Lizzy schreef:Oh jammer zeg, dat je de blaasontsteking niet zonder AB kunt behandelen! (ook niet met Eurologist : https://www.huisdierendokter.nl/blaason ... g-kat.html).
Die probiotica lijkt me prima. De Faecium lijkt inmiddels wel de belangrijkste stam om te geven aan de hond dus die is OK. Ik zou die wel tijdens de AB kuur al geven en tot een paar maanden daarna.
Naar mijn idee mag ze best wat meer bonebroth (wel opbouwen vanwege het vetgehalte). Yoghurt ben ik zelf niet dol op. Eigenlijk alle zuivel ben ik niet dol op. Het hoort zo niet thuis in het natuurlijke menu van de hond....
. Spirulina lijkt me prima. Ik weet niet of je chlorella in huis hebt: ook prima maar dat ontgift behoorlijk dus dat zou ik na de AB kuur geven. Evenals Echinacea Extra Forte van Bloem, met Cat's Claw en Plantago. Dat werkt ook ontgiftend en weerstand bevorderend.
Ik hoop dat je haar er snel weer bovenop krijgt
. Met jouw goede zorgen komt dat vast weer goed!
Dank voor je snelle reactie!
De probiotica heb ik net dus besteld. 60 capsules. Maar het lijkt mij (hoewel ik echt niks van probiotica afweet) sterk spul. Zou jij de link kunnen bekijken voor de ingredienten en mij advies kunnen geven hoeveel ik het beste kan geven? En hoe vaak per dag?
Ze weegt inmiddels.......taaaadaaaa.....28 kilo!
Verder heb ik geprobeerd zonder ab te behandelen, maar het blijft terugkeren, aldus nu toch de keus voor ab.
Chorella heb ik ook. In tabletvorm. 1 per dag? En van het spirulinapoeder, halve theelepel per dag?
Over de yoghurt, daar zat ik aan te denken wegens de aanwezige diverse melkzuur bacterien, wat immers gewoon probiotica is.
Ik ben zelf ook niet van de zuivel, maar yoghurt is gefermenteerde zuivel. Door het fermenteren onstaan dus diverse melkzuur/probioticastammen.
Het gaat om biologische geitenyoghurt. Zeg je na deze info nog steeds “ niet doen”?
Over de bonebroth, die is echt volkomen vetvrij. Die maak ik echt van kale botten.
Ik verzamel alle botjes van kip of ander vlees wat wij eten in de vriezer, doe er een stuk ossenstaart, wat eenden en kippenvoetjes bij, rooster die (voor de smaak) 20 minuten in een hete oven en dat gaat dan met een scheut appelazijn (dat trekt de mineralen uit de botjes) in mijn instantpot om in 4 uur onder hoge druk tot bouillon te worden.
De peesjes en gewrichten die nog aan de kippenbotjes zaten zijn dan volkomen opgegaan in de bouillon.
Wat rest zijn kale botjes, die ik tussen mijn vingers kan verpulveren.
De verpulverde botten en voetjes geef ik dan weer aan de honden.
Alleen de botten van de ossenstaart gooi ik weg.
No waiste dus, en daar word ik altijd heel blij van.
Na afkoeling van de bouillon is het een volkomen gegelatineerde dikke massa.
Als laatste doe ik er doe ik er boerenkool, spinazie en zeewier bij.
Voila, bonebroth a la Nugget.
Maar het is dus super geconcentreerd, vandaar dat ik aan 2 flinke eetlepls zat te denken. Wat vind jij?
Goede tip, die Bloem echinae forte. Inmiddels ook besteld, in capsulevorm. Hoeveel denk je moet ik per dag geven? Een hele of een halve capsule?