Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tessa1991
Hoi allemaal :)

Afgelopen woensdag is Storm aan beide ellebogen geopereerd ivm een LPC. Het gaat steeds een stukje beter met hem. We mogen 4 a 5 keer per dag 5 minuutjes “wandelen” en dat moeten we rustig opbouwen de komende weken.

Nu ben ik in huis bezig met hersenwerkjes en hondenpuzzels. We hebben een snuffelmat, oude spijkerbroek waar ik snoepjes in verstop en twee houten hondenpuzzels. Hebben jullie nog tips of leuke ideeen qua puzzels/hersenwerkjes?

Groetjes Tessa en Storm :-*
Door sam28
Wat fijn dat hij zo snel al is geholpen. Veel sterkte met opbouwen.
Ik heb ook geen idee, je hebt echt al een hoop bedacht!
Misschien een kong nog? Als je daar yoghurt, pindakaas ofzo in bevriest kan ie daar wel even mee.
Door ellenned
Toen Kyran geopereerd was aan LPC ben ik lid geworden van een hondenspelotheek. Misschien kunnje eens googelen of er iets in jouw buurt is.
Dan heb je op FB een leuke groep, hersenwerk met je hond, daar zie je heel veel ideeen.

Ik doe snoepjes onder bekertjes, snoepjes in doekjes en dan in een doos, ballen in een schoenendoos, daar snoepjes in, andere dingetjes in een doos en daar snoepjes tussen, een oud overhemd met zakken, een dikke vlecht van fleece gemaakt en daar snoepjes tussen verstoppen. Een doekje snoepje er in en in een yoghurtbeker. Snoepjes in een washandje, eigenlijk kan je bijna van alle , niet scherpe of kleine onderdelen bevattende dingen hersenwerkjes van maken.
Maar een Kong deed het idd hier ook heel goed. Ook clickertraining waarbij hij weinig hoeft te bewegen, zoals zijn kop op je hand leren leggen, op je voet, ja en nee leren zeggen, googel maar eens.

Succes met je mannetje!
Door Tessa1991
Lizzy schreef:Poeh, je hebt zelf al veel bedacht dus ik kan je niet helpen maar ik wilde je wel heel veel sterkte wensen! En een dikke knuffel voor Storm!
Dankjewel, een dikke knuffel terug van Storm ;)
Door Tessa1991
sam28 schreef:Wat fijn dat hij zo snel al is geholpen. Veel sterkte met opbouwen.
Ik heb ook geen idee, je hebt echt al een hoop bedacht!
Misschien een kong nog? Als je daar yoghurt, pindakaas ofzo in bevriest kan ie daar wel even mee.
Ohja de kong kan ik ook nog wat creatiever mee zijn! Hij heeft er 4 dus daar kan ik wel wat voor verzinnen :)
Door Tessa1991
ellenned schreef:Toen Kyran geopereerd was aan LPC ben ik lid geworden van een hondenspelotheek. Misschien kunnje eens googelen of er iets in jouw buurt is.
Dan heb je op FB een leuke groep, hersenwerk met je hond, daar zie je heel veel ideeen.

Ik doe snoepjes onder bekertjes, snoepjes in doekjes en dan in een doos, ballen in een schoenendoos, daar snoepjes in, andere dingetjes in een doos en daar snoepjes tussen, een oud overhemd met zakken, een dikke vlecht van fleece gemaakt en daar snoepjes tussen verstoppen. Een doekje snoepje er in en in een yoghurtbeker. Snoepjes in een washandje, eigenlijk kan je bijna van alle , niet scherpe of kleine onderdelen bevattende dingen hersenwerkjes van maken.
Maar een Kong deed het idd hier ook heel goed. Ook clickertraining waarbij hij weinig hoeft te bewegen, zoals zijn kop op je hand leren leggen, op je voet, ja en nee leren zeggen, googel maar eens.

Succes met je mannetje!
Super!! Dankjewel :) leuke ideeen, hier kan ik heel veel mee!
Door Monique77
Wij deden met name heel veel impuls control oefeningen, omdat onze hond na de operatie (zeker in het begin) alsnog probeerde met zijn voorpoten de snoepjes uit een denkspel te krijgen waardoor we ons voorbij schoten

Oefeningen zoals bv de hond laten liggen, een snoepje op de voorpoten leggen en de hond mag hem pas opeten als jij het zegt (begint met 1 seconde, en bouwt dit uit)

Die van ons vond dit soort oefeningen geweldig, en je hebt er niets voor nodig :biggrin2:
Door Suzanne
Qua hersenwerk raad ik je wel met klem aan om daarbij een prive-les te boeken ivm de revalidatie. Dan weet je zeker dat je alles op de manier aanbied die hoort en passend is qua hoogte, poot- of neusgebruik.
Bij revalidatie is hersenwerk maatwerk!

Suzanne
Door Kaela
Wij deden na de operatie bewust geen hersenwerk gedaan. Het wakkerde het "ik wil iets doen" gevoel alleen maar aan. Maar dat verschilt per hond natuurlijk.

Wat wij normaal deden was ook een ballenbad. Heel simpel, een pakket ballen bestellen (kan bij bijna elke speelgoedwinkel online wel) en een grote lage bak van de ikea. Snoepjes in strooien en snuffelen maar

Afbeelding

Een slowbowl zoals de Green is ook leuk, als je kvv voert zou ik in ieder geval ook grotendeels uit slowbowls en/of een kong voeren voor de bezigheid.

Afbeelding

Een snuffelparcourtje met onder alle balletjes, dekseltjes ed een snoepje

Afbeelding
Door Kaio
Poeh, je hebt al zelf veel verzonnen maar blijf wel goed kijken dat je hond niet te opgewonden of gemotiveerd ervan raakt, en dan juist gaat stuiteren zeg maar. Wat simpele snuffelspelletjes ( dat relaxt meestal ) is ook een goed idee van Kaela.

Heb er hier eentje gehad die dus de dag dat ie geopereerd was aan ED thuis kwam en op de bank klom :-X >:(
Daarnaast houdt hij echt van wandelen, dat was rampzalig, die jankte echt als we weer naar huis gingen. En thuis heb ik heb toch echt wat rustig gehouden, ja dodelijk saai, maar bij veel andere dingen kon ie ook te opgewonden worden, joepie joepie etc, of juist frustie. Gelukkig hield ie ook van knuffelen ::)

Succes, ik vond het best een k*t traject toen...( maar ik moest dus ook honden scheiden van elkaar al die tijd...anders begonnen ze gelijk te beerworstelen, hopelijk heb jij dat niet)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door