Niet giftige grote kamerplant?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Niet giftige grote kamerplant?
Ik zou nog wel een grote kamerplant willen. Een hogere, die je op de grond zet. Maar, Joep is nog wel eens misselijk en het is nu twee keer voorgekomen dat hij de grassprietenplanten op de vensterbank op at. Althans, hapjes eraf. Gelukkig kunnen die geen kwaad. Maar welke andere kamerplant zou dan nog kunnen?
Re: Niet giftige grote kamerplant?
Om die reden heb ik hangplanten, vetplanten al dan niet in een hangpot en een cactus. 
- -Annemarie-
- 5-sterren

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70186660/
Ik heb echt geen groene vingers, deze doet het prima hier.
En ziet er ook best leuk uit, heb hem in een grote zwarte pot staan.
En anders een bananenboom? Die heeft eerst een hoge stam en bovenin pas blad. Of zoiets dergelijks.
Ik heb echt geen groene vingers, deze doet het prima hier.
En anders een bananenboom? Die heeft eerst een hoge stam en bovenin pas blad. Of zoiets dergelijks.
Yep, hier ook twee grote kunstplanten.
Heel tevreden over zolang mijn rakkers ze niet als klimbomen gebruiken [emoji14]

Heel tevreden over zolang mijn rakkers ze niet als klimbomen gebruiken [emoji14]

- pearlsofpassion
- Moderator
Een gatenplant is niet giftig, geloof ik.
pearlsofpassion schreef:Een gatenplant is niet giftig, geloof ik.
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... atenplant/Giftig
Als u huisdieren heeft, dan is de gatenplant een minder goede keuze. De Monstera is namelijk giftig en bij katten kan er bijvoorbeeld nierschade optreden, als zij delen van deze plant binnen krijgen.
https://www.huisdieren.nu/katten/gezond ... uisdieren/Gatenplant: bladen en stengels giftig.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
- Spikkelneus
- 5-sterren

Ik heb dit staan. Van die palmachtige op de onderste foto wordt gegeten, de rest laten ze met rust. Ik heb ze uitgezocht op niet-giftigheid. Maar vraag me niet meer hoe ze heten.....
- pearlsofpassion
- Moderator
Lap...
Dan weet ik het ook niet.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik heb op de grond een Areca palm (goudpalm) en die zijn volgens mij niet giftig:

Maar wel aantrekkelijk voor misselijke honden, Yindra at er vroeger heel regelmatig wat af.
En zo'n zelfde plant als Spikkelneus op de eerste foto, de rechtse.
Van deze neemt Bella heel af en toe een hapje uit een blad. Ik weet zo niet meer hoe die heet.
Maar wel aantrekkelijk voor misselijke honden, Yindra at er vroeger heel regelmatig wat af.
Van deze neemt Bella heel af en toe een hapje uit een blad. Ik weet zo niet meer hoe die heet.
Het is niet duidelijk te zien maar ik denk dat het een ficus is. En die zijn wel giftig.Eef+doggies schreef:Ik heb op de grond een Areca palm (goudpalm) en die zijn volgens mij niet giftig:
Is het misschien een idee om voor de zekerheid kattengras voor Joep neer te zetten voor de misselijkheid?eelke schreef:Ik zou nog wel een grote kamerplant willen. Een hogere, die je op de grond zet. Maar, Joep is nog wel eens misselijk en het is nu twee keer voorgekomen dat hij de grassprietenplanten op de vensterbank op at. Althans, hapjes eraf. Gelukkig kunnen die geen kwaad. Maar welke andere kamerplant zou dan nog kunnen?
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Als het goed is, is dit een arecapalm/goudpalm. De foto is van ikea waar ik ze altijd koop. Op de pot staat in ieder geval CHRYSALIDOCARPUS LUTESCENS en die zijn volgens mij niet giftig.pluk schreef:Het is niet duidelijk te zien maar ik denk dat het een ficus is. En die zijn wel giftig.
Dat hebben we voor Yindra destijds ook gedaan en ze waren er hier alle drie blij mee.Lizzy schreef:Is het misschien een idee om voor de zekerheid kattengras voor Joep neer te zetten voor de misselijkheid?
Maar ze aten het zo graag dat binnen twee dagen alle kattengrasplanten kaal waren. We hadden er een stuk of 6 gekocht.