Dinsdag 31/7 is mijn hond geopereerd aan een mastocytoom op zijn achterpoot, helaas heeft hij het gepresteerd om zondagochtend 5/9 4 van de 12 hechtingen eruit te trekken..
Direct naar de DA en zij hebben toen nog 2 hechtingen eruit gehaald en vervolgens krammetjes gezet.
Helaas ging de wond wijken waardoor dinsdag extra krammen gezet zijn..
Donderdag zijn er 3 krammen losgescheurd, deze door DA verwijderd en nieuwe bijgezet.
Vrijdag helaas weer 4 losgescheurd, toen besloten de resterende krammen te laten zitten en de wond in het midden open te laten (morgen moet ik op controle om te kijken of de wond niet is gaan ontsteken).
De dierenarts heeft afgelopen week gezegd dat opnieuw hechten met hechtdraad moeilijk is aangezien de randen helemaal gerafeld zijn en de randen daarom ruim weg moeten snijden waardoor er nog minder huid is en daardoor nog veel meer spanning op staat zodat het ook met hechtdraad kan scheuren.. Daar baal ik van, want het bovenste deel (waar nog hechtdraad zat) is perfect gesloten, alleen daaronder blijft het open...
Maar ik heb het even aangekeken en zoals het er nu uit ziet, ben ik bang dat het niet goed gaat komen, of ben ik gewoon overbezorgd?
Hij word sinds de operatie behandeld met honingzalf van Dermiel, sinds de wond open moet blijven zit er ook nog een pleister overheen om te voorkomen dat er vuil in komt, want hij ligt/slaapt veel op die kant. Ook krijgt hij antibiotica en ontstekingsremmers.
Het is een lastige plek, hij is daar behoorlijk gespierd en de huid staat constant onder spanning, de keren dat het losscheurde was bij het opstaan en door het hurken tijdens poepen.. Qua beweging doet hij verder echt helemaal niks, hij slaapt vooral (deed hij altijd al

Zie foto's hoe het er nu uit ziet, ze staan in de linkjes omdat het er heftig uit ziet..
Foto wond dichtbij
Foto achterpoot met wond
Iemand ervaring hiermee, moet ik de DA vertrouwen dat dit nog goed komt of moet ik een second opinion aanvragen?