Ik heb het jaaaaaren geleden eens uitgerekend. Ik kwam toen uit op een tientje per maand. Nu weet ik alleen niet meer of dat per kat of per twee en met of zonder grit erbij was. En de prijzen van destijds zijn ook lang niet meer hetzelfde. Dus je hebt er helemaal niets aan
Door de jaren heen zijn er wel vaker berekeningen geweest, door andere leden, al dan niet met hond. En waar het iedere keer ongeveer op uitkomt is dat barfen (kvv is zo afhankelijk van de markt en kwaliteitsgevoeliger, ondanks je dat niet zo op het eerste oog kunt zien) beduidend goedkoper is dan de omhooggevallen premiumbrokjes, maar wel duurder dan de goedkoopste budgetbrokjes. Dit is dan wel sec de voerprijs. Zaken als minder dierenartsbezoekjes en/of minder grit zijn niet in de berekening opgenomen.
Maar zou het voor jou een punt zijn om dan maar geen vers meer te voeren? Dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk, maar voor mij zou dat niet zo zijn.
Hier barfen ze momenteel al een tijdje grotendeels uit de supermarkt. En dat is per kilo duurder dan groot inkopen met lijntjes en kortingsacties. Maar ik koop op deze manier een stuk gemak vanwege druk huishouden met kleine kinderen en ook een stukje kwaliteit (tijd geleden kon je amper aan normaal goed spiervlees komen, bijna alles was gemalen prut).