Lizzy schreef:Poeh, dat zijn best een grote hoeveelheid klachten! Zou het geen goed idee zijn om hiermee eens naar een holistisch dierenarts te gaan? Die bekijken hem als geheel en kunnen dan een behandelplan maken. Zij zullen waarschijnlijk beginnen met ontgiften en daarna opnieuw gaan opbouwen. Daarnaast dan wat aan zijn artrose/spondylose doen. Ik zou je dat echt van harte aan willen raden. Helaas zitten Tannetje Koning en Anneke Schellingerhout vol maar Den Hoek bijv. is ook erg goed: https://www.holistischdierenarts.nl/
Mocht je perse zelf aan de slag willen gaan (wat ik je dus niet aanraad, echt niet), dan zou je eerst eens kunnen beginnen met je hond te ontgiften. Bijvoorbeeld met Phytonics Detox. Daarna opbouwen met Probiotica (bijv. van Puur). Voor Spondylose is er dit middel: https://www.medpets.nl/puur+spondy/. Dat is op zich ook wel werkzaam op artrose (boswellia en duivelsklauw). Je zou zelf nog daarbij Golden Paste kunnen geven (kurkuma pasta - recept staat in de barfplaats bieb). En je zou daarnaast ook visolie kunnen geven. Doils Joint bijvoorbeeld.
Hey Lizzy,
Dank je voor de link.. Ik ga daar zeker kijken...
Jah hij heeft nu dus die cimalgex kregen voor de ontstekingen tegen te gaan in zijn schouder partij van de spondylose...
Alleen......
Er is nooit een foto gemaakt.....
Dat wilde ik...maar dan zou die onder narcose moeten en als de uitkomst dus een hernia is,dan zou die toch op pijnstiller moeten omdat hij 15 is en een oparatie nie zo werken...
Maar toch wilde ik fotos om te zien wat het is...
Maar dat rade de da af omdat hij uit ervaring weet ho een rug er uit kan zien op deze leeftijd en de narcose voor de foto dus niet ok zou zijn....
Dus kreeg eerst pre phed maar daar ging hij niet lekker op....
Dus heb die cimalgex gekegen...
Is een ingewikkeld veraal.....
Maar een foto heeft dus weinig zin omdat als er artose/spondylos uit komt hij alsnog op pijnstillers moet elke dag...
Dus jah???
Ik heb echt geen ervaring met dit soort dingen en zit ook steeds met me handen in me haar....
Geef maar netjes dagelijks die 1/3 cimalgex....
Maar me gevoel zegt dat er meer kan...
Ik ga idd ff op de site kijken die je gaf
Hoop dat ik er wijzer van word....
Nogmaals dank je wel voor de info....