Ziet er een cool boek uit.
Is het zelfmaak vegan met groenten, paddestoelen en noten als basis? Of met veel van die tempeh, tofu, seitan en andere vleesvervangers? Want daar moet ik niets van weten.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef:Ziet er een cool boek uit.Nee hoor, heel weinig vleesvervangers. Leuke, originele recepten (voor de man).
Is het zelfmaak vegan met groenten, paddestoelen en noten als basis? Of met veel van die tempeh, tofu, seitan en andere vleesvervangers? Want daar moet ik niets van weten.
-Annemarie- schreef:Nee hoor, heel weinig vleesvervangers. Leuke, originele recepten (voor de man).Aha, dus tegelijkertijd voor een grillpan shoppen, die stond toch al op mijn verlanglijstje![]()
Vaak wel een oven, bbq of grillpan nodig. Met interviews erbij van mannen die al vegan eten.
Lizzy schreef:Aha, dus tegelijkertijd voor een grillpan shoppen, die stond toch al op mijn verlanglijstjeJa!![]()
Staat deze ook in het boek?
https://www.eatpurelove.nl/recepten/de- ... eat-plant/
Lizzy schreef:Pasta met een saus van uien, knoflook, Italiaanse kruiden, champignons en Oatly Cuisine.Vertel! Die ken ik nog niet.
-Annemarie- schreef:Nee hoor, heel weinig vleesvervangers. Leuke, originele recepten (voor de man).OH fijn.![]()
Vaak wel een oven, bbq of grillpan nodig. Met interviews erbij van mannen die al vegan eten.
-Annemarie- schreef:Vertel! Die ken ik nog niet.Wij gebruiken ook de Barista. Al een hele tijd (en hij is, of was, in de bonus bij de Ap! Wij hebben gelijk de hele voorraad meegenomen, dat was niet zoveel, maar 5 pakken). Heerlijk he? Ik vind het lekkerder dan gewone melk. Laatst had ik geen Oatly Barista meer en had ik nog wel een klein pakje melk (omdat ik daarmee het homeopathische middel Tendon Comp bij Fritzi naar binnen werk) dus daar koffie mee gemaakt (Ap was nog dicht
Wij gebruiken Oatly in de koffie. De barista variant, of de kakao. Is hartstikke lekker!
Ik gebruik geen suiker, maar zonder melk is koffie echt jakkes.
Lizzy schreef:Wij gebruiken ook de Barista. Al een hele tijd (en hij is, of was, in de bonus bij de Ap! Wij hebben gelijk de hele voorraad meegenomen, dat was niet zoveel, maar 5 pakken). Heerlijk he? Ik vind het lekkerder dan gewone melk. Laatst had ik geen Oatly Barista meer en had ik nog wel een klein pakje melk (omdat ik daarmee het homeopathische middel Tendon Comp bij Fritzi naar binnen werk) dus daar koffie mee gemaakt (Ap was nog dichtJa, die mango was eens maar nooit weer!). Leo zegt "zeg, wat is er anders aan de koffie?". Dus ik "oh, melk in plaats van Barista". Zegt hij "waarom is dat dan? Barista is lekkerder hoor!".
We hadden deze door de pasta:
Ja, wel lekker. Maar niet om over naar huis te schrijven maar goed te doen. Slagroom is lekkerder in dit gerecht. En misschien dat ik zelfs de Alpro Cuisine lekkerder vind. Maar ja, ik wil toch niet zoveel soja naar binnen werken, dus vandaar de Oatly genomen. Het hele assortiment mag van mij naar Nederland komen! Yoghurt varianten, ijsvarianten, lijkt me geweldig!
https://www.oatly.com/se/products
De chocomelk is inderdaad ook heeeerlijk, Ik vind die mango-drank trouwens wel heel goor....
Eet jij nu volledig veganistisch?
-Annemarie- schreef:Ja, die mango was eens maar nooit weer!Ik ook. Ik wou dat ik het kon. Maar ik ben ook zo ver niet. Ik word echt heel onplezierig in de omgangGelukkig was een van de dochters hier, die heeft de rest van het pak opgedronken.
![]()
Ik wist niet dat ze nog veel meer hadden van Oatly. Dat mag inderdaad best ook hier komen.
Ik eet niet volledig veganistisch. Daarvoor vind ik een stukje vlees en zuivel veel te lekker.![]()
Ik probeer wel de zuivel te vervangen door iets anders, maar kaas kan ik echt niet laten staan. Vleeswaren eet ik niet, soms wel de vleeswaren van de Vegetarische Slager. Meneer eet dat op brood dus ik neem daar zo af en toe ook iets van.
Vlees eten we zoveel mogelijk biologisch of diervriendelijk van hier uit de buurt. Max. drie keer per week. Dan nog een keer vis, en verder zonder. Nog wel eens met een eitje of met kaas.
Als ik veganistisch of vegetarisch eet wil ik wel een lekker recept hebben en niet alleen maar het vlees uit de maaltijd weglaten.
Ik heb bewondering voor de mensen die volledig vegetarisch eten, veganistisch al helemaal. Zover ben ik echt nog niet.
Lizzy schreef:Ohhw, dat ziet er gaaf uit, dat kookboek! Die wil ik ook!Was ook mijn eerste gedachte