Border Bandit schreef:Bedankt Lizzy, ik zal hem morgen eens goed lezen. 
Ik heb er eens flink in geroerd en alle botjes zijn schoon. De meeste zijn 'leeg'.
Ik heb alle botten van een hele geit gekookt en houdt uiteindelijk nog geen 4 bakjes over. 
Dat is best wel weinig. Caspar zei dat ik hem 1 bakje per dag moest geven.
Ik kan dit niet elke 4 dagen doen!? Los van of ik zoveel geiten kan kopen. Ik ben 4 uur bezig geweest met 1 geit ontleden.
Misschien moet ik het per maaltijd maar een beetje verdunnen met water?
Alle botten liggen nu in de groenbak. Na het eten liep Bandit er naartoe en ging ernaast zitten en mij aankijken: hier is het baas, hier ligt nog eten! 
Verwarmen was het juiste woord, verdampen had ook nog gekund. Er zijn meerdere manieren, maar ik laat het nooit echt doorkoken, maar op een graad of 70/80 verwarmen.
Hoeveel je wilt geven is een beetje afhankelijk van wat je wilt. Ik gebruik het zelf om zo nu en dan extra te geven als zijnde boost voor het immuunsysteem en de gewrichten. Mijn pup gaat een diensthond/sporthond worden welke uiteindelijk toch wel een flinke belasting op haar gewrichten en lichaam gaat krijgen, dan is een extra snack welke o.a. de darmflora en gewrichten ondersteund alleen maar goed.
Het zit verder boordevol goede mineralen zoals gelatine, collageen, calcium, magnesium, fosfor, glucosamine en bezit een goede hoeveelheid vitaminen die vrijkomen uit de gebruikte botten en karkassen.
Ik portioneer het zelf in een ijsblokjesbakje en geef er dan 2 a 3 per week over haar voeding.
FB_IMG_1535307210138.jpg (100.85 KiB) 7028 keer bekeken