Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Kim_S schreef:En dan kom je thuis na 2,5 week vakantie, wat een shock :-X
De weilanden zijn geel, de struiken zijn dood, de bomen verliezen hun blad...
Op de akkers staan verdroogde aardappelplanten en dorre mais...
Als ik nog niet terug wilde naar Zweden dan nu toch echt wel :'(
Het gaat hier nu 's nachts naar onder de 10 graden. Heeeeerlijk. Ik moet echt weer sokken aan in huis! Vandaag is het wel weer zonnig en aangenaam, 24 graden. Lijkt me verschrikkelijk om te zien, die verschroeide natuur. :-X
Door Kim_S
Angelique schreef:En dan valt het hier nog mee :-X
Echt hè... Wat een drama joh :-X
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef:Het gaat hier nu 's nachts naar onder de 10 graden. Heeeeerlijk. Ik moet echt weer sokken aan in huis! Vandaag is het wel weer zonnig en aangenaam, 24 graden. Lijkt me verschrikkelijk om te zien, die verschroeide natuur. :-X
Ik heb met de hitte buiten nu niet zo'n moeite, maar voor mij is het natuurlijk ook niet al weken zo heet. Maar als ik dan naar de schaapjes en paardjes kijk die hooi bijgevoerd moeten krijgen terwijl er normaal een meter hoog gras staat... Zo sneu!

Heerlijk dat het fris is in Zweden! Genieten :-*
Door sam28
De dierenarts ging direct door naar een luchtweginfectie. Het hondje is een pug, dus ligt voor de hand. Heb de pug horen ademen gister tussen de dierenarts en douche in.. Jeetje. :-[
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef:Het gaat hier nu 's nachts naar onder de 10 graden. Heeeeerlijk. Ik moet echt weer sokken aan in huis! Vandaag is het wel weer zonnig en aangenaam, 24 graden. Lijkt me verschrikkelijk om te zien, die verschroeide natuur. :-X

Hier gaan zelfs de bramen en brandnetels dood. Onder de bomen in de schaduw.
Door eelke
sam28 schreef:De dierenarts ging direct door naar een luchtweginfectie. Het hondje is een pug, dus ligt voor de hand. Heb de pug horen ademen gister tussen de dierenarts en douche in.. Jeetje. :-[
Maar ik dacht dat je honden juist absoluut niet onder de douche moet zetten bij oververhitting maar juist voorzichtig rustig aan moet laten afkoelen?
Door sam28
Als het hondje bij mij was geweest had ik de hond er zelf ook onder gezet, want dat geluid was echt niet oke. :-X Ik vroeg me serieus af waarom dat beestje bij de DA vandaan mocht. Ik had haar daar gelaten.
Door eelke
Ik lees overal dat het bloed van een hond dan te snel kan stollen en voor klonters kan zorgen en dat het dan wel snel echt klaar kan zijn... maar ik weet nog steeds niet of dat nou klopt of niet.
Door pearlsofpassion
Je hoeft ook niet onder een ijskoude douche te gaan staan he. Je kan de temp alsnog kiezen. Maar nat geeft dat de warmte gemakkelijker af.
Bij een konijn raden ze ook aan om het nat te maken, maar daarom niet te koud he.
Door sam28
Wat ik tijdens de opleiding geleerd heb is dat bloed kan stollen vanaf 42 graden. Dat komt door eiwit in het bloed, dat stolt. Kan me dus ook niet voorstellen dat het stolt als je het lijf en dus het bloed gaat afkoelen. Ik kan me wel indenken dat spieren in een kramp kunnen schieten en het hart is natuurlijk ook een spier. Ik zou dus ook niet kiezen voor koud water maar voor lauw/warm.
Door Angelique
eelke schreef:Ik lees overal dat het bloed van een hond dan te snel kan stollen en voor klonters kan zorgen en dat het dan wel snel echt klaar kan zijn... maar ik weet nog steeds niet of dat nou klopt of niet.
Het is oprecht jammer dat er van die toch wel rare verhalen omtrent oververhitte honden en wat te doen over het Inet zwabberen. :-\

Wanneer er sprake is van "de hond heeft het wel heel erg warm...dan kun je met voetjes koelen en natte handdoek op buikje er wel mee af komen. Een natte handdoek op een Gijsvacht, of een Katjavacht heeft geen zin, dat zou idd kunnen gaan broeien, als je 'm laat liggen. Maar op een dalmaat geeft het best vlot verkoeling. Koel water geven is prima, maar een goed oververhitte hond doet niks meer, die drinkt echt niet.

Bloed gaat klonteren wanneer de hond 42 of meer wordt. Zaak is dus om te voorkomen dat dat gebeurd. Honden in auto's die vaak nog maar net reageren, of niet meer reageren zitten al op het randje en moeten ZSM gekoeld worden. Water...veeeeeel water.....emmers, tuinslangen, liefst met ventilator erbij, geen moment te verliezen. Als het bloed gaat klonteren ben je eigenlijk al te laat. Dan kan de hond nog wel bijkomen, maar vaak overlijden ze later op de dag doordat zo'n klont ergens de boel blokkeert.

Er worden in dat rondcirculerende stukje van een daa dacht ik, dus een aantal dingen door elkaar gehaald. Ze praten over ernstige oververhitting en gaan vervolgens dingetjes noemen waar je hooguit een hond die het wat heel erg warm heeft mee afkoelt en raden daarbij meteen de enige levensreddende manier om een hond met hyperthermie nog te redden af.

Jammere van dit alles is b.v. dat vandeweek ergens een zo goed als dode hond uit een auto werd gehaald, mensen er water overheen gingen gooien, maar mocht niet baten, de hond ging dood, of was al dood en dat men op Twitter e.d. de dood van die hond in de redders hun schoenen schoof, want hun hadden de boel erger gemaakt door er water overheen te gooien en dan werd er naar dat stukje verwezen.
Door pearlsofpassion
Als ik me niet vergis kan je als mens idd spierkramp krijgen of hartstilstand als je te snel afkoelt.
Dus vb bij snikheet weer in een koud zwembad springen of koud meer gaan zwemmen. Eerst polsen, nek en enkels natmaken en zo je lichaam voorbereiden zou naar het schijnt helpen. Maar beter ga je gewoon in niet al te koud water.
Nu is douchen niet hetzelfde als onderdompelen. En in de sauna ga je toch ook na serieuze opwarming in een zeer koud bad. En dat voelt net heerlijk... :biggrin2:
Door Kaio
Natuurwater is nu alles behalve koud hoor.....nog nooit meegemaakt zo warm....

En wat dat alleen buik koelen betreft , ik heb ook koeljassen van de honden, en mensen zeggen idd. al ja dat mag toch niet?
En ik kan ze verzekeren dat het werkt en dat ze niet broeien. Net zoals ze door het hebben van veel ondervacht het er echt niet koeler op maakt hoor. ::) ( nou moet je het ook niet massaal gaat scheren nee)
Door eelke
Angelique schreef:Het is oprecht jammer dat er van die toch wel rare verhalen omtrent oververhitte honden en wat te doen over het Inet zwabberen. :-\

Wanneer er sprake is van "de hond heeft het wel heel erg warm...dan kun je met voetjes koelen en natte handdoek op buikje er wel mee af komen. Een natte handdoek op een Gijsvacht, of een Katjavacht heeft geen zin, dat zou idd kunnen gaan broeien, als je 'm laat liggen. Maar op een dalmaat geeft het best vlot verkoeling. Koel water geven is prima, maar een goed oververhitte hond doet niks meer, die drinkt echt niet.

Bloed gaat klonteren wanneer de hond 42 of meer wordt. Zaak is dus om te voorkomen dat dat gebeurd. Honden in auto's die vaak nog maar net reageren, of niet meer reageren zitten al op het randje en moeten ZSM gekoeld worden. Water...veeeeeel water.....emmers, tuinslangen, liefst met ventilator erbij, geen moment te verliezen. Als het bloed gaat klonteren ben je eigenlijk al te laat. Dan kan de hond nog wel bijkomen, maar vaak overlijden ze later op de dag doordat zo'n klont ergens de boel blokkeert.

Er worden in dat rondcirculerende stukje van een daa dacht ik, dus een aantal dingen door elkaar gehaald. Ze praten over ernstige oververhitting en gaan vervolgens dingetjes noemen waar je hooguit een hond die het wat heel erg warm heeft mee afkoelt en raden daarbij meteen de enige levensreddende manier om een hond met hyperthermie nog te redden af.

Jammere van dit alles is b.v. dat vandeweek ergens een zo goed als dode hond uit een auto werd gehaald, mensen er water overheen gingen gooien, maar mocht niet baten, de hond ging dood, of was al dood en dat men op Twitter e.d. de dood van die hond in de redders hun schoenen schoof, want hun hadden de boel erger gemaakt door er water overheen te gooien en dan werd er naar dat stukje verwezen.
Ahh dus toch een broodje aap, ik had de puf nog niet gehad het op te zoeken, bedankt voor de verduidelijking (iedereen).
Door -Annemarie-
Kaio[b] schreef:Natuurwater is nu alles behalve koud hoor.....nog nooit meegemaakt zo warm....[/b]

En wat dat alleen buik koelen betreft , ik heb ook koeljassen van de honden, en mensen zeggen idd. al ja dat mag toch niet?
En ik kan ze verzekeren dat het werkt en dat ze niet broeien. Net zoals ze door het hebben van veel ondervacht het er echt niet koeler op maakt hoor. ::) ( nou moet je het ook niet massaal gaat scheren nee)

Nou, dat klopt wel. Het is heul lang geleden dat ik in natuurwater zwom want altijd te koud. Afgelopen zaterdag was het heerlijk. :biggrin2:
Theewater zeggen wij dan. ;D

Verder is het hier bloedverziekend heet. Echt, dit had vandaag niet meer gehoeven zo. En volgens de buienradar stelt die regen die ze beloven ook niks voor. :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door