Ik stopte idd het spel, ik ‘schrok’ verstijfde en draaide weg en dat werkte best goed, bij Janouk al helemaal, Shad heeft ook wel time-out in de bench gehad.
Ik heb ze veel bij me gehad, op schoot slapen, vonden we allebei wel zalig geloof ik

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
zurca schreef:Even een vraagje, eigenlijk "medisch" maar geen topic waardJa hoor, zeker. Ik zou een half tabletje per keer geven en dan tot 3 tabletten per dag. Hoewel ik me nooit strikt aan de dosering houd, eerlijkheidshalve. Als ik wat meer moet geven doe ik dat.![]()
Mag een pup van 10 weken (2.5 kg ) okugest?
Lizzy schreef:Ja hoor, zeker. Ik zou een half tabletje per keer geven en dan tot 3 tabletten per dag. Hoewel ik me nooit strikt aan de dosering houd, eerlijkheidshalve. Als ik wat meer moet geven doe ik dat.Ah prima. Vanmiddag had ze dunnere ontlasting en ze lag zojuist zeer geurende scheetjes te laten
Hanny schreef:Kijk, wij verschillen echt van mening. Prima. Ik heb me nog nooit druk gemaakt om een band met een pup te krijgen, die is, of komt er wel.Mag ik dan vragen hoe jij doet/wat jij doet met een pup?
En spelen is voor mij, ophouden voor het te veel wordt. En dat duurt geen kwartier, maar een paar minuutjes.
We hebben wel allebei het boek van Sam Turner, ik heb het gelezen en deel twee niet besteld. Dat zegt genoeg.
veel plezier met Pippa,
Hanny
zurca schreef:Pippa kent 2 standjes; Standje slapen of standje turbo. Pffff.... ze is echt heel druk en wil alleen, echt alleen maar bijten! Bijten in je handen, bijten in je broek, bijten in je benen, bijten in je armen. Alles wat ze van ons te pakken krijgt is bijten. En alles wat we haar geven om in te bijten is stom. Ik heb vandaag, echt waar, handschoenen aangetrokken![]()
Ik begin namelijk mijn handen voor haar weg te trekken waardoor ze nog meer en nog harder wil bijten. Met handschoenen aan ging het veel beter. Ik trok mijn handen niet weg en de lol was er snel af voor haar. Oke toen hing ze in mijn broek maar oke....
![]()
En we moeten denk ik iets anders gaan doen want ik denk dat ze te weinig slaapt/rust pakt. En dat ze, mede daardoor, zo bijterig is. Dus vandaag is ze meer in de ren/bench en ze slaapt nu veel. Hopelijk is dat de oplossing! Maar het is echt moeilijk voor ons om de balans te vinden met wat we met haar kunnen doen/ondernemen en wanneer ze moet rusten.
Ook met de kat gaat het moeizaam. Ze is te druk. En ik wil voorkomen dat Tobias gaat rennen want ik vrees dat dan het hek van de dam is. Een paar keer per dag doen we Pippa met tuig en lange lijn in de tuin waar Tobias dan ook is. En dan met snoepjes erbij, belonen als ze rustig blijft en afleiden, weg van Tobias, als ze druk wordt. Gelukkig durft Tobias inmiddels weer in de woonkamer als zij in de bench/ren is. Dar scheelt want dan kan zij hem zien maar niet bij hem. En dan doen we hetzelfde, belonen/afleiden.
Maargoed...als ik dan dat smoeltje zie....en ze me kusjes geeft als ik haar uit de bench haal....![]()
![]()
![]()
Vanavond naar de hondenschool, ben benieuwd!
Mag ik dan vragen hoe jij doet/wat jij doet met een pup?
Kijk we doen het misschien anders maar ik ben er wel benieuwd naar! Het is onze eerste pup en ik kan alleen maar leren van hoe andere de dingen aanpakken
zurca schreef:Qua er op uit doen we niet veel, denk ik... Ze gaat 2 keer op een dag mee naar de polder. Dat is elke keer hetzelfde stuk. Daar lopen we een klein stukje en gaan dan in het gras zitten. Zij loopt los dan. Na een klein half uurtje weer naar huis, eten en in de bench. Verder is ze in huis/tuin. Dan spelen we wat of ze loopt zelf te spelen/onderzoeken. Verder is ze (en dat is dan ipv een uitje naar de polder) een keer op de arm mee geweest een rondje door de wijk en ik ben een keer met haar wezen kijken bij iemand met kippen/geiten/ponyś. En ze is in Garderen 1 keer in het bos geweest, 10 minuutjes ofzo.voor een puppy van 3 maanden vind ik dit best lang eigenlijk
pluk schreef:voor een puppy van 3 maanden vind ik dit best lang eigenlijkOke! We zullen dat dan eens wat korter gaan doen. Echt we hebben geen idee wat wel en niet kan met zo'n pup...Ja kijk...qua wandelen wel gelezen natuurlijk over de 5minuten regel. Daarom gaan we zitten en meestal loopt ze dan wat om ons heen te dartelen of ligt bij ons.