik hoop dat het dinsdag binnen komt. Tot die tijd staat de val in de bak :-\ . Ik had al No-Planaria besteld en wist niet dat ze ook Flubenol hadden bij die webshop. Mailtje achteraan gestuurd maar ik vrees dat ik de Flubenol niet meegestuurd krijg. Ik had eigenlijk liever Flubenol gehad. Over no planaria lees ik verschillende dingen. Sommige mensen zijn super enthousiast, andere mensen rapporteren toch misvormde garnalen :-\ . Dus nou weet ik het ook niet meer zo goed....

Ik heb Bloody Mary's in de bak trouwens. En ik heb nu een paar jonkies + wat vrouwtjes drachtig. De kleintjes die ik nu in de bak heb: hun moeder is weer drachtig. Zij draagt nu voor de 2de keer groene eieren (echt groen!) maar haar kleintjes zijn echt nu al uitzonderlijk mooi. Het zijn knal rode speldenprikjes. Ik hoop dat ze zo mooi blijven. Nou ja, laat ze eerst maar overleven, dat is het belangrijkste :-\

Ik heb echt jarenlang allerlei soorten aquariums gehad. Met vissen. Ik had zelfs nog nooit van planardia gehoord :-X . Komt toch wel erg veel voor in de garnalenbakken :-\ . Ik vind de balans ook heel ingewikkeld tussen niet te veel voeren maar ook niet te weinig zodat er nog wel van wat van de baby's opgroeien....
Door - pien -
Sterkte met je garnalen Lizzy! Gif is niet fijn maar heel soms nodig...

Mijn evenwicht doet het soms niet. Eerst alleen als ik in bed lag, dat de boel draaide. Vanmorgen beneden was er gelukkig een stoel in de buurt. Nou doen mijn oren raar en daar zal het aan liggen maar aan oorontsteking is niks te doen. Ik durf niet te fietsen of sowieso naar buiten...dat wordt lastig ::)
Door Kaio
Op jakkes, gif. Maar soms is er geen andere keuze.
We hebben de kelder van het weekend ook behandeld met 3 verschillende HG spullen, tja het doet wat het beloofd hoor.
Hoe zie die achter gelaten hadden na alles :-X Volgens mij moest dat bedrijf via de verzekering dat nog schoonmaken maar omdat alles al zo handig liep hebben we het maar zelf gedaan ::) jeetje half jaar verder :-X Goed de tegels zijn weer redelijkwijs schoon . En we kunnen eindelijk verder, zooi weer allemaal opruimen.
- pien - schreef:Sterkte met je garnalen Lizzy! Gif is niet fijn maar heel soms nodig...

Mijn evenwicht doet het soms niet. Eerst alleen als ik in bed lag, dat de boel draaide. Vanmorgen beneden was er gelukkig een stoel in de buurt. Nou doen mijn oren raar en daar zal het aan liggen maar aan oorontsteking is niks te doen. Ik durf niet te fietsen of sowieso naar buiten...dat wordt lastig ::)
Eh niet fijn zeg, beterschap!

Oo hoort eigenlijk niet in dit topic, maar toch: opa beer gebruikt zijn poot weer :D nog ff rustig aan, vandaag in ieder geval nog huis/ tuin arrest. Ach vindt hij helemaal niet erg als ie maar aandacht krijgt.
Door Eef+Stippels
- pien - schreef:Mijn evenwicht doet het soms niet. Eerst alleen als ik in bed lag, dat de boel draaide. Vanmorgen beneden was er gelukkig een stoel in de buurt. Nou doen mijn oren raar en daar zal het aan liggen maar aan oorontsteking is niks te doen. Ik durf niet te fietsen of sowieso naar buiten...dat wordt lastig ::)
Wat lastig, beterschap!

Hoe gaat het met Poef?

@Kaio, wat fijn dat het beter gaat met opa beer!
Door constance.blokzijl
Ik moet zo naar de tandarts, mijn eigen is vorig jaar plotseling overleden en ik schijt bagger voor een tandarts. Dus ik heb een nieuwe gezocht. Maar ik ben zo zenuwachtig en daar baal ik dan weer van dat ik daar zo’n last van heb.
Was het maar 15.00 uur dan had ik het gehad...
Door Eef+Stippels
Sterkte, Constance!
Ik ben ook erg bang voor de tandarts en heb na jaren niet te zijn gegaan nu een fijne waar ik jaarlijks met samengeknepen billen wel naartoe ga.
Hopelijk is jouw nieuwe tandarts er ook eentje waar je vertrouwen in krijgt.

Mijn schouder doet ontzettend pijn vandaag. Misschien erop gelegen vannacht, geen idee, maar fijn is anders :-X
Door constance.blokzijl
Dank Eef+doggies. Sterkte met je schouder, hopelijk gaat dat snel beter!
Achteraf vraag ik me dan af waarom ik zo vreselijk zenuwachtig was, was er bijna ziek van. Eigenlijk best een aardige man, heel rustig dus prettig. Alles heel keurig uitgelegd wat hij deed en wat hij zag op de bitewings. Over een half jaar mag ik terug komen.

Vanavond had Harry een klaag; vuurwerk is eng, en 1 harde klap is heel eng, maar de 2e is gewoon paniek.... En ik begreep zijn paniek ook nog wel want het deed al zeer aan mijn oren, laat staan zijn oren..... Dat beloofd nog wat de komende periode.
Door - pien -
Eef+doggies schreef:Wat lastig, beterschap!

Hoe gaat het met Poef?

@Kaio, wat fijn dat het beter gaat met opa beer!
Met Poef is alles goed! Maar ik hou 'm in de gaten...
De andere poezen liepen ook niet zo hard om te komen eten trouwens...geen idee wat er aan de hand was.

Super dat opa beer weer beter loopt!
Door Kaio
De wasmachine net weer aangezet, dat is een heel erg geluksmomentje eigenlijk :D Maar waardoor die stuk was, heel erg waarschijnlijk alsnog door de kelder overstroming die we gehad hebben. Helaas ligt de trommelmotor op dezelfde hoogte.... Dus of alles goed gaat....En daarnaast staat een droger van nog geen jaar oud :-X en alle vriezers, bedoel als het in die pomp is gelopen dan ook die andere apparaten op dezelfde hoogte......Dat krijg je niet meer verhaald een half jaar of nog langer later....
Denk dat we een verhogers maken projectje in het leven gaan roepen. ::) alleen heeft meneer Kaio geen tijd, en ook niet vrij tussen kerst en oud/nieuw. En het was sowieso iets te veel rollercoaster hier de laatste periode. Dus soms is het iets te veel op ons tandvlees lopen zo. :-\
En dan nog een 1000 a 2 aan terugslagbeveiliging uit gaan geven .... Ach ja we houden de economie zo wel draaiende ::)
Zo ik moest weer de klagen over die k*t kelder overstroming. Zo hehe, lucht op, alle :puke: is er weer uit. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door