dank je voor het bericht. Klinkt niet opbeurend, maar wel eerlijk. Ruby is op 27 juli jl. geopereerd door Ceriel Maas uit Vught. De hele pees - bestaande uit 5 strengen was gescheurd, gelukkig wel een mooie scheur.....

dat een scheur mooi kan zijn? Hiermee bedoelde hij mooi doormidden dus aan ene zijde genoeg pees en aan andere zijde ook ( kan ook zijn dat je een pees bot verbinding krijgt, dit werd dus pees aan pees zetten ) dit is gedaan dmv locking loop techniek. Na de operatie zijn er gaten in de gewrichten gemaakt rondom de achillespees en hier is een ijzeren constructie gemaakt, externe fixateur genaamd die de boel op zijn plaats moet houden. Ze mag pootje belasten, maar kiest er zelf voor dat ze op 3 poten loopt want gaat veel sneller. Komende vrijdag als alles er goed uitziet wordt ze wederom onder narcose gebracht en wordt de fixateur verwijderd en zou ze een spalk krijgen. Daarna fysio en hydrotherapie. Waarschijnlijk een brace. Ik heb ook via - via gehoord dat er enkele honden zouden zijn die wel weer in het agility terugkonden dus daar hou ik me maar aan vast...... zo triest. Nu graag info over fysio en hydrotherapie ( heb iets ouds gevonden in de bibliotheenk, maar zou graag updates krijgen. Waar is / zijn de goede? Mensen die hond hebben/hadden die gescheurde achillespees had en die ergens goede ervaringen mee hadden en mensen die ervaring hebben niet alleen met het zwemmen bij hydrotherapie, maar met name bij gebruik van aquatrainer, dit zou effectiever zijn! Ervaringen? Pieker me suf, maak me toch veel zorgen om haar en eigenlijk doet ze het zo goed, slaapt en eet en is haar lieve, leuke zelf, maar ik vind het zo sneu ze was een superactief hondje...