Nieuwe update:
Het gaat super met Nelson. Hij krijgt alleen nog maagzuurremmers en maagbeschermers en dat doet hem goed. Hij poept minder en ineens moeten we oppassen dat hij niet te dik wordt, hahaha. Hij heeft onwijs veel energie, dat is echt een groot verschil met eerder. Gek hoe dat er zo langzaam in is geslopen dat het ons geen zorgen baarde.
Het enige punt is de jeuk.
Hij heeft jeuk. Echt erge, hevige jeuk. Waar hij op barf maximaal om de dag een half tabletje kreeg (vaak om de twee dagen) krijgt hij nu dagelijks een hele tablet en was ik hem twee keer per week. Eigenlijk is dat niet genoeg. Het gaat wel, hij bijt zich niet kapot en het is een blije hond, maar hij is echt niet jeukvrij.
Ik kam hem nog dagelijks twee keer met de vlooienkam maar kom niets tegen. Geen vlooien en geen poepjes. Zijn huid is rood en warm. Ik begin me zorgen te maken. Het heeft alles weg van een allergische reactie maar de vraag is wat ik nu moet. Voor nu durf ik niet anders dan het advies van de dierenarts opvolgen en hem brokken geven. Ik vraag me alleen wel af wat dat voor zijn immuunsysteem doet.
Op barf had hij minder jeuk, echt veel minder. Hij had een zachtere, glanzende, zwartere vacht, schonere tanden en een meer voldaan gevoel. Ik wil het liefste terug op barf (desnoods gemalen) maar ik weet niet waar ik nu het beste aan doe.
Voor nu volg ik het advies van de dierenarts. Ik wil gewoon heel rustig nadenken over wat nu wijsheid is. Wat zouden jullie doen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Ik moet wel bekennen dat brok geven nu wel erg veilig voelt. Niet eens zozeer qua gezondheid, maar een keer niet eigenwijs zijn en gewoon zonder nadenken wat brokken in die bak kiepen is toch best fijn