Sofie schreef: Hmm...ben bijna overtuigd...heb al ondertussen veel ervaringen gehoord.Daar zou je voor kunnen kiezen. Veel mensen doen het. Je kunt ook kiezen een titersbepaling te doen voor de 2 belangrijkste ziektes, parvo en hondenziekte.
Maareuhm...ik zit met nog een aantal belangrijke vragen:
1) zou het niet verstandig zijn om toch 1 x een jaarlijkse coctail te geven aan een hond? Bijvoorbeeld een jaar na d epuppyenting (nobivacc)?
2) Biedt deze eenmalige coctail dan eventueel geen bescherming moest bijvoorbeeld corona uitbreken?Bij mijn weten zit Corona helemaal niet in de cocktail en is de Corona-enting nog steeds op zoek naar de Corona ziekte

3) hoe groot is de kans dat een hond toch eventueel corona, ziekte van lyme oploopt...?Je loopt altijd risico's maar in NL en BE wordt helemaal niet tegen Corona en Lyme gevaccineerd!
4) nu zoals ik heb begrepen kunnen ze hier wel van genezen? Hoe groot is dan de overleveingskans?Misschien moet je deze lezen over Corona: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777
En lyme is te genezen met AB.
5) Hoe zit het met vakanties naar het buitenland? Wat verplicht de wet? Is het misschien veiliger om voor de zekerheid toch een coctail te plaatsen indien je naar het zuiden (Spanje,...) gaat?Volgens mij is in de meeste Europese landen alleen Rabies verplicht, maar volgens mij heeft ieder land ook weer z'n eigen bepalingen. Die zul je per land zelf even op moeten zoeken.
Ik hoop dat ik op deze vragen nog een duidelijk antwoord krijg om mij volledig te overtuigen...
Sofie.
En nogmaals, als je hond gevaccineerd is en immuun is, denk je dan dat je de hond nog meer immuun kunt maken door de entingen te blijven herhalen?
Volgens mij moeten wij jou niet overtuigen maar moet je zelf zoveel kennis op doen dat je op basis daar van een beslissing kunt nemen die voor jou goed voelt