Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Ze hebben het geld vandaag al overgemaakt. Ik noem dat toch wel top-service. Ik denk er over om deze te gaan bestellen. Zijn wel niet waterdicht maar heb ik in ieder geval warme voeten, hoop ik.... En die zien eruit alsof ze ook wel tegen een stevige wandeling kunnen.....Zien er leuk uit!
Kaela schreef:Zien er leuk uit!Ja, ik denk daar toch wel anders over..... Ik heb vreselijke problemen gehad met Dubarry's. Niet 1 paar maar meerdere paren. Leer en waterdicht gaan naar mijn beleving en jarenlange ervaring gewoon niet samen. Zeker niet zoals ik ze gebruik (en dan had ik altijd 2 paar he, zodat ik af kon wisselen en de laarzen konden drogen). Maar zeker nat gras is de dood voor een leren laars/schoen. Je kunt ze wel waterafstotend maken met ledervet-achtige dingen maar heel vaak maakt die het leer snotterig en gaat het alsnog scheuren. Ik durfde het met die Trackers toch wel aan omdat de reviews goed zijn en ik er gewoon maar vanuit ben gegaan er 1 herfst/winter/voorjaar seizoen mee te doen.
Toch wel heel gek, dat zo'n schoen niet waterdicht kan zijn, terwijl er aan de lopende band waterdichte (of toch minstens zeer goed waterafstootbare) leren laarzen verkocht worden. Ik snap niet waar hem dat in zit.
Lizzy schreef:Ja, ik denk daar toch wel anders over..... Ik heb vreselijke problemen gehad met Dubarry's. Niet 1 paar maar meerdere paren. Leer en waterdicht gaan naar mijn beleving en jarenlange ervaring gewoon niet samen. Zeker niet zoals ik ze gebruik (en dan had ik altijd 2 paar he, zodat ik af kon wisselen en de laarzen konden drogen). Maar zeker nat gras is de dood voor een leren laars/schoen. Je kunt ze wel waterafstotend maken met ledervet-achtige dingen maar heel vaak maakt die het leer snotterig en gaat het alsnog scheuren. Ik durfde het met die Trackers toch wel aan omdat de reviews goed zijn en ik er gewoon maar vanuit ben gegaan er 1 herfst/winter/voorjaar seizoen mee te doen.Had je de schoenen geimpregneerd? Ik weet niet wat je met ledervet-achtige dingen bedoeld. Leervet is, dat klinkt misschien raar, niet geschikt voor schoenen. Leervet is voor zadels en tuig. Het maakt soepel. Als je het op schoenen smeert wordt het leer te soepel en gaat het model/vorm uit de schoen. Daarnaast trekt het door het leer en kan dan aan de binnenkant verlijmingen aantasten. En ook verstopt leervet de poriën waardoor het niet meer kan ademen.
Ik denk dat dit trouwens echt een fabricage fout moet zijn geweest, bij deze Trackers. Te toevallig, 2 schoenen die lek zijn en op het oog geen lek te vinden.
pike schreef:Had je de schoenen geimpregneerd? Ik weet niet wat je met ledervet-achtige dingen bedoeld. Leervet is, dat klinkt misschien raar, niet geschikt voor schoenen. Leervet is voor zadels en tuig. Het maakt soepel. Als je het op schoenen smeert wordt het leer te soepel en gaat het model/vorm uit de schoen. Daarnaast trekt het door het leer en kan dan aan de binnenkant verlijmingen aantasten. En ook verstopt leervet de poriën waardoor het niet meer kan ademen.Alweer wat geleerd! Het klopt wel wat je zegt over de verlijming aantasten. Ik heb dat al vaker gehad dat de randen van de zolen los lieten. Maar wat gebruik jij dan om het leer waterdicht te houden, en uitdroging te voorkomen zodat het niet gaat barsten?
Overigens deel ik jouw ervaringen met gladleren gore-tex schoenen niet. Ik heb de nodige hoge gore-tex wandelschoenen uit de dure klasse versleten. Van diverse merken (Meindl, Hanwag, Lowa). Tot op de draad, tot de gaten erin vielen, maar ik heb nooit één natte teen gehad. En ik pleegde er nul onderhoud aan. Ik liep door de plensregen, meterhoog gras op de dijk, door de sneeuw en een enkele keer ging er ook de branding overheen. Ik heb nu een nubuck stel gore-tex, en die laten nu, na 1,5 jaar gebruik, water door. Maar goed, ze zijn inmiddels ook wel compleet afgelopen. Vanochtend stapte ik ermee in een brokkenflats, ik heb ze bij thuiskomst gelijk in de kliko gegooid. Ik had geen zin om de stront uit de gaten te peuteren
Dus nu moet ik wel wat...
pike schreef:Had je de schoenen geimpregneerd? Ik weet niet wat je met ledervet-achtige dingen bedoeld. Leervet is, dat klinkt misschien raar, niet geschikt voor schoenen. Leervet is voor zadels en tuig. Het maakt soepel. Als je het op schoenen smeert wordt het leer te soepel en gaat het model/vorm uit de schoen. Daarnaast trekt het door het leer en kan dan aan de binnenkant verlijmingen aantasten. En ook verstopt leervet de poriën waardoor het niet meer kan ademen.Nee, ik behandel mijn schoenen nooit met leervet. Ik heb mijn Durbarry's met Dubarry onderhoudsmiddel onderhouden en deze Trackers heb ik af en toen ingesmeerd met https://www.bever.nl/p/nikwax-nikwax-wa ... lsrc=aw.ds en dat maakt juist het leer niet slap of tot snot. En dat heb ik dan alleen op de plooi gesmeerd die echt al na 1 keer lopen er in zat. Een diepe plooi.
Overigens deel ik jouw ervaringen met gladleren gore-tex schoenen niet. Ik heb de nodige hoge gore-tex wandelschoenen uit de dure klasse versleten. Van diverse merken (Meindl, Hanwag, Lowa). Tot op de draad, tot de gaten erin vielen, maar ik heb nooit één natte teen gehad. En ik pleegde er nul onderhoud aan. Ik liep door de plensregen, meterhoog gras op de dijk, door de sneeuw en een enkele keer ging er ook de branding overheen. Ik heb nu een nubuck stel gore-tex, en die laten nu, na 1,5 jaar gebruik, water door. Maar goed, ze zijn inmiddels ook wel compleet afgelopen. Vanochtend stapte ik ermee in een brokkenflats, ik heb ze bij thuiskomst gelijk in de kliko gegooid. Ik had geen zin om de stront uit de gaten te peuteren
Dus nu moet ik wel wat...
Doranto schreef:Alweer wat geleerd! Het klopt wel wat je zegt over de verlijming aantasten. Ik heb dat al vaker gehad dat de randen van de zolen los lieten. Maar wat gebruik jij dan om het leer waterdicht te houden, en uitdroging te voorkomen zodat het niet gaat barsten?Heel eerlijk? Ik doe nooit wat met mijn wandelschoenen. Ik ben daar (helaas) erg laks in
Lizzy schreef:Ze hebben het geld vandaag al overgemaakt. Ik noem dat toch wel top-service. Ik denk er over om deze te gaan bestellen. Zijn wel niet waterdicht maar heb ik in ieder geval warme voeten, hoop ik.... En die zien eruit alsof ze ook wel tegen een stevige wandeling kunnen.....
fransbulletje schreef:Dat is wel heel erg balen!Welke Dunlop laarzen heb jij gekocht, want ik kan eigenlijk niks geen Dunlops vinden zonder dikke zool + hak...?
Wat is het moeilijk om een paar waterdichte barefootschoenen te vinden. Loop je eindelijk lekker is er geen waterdichte schoen te vinden.
Ik heb tijdens mijn vakantie in Zeeland veel gelopen op Dunlop rubberlaarzen, zijn plat en maatje groter genomen zodat ik lekker veel teen ruimte heb. Vroeger kon ik echt niet lopen op rubberlaarzen maar liep er nu prima op, nergens last van en... waterdicht.
Voor 20 euro misschien een optie om te proberen.