Nee vriendelijk zijn ze zekers niet..........
Zal weer eens gaan lezen.....ben halverwege gestopt....
Wie weet.......
Linda
Moderator: Lizzy
dazz schreef: Ik heb ook even gekeken op het forum van trosradar maar daar praten mensen dus zonder nadenken. Het is hier al eens eerder gezegd ergens dat het geen zin heeft om contrabarfers te overtuigen. Die horen alleen zichzelf.
Ja maar soms komt het op mij ook over dat Barfers alleen maar BARF willen horen en ook niet open staan voor de mening van andere.Ik ga echt niet schijnheilig doen over brokken,want ik heb ze ruim 15 jaar gevoerd aan mijn honden.En mijn honden zagen er super goed uit en zijn ook erg oud geworden op de brok.Dat ik nu KVV voer is eigenlijk uit noodzaak geboren.Ik heb dus een Cavalier dat dus bijna iedere vorm van voedsel weigerde.En via andere mensen ben ik in aanraking(ik stond er dus wel voor open)gekomen met KVV.En ik ben erg tevreden over KVV en mijn Cavaliertjes doen het er goed op,maar ik ben niet anti brok.Maar ik vind ook dat je mensen niet moet gaan verwijten dat ze iets anders voeren dan dat jij jouw hond voert.Respecteer elkaars mening.Iedere dierenliefhebber wil uiteindelijk maar 1 ding en dat is een fijn en gezond leven voor zijn dier en we denken allemaal(ik ook)dat wat wij doen het allerbeste is.Ik weet niet of KVV het allerbeste is voor mijn honden,dat zal ik pas over een paar jaar kunnen zeggen,dan weet ik het pas echt,we geven het nu nog maar 4-5 maanden,.
pollekind schreef:Je hebt gelijk dat we elkaars mening moeten respecteren. Ik zeg alleen dat de gevestigde orde hoog van de toren blaast omdat ze wetenschappelijk onderbouwd zouden zijn bij de brokkenfabrikanten en als je een andere mening bent toegedaan dan ben je verkeerd bezig. Aan een ieder om op eigen manier zijn hond te voeden. Je bent als mens nou eenmaal gauw geneigd om jouw mening naar voren te schuiven en niet naar de ander te luisteren.
Ja maar soms komt het op mij ook over dat Barfers alleen maar BARF willen horen en ook niet open staan voor de mening van andere.Ik ga echt niet schijnheilig doen over brokken,want ik heb ze ruim 15 jaar gevoerd aan mijn honden.En mijn honden zagen er super goed uit en zijn ook erg oud geworden op de brok.Dat ik nu KVV voer is eigenlijk uit noodzaak geboren.Ik heb dus een Cavalier dat dus bijna iedere vorm van voedsel weigerde.En via andere mensen ben ik in aanraking(ik stond er dus wel voor open)gekomen met KVV.En ik ben erg tevreden over KVV en mijn Cavaliertjes doen het er goed op,maar ik ben niet anti brok.Maar ik vind ook dat je mensen niet moet gaan verwijten dat ze iets anders voeren dan dat jij jouw hond voert.Respecteer elkaars mening.Iedere dierenliefhebber wil uiteindelijk maar 1 ding en dat is een fijn en gezond leven voor zijn dier en we denken allemaal(ik ook )dat wat wij doen het allerbeste is.Ik weet niet of KVV het allerbeste is voor mijn honden,dat zal ik pas over een paar jaar kunnen zeggen,dan weet ik het pas echt,we geven het nu nog maar 4-5 maanden,.Wat mij juist opvalt aaan dat soort discussies is dat brokkenvoeders de versvoerder niet respecteren, of eigenlijk lezen ze iets wat ze liever niet zouden willen lezen want dan moeten ze toegeven dat ze eigenlijk nog nooit hebben nagedacht over wat ze nou precies voeren.
pollekind schreef:Ja maar soms komt het op mij ook over dat Barfers alleen maar BARF willen horen en ook niet open staan voor de mening van andere. Iedere dierenliefhebber wil uiteindelijk maar 1 ding en dat is een fijn en gezond leven voor zijn dier en we denken allemaal(ik ook )dat wat wij doen het allerbeste is.Ik weet niet of KVV het allerbeste is voor mijn honden,dat zal ik pas over een paar jaar kunnen zeggen,dan weet ik het pas echt,we geven het nu nog maar 4-5 maanden,.Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind juist dat veel brokkenvoerders alleen maar openstaan voor brokken en ze kijken mij met mijn vers en barf aan alsof ik mijn honden vergiftig. Verder hoef je toch niet open te staan voor brokken, als je weet dat dat niet gezond is. Daarnaast vind ik dat als je maar 1 ding wilt, zijnde een fijn en gezond leven voor je hond, je ook open moet staan voor gezonde voeding, zijnde vers/barf. En als je koste wat kost vasthoudt aan brokken, heb je ook niet het beste voor met je dier.
Evelyn schreef: Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind juist dat veel brokkenvoerders alleen maar openstaan voor brokken en ze kijken mij met mijn vers en barf aan alsof ik mijn honden vergiftig. Verder hoef je toch niet open te staan voor brokken, als je weet dat dat niet gezond is. Daarnaast vind ik dat als je maar 1 ding wilt, zijnde een fijn en gezond leven voor je hond, je ook open moet staan voor gezonde voeding, zijnde vers/barf. En als je koste wat kost vasthoudt aan brokken, heb je ook niet het beste voor met je dier.Sorry maar je schrijft nu toch in feite precies wat ik schrijf?Jij wilt het woord BROK ook niet horen omdat je zwaar tegen bent en jij vind ook dat wat jij doet vèèèl beter is dan die mensen die die vieze vergif brokken voeren.Jij staat ook niet open voor de mening van brokvoerders,want jij hebt een mening gevorm op basis van info over versvlees en door de praktijk.Mààr...zo zijn er ook duizende mensen die zweren bij een bepaald merk hondenbrok en waarvan de honden ook gezond en fit en glimmend zijn,die mensen vinden dàt wat hun voeren ook heel gezond is.Ik bedoel maar,iedereen vind dat wat hij/zij doet het beste is.En daar moet je mensen ook in respecteren.En kun je dat niet dan moet je,je eigenlijk ook niet gaan mengen in een discussie op Tros,want nogmaals ik ga geen mensen overtuigen,iedereen moet doen waar hij vertrouwen in heeft.En dat is voor de meeste mensen nu eenmaal brok....
pollekind schreef: Sorry maar je schrijft nu toch in feite precies wat ik schrijf?Jij wilt het woord BROK ook niet horen omdat je zwaar tegen bent en jij vind ook dat wat jij doet vèèèl beter is dan die mensen die die vieze vergif brokken voeren.Jij staat ook niet open voor de mening van brokvoerders,want jij hebt een mening gevorm op basis van info over versvlees en door de praktijk.Mààr...zo zijn er ook duizende mensen die zweren bij een bepaald merk hondenbrok en waarvan de honden ook gezond en fit en glimmend zijn,die mensen vinden dàt wat hun voeren ook heel gezond is.Ik bedoel maar,iedereen vind dat wat hij/zij doet het beste is.En daar moet je mensen ook in respecteren.En kun je dat niet dan moet je,je eigenlijk ook niet gaan mengen in een discussie op Tros,want nogmaals ik ga geen mensen overtuigen,iedereen moet doen waar hij vertrouwen in heeft.En dat is voor de meeste mensen nu eenmaal brok....Er is 1 groot verschil, de meeste mensen die vers voeren in de overtuiging dat dit het gezondste voer is voor een carnivoor kunnen dit onderbouwen, ik heb nog geen brokkenvoerder gezien die verder kan komen dan dat brokken gewoon goed zijn omdat het uitgebalanceerd compleet is en omdat het gewoon beter is omdat het zo is
geer schreef: Brokken versus vers- discussies belanden in mijn optiek altijd in niets. Het probleem waar ik altijd tegenaan loop is namelijk dat geen een brokkenvoeder mij tot nu toe INHOUDELIJKE argumenten heeft aan kunnen dragen waaruit blijkt dat brok BETER is dan vers. Vraag je hetzelfde van een brokkenvoeder, dan krijg je die punten niet. Dan krijg je alleen 'hij doet het er goed op'....sja.....Ja die ervaring heb ik nu ook al meerdere keren ondervonden.Daarom geef ik het ook maar op,want ik kreeg nu al scheve gezichten in mijn familie.Zo van daar heb je hàààr wèèèr met d'r hamburgertjes(KVV
pollekind schreef: Ja die ervaring heb ik nu ook al meerdere keren ondervonden.Daarom geef ik het ook maar op,want ik kreeg nu al scheve gezichten in mijn familie.Zo van daar heb je hàààr wèèèr met d'r hamburgertjes(KVVIk laat idd iedereen doen wat 'ie niet laten kan (kan d'r ook weinig aan doen).En daarom zeg ik ook;laat iedereen doen wat ie goed vind en heb daar respect voor,de discussie laat ik maar achterwege.
sylvia schreef: Er is 1 groot verschil, de meeste mensen die vers voeren in de overtuiging dat dit het gezondste voer is voor een carnivoor kunnen dit onderbouwen, ik heb nog geen brokkenvoerder gezien die verder kan komen dan dat brokken gewoon goed zijn omdat het uitgebalanceerd compleet is en omdat het gewoon beter is omdat het zo isIk ben het helemaal met je eensen de da zegt het ook
Ik ben de energie een beetje kwijt voor deze discussies, omdat je met de meeste brokkenvoerders geen gelijkwaardige discussie kunt voeren over voeding, ze kunnen niet met een onderbouwing komen, wat jij wel kan en dan gaan ze meestal persoonlijk worden en schelden en roepen dat je een versvleesfanaat bent, de eerste probrokken persoon die mij onderbouwd kan vertellen dat brokken beter zijn dan vers die heeft mij om, ik wil namelijk het beste voor mijn hond, maar dan wel op een realistische onderbouwing en niet één die opgelegd is door de multinationals en hun reclame campagnes.