Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Pffff nou. De baasjes voor mij kwamen alleen met de riem weer naar buiten :'( :-X dat is dan wel slikken hoor.
Door Eef+Stippels
Wat een opluchting, Eelke!
eelke schreef:Pffff nou. De baasjes voor mij kwamen alleen met de riem weer naar buiten :'( :-X dat is dan wel slikken hoor.
Bij mij gisteren ook, een heel gezin kwam huilend naar buiten met alleen de riem... :'(
Slechte herinneringen. Toen wij Yindra in lieten slapen en haar lichaam naar buiten droegen, hadden mensen in de wachtkamer (neem ik aan) niet door dat ze overleden was. Ik hoorde grapjes over hoe groot ze was.

Van Bella's schouder zijn gisteren foto's gemaakt en we zijn doorverwezen naar de Tweede Lijn. Orthopeed heeft ernaar gekeken en ze heeft artrose en artritis in haar schouder... Was nog eigenlijk het positiefste wat het kon zijn, geen losse botstukjes en ze hoeft dus niet weer geopereerd te worden.
Ze moet nu een maand rust houden, aan de korte lijn, niet rennen, niet springen, graven etc. Knap lastig voor zo'n bewegelijk meisje...
En dan moet in die tijd metacam de ontsteking onderdrukken.
Plus fysio, want haar schouder zit behoorlijk vast. Maar ik denk haast dat we daarmee moeten wachten tot de artritis wat rustiger is? Geen idee, ik heb het de fysio gevraag, want het lijkt me anders extra pijnlijk voor haar.
Door Charlie Angel
Wat fijn Eelke, gelukkig maar. Hopelijk kunnen ze hem maandag verlichting geven en is hij gauw weer de oude joep. :-*
Door eelke
Eef+doggies schreef:Wat een opluchting, Eelke!

Bij mij gisteren ook, een heel gezin kwam huilend naar buiten met alleen de riem... :'(
Slechte herinneringen. Toen wij Yindra in lieten slapen en haar lichaam naar buiten droegen, hadden mensen in de wachtkamer (neem ik aan) niet door dat ze overleden was. Ik hoorde grapjes over hoe groot ze was.

Van Bella's schouder zijn gisteren foto's gemaakt en we zijn doorverwezen naar de Tweede Lijn. Orthopeed heeft ernaar gekeken en ze heeft artrose en artritis in haar schouder... Was nog eigenlijk het positiefste wat het kon zijn, geen losse botstukjes en ze hoeft dus niet weer geopereerd te worden.
Ze moet nu een maand rust houden, aan de korte lijn, niet rennen, niet springen, graven etc. Knap lastig voor zo'n bewegelijk meisje...
En dan moet in die tijd metacam de ontsteking onderdrukken.
Plus fysio, want haar schouder zit behoorlijk vast. Maar ik denk haast dat we daarmee moeten wachten tot de artritis wat rustiger is? Geen idee, ik heb het de fysio gevraag, want het lijkt me anders extra pijnlijk voor haar.
Hé wat naar, allebei je stukjes. Hoe oud is Indra? Je hebt nog geen antwoord van de fysio? Kan me voorstellen dat alleen werken op ontspanning en de spieren er omheen wat verlichting kunnen geven. Echt behandelen lijkt me pijnlijk ja.

Ik heb een warmte compres gehaald. Misschien werkt dat ook ontspannend.
Door Eef+Stippels
eelke schreef:Hé wat naar, allebei je stukjes. Hoe oud is Indra? Je hebt nog geen antwoord van de fysio? Kan me voorstellen dat alleen werken op ontspanning en de spieren er omheen wat verlichting kunnen geven. Echt behandelen lijkt me pijnlijk ja.

Ik heb een warmte compres gehaald. Misschien werkt dat ook ontspannend.
Bella is nog maar 3. Maar omdat ze in 2015 is geopereerd aan OCD en botstukjes in haar schouder, die ook nog eens misvormd is, heeft ze daar nu artrose en artritis ontwikkeld.
Ik heb idd nog geen antwoord van de fysio, wacht het even af. Als zij denkt dat ze nu al wat verlichting kan geven en idd bijvoorbeeld de spieren wat kan ontspannen, ga ik er meteen heen. Maar als het voor meer pijn zorgt dan wacht ik liever.

Bedankt voor de tip van een warmte compres! Dat kunnen we inderdaad ook nog proberen.
Door eelke
Ik weet niet of warmte compressen nu zo'n goed idee zijn bij ontstekingen? De ontstoken pees van Gijs moest ik juist koelen. Hoewel warm en kou afwisselen ook wel geadviseerd werd ivm doorbloeding enzo. Maar dat zou ik dus eerst even navragen voor je daar iets mee gaat doen.

Op zich zit die ontsteking natuurlijk ook wel in de schouder, dus misschien komt daar de warmte niet eens. Ik heb de gel-pack net in een handdoekje gedaan en op zijn rug gebonden met van die tape. Binnen 2 minuten relaxt in slaap, dus vervelend zal hij het wel niet vinden :)
Door Eef+Stippels
eelke schreef:Ik weet niet of warmte compressen nu zo'n goed idee zijn bij ontstekingen? De ontstoken pees van Gijs moest ik juist koelen. Hoewel warm en kou afwisselen ook wel geadviseerd werd ivm doorbloeding enzo. Maar dat zou ik dus eerst even navragen voor je daar iets mee gaat doen.

Op zich zit die ontsteking natuurlijk ook wel in de schouder, dus misschien komt daar de warmte niet eens. Ik heb de gel-pack net in een handdoekje gedaan en op zijn rug gebonden met van die tape. Binnen 2 minuten relaxt in slaap, dus vervelend zal hij het wel niet vinden :)
Warmte leek me juist wel handig ivm betere doorbloeding en ontspanning van de spieren. Kou werkt wel pijnstillend, maar zorgt toch ook voor een slechtere doorbloeding?
Ik wacht de fysio wel even af :)

In ieder geval fijn dat Joep er zo lekker van ontspant :D
Door eelke
Warm en kou afwisselen werkt wel goed voor de doorbloeding, bij kou wil het lijf dat gedeelte opwarmen, dus stuurt er meer bloed heen.
Door Kaio
Wat fijn Eelke dat het niet iets ernstigs is alleen maar een hond die nog denkt een jonge god te zijn. Op naar de fysio en dan is het gauw weer beter.

En niet leuk van Indra, moeilijk een hond die graag loopt met zoiets.
Overigens kou voert ook de afvalstoffen af misschien wel minder dan warmte maar een ontsteking is al warm dus die wil je liefst koelen.
Door Eef+Stippels
Ja, het wordt een lastige maand voor ons meiske..
Maar daartegenover staat - als het goed is - dat haar pijn steeds minder wordt, dus dat is dan weer fijn voor haar.

Ik besef me zojuist dat ik een fles van 100 ml metacam heb meegekregen. Daar kan Bella wel 3 maanden mee en ze hoeft maar 3 weken. 30 ml was ook genoeg geweest. Beetje zonde.
Door Siberienne
‘Weet je, we gaan relaxed doen en in twee dagen naar huis rijden van vakantie. Geen zin om 10 uur achter elkaar in de auto te zitten’

Affijn, dag 2 over kleine 700 km Duitse autobahn ruim 10 uur gedaan... 3 uur ‘filevertraging’ het was echt een drama van file naar file. Zelfs Trudy vd navigatie raakte van de kook...
Door Kaela
Wat een goed nieuws Eelke en fijn dat het ook zo makkeijk ging met fotos maken! Nu van de pijn af zien te komen, maar de vooruitzichten zijn goed!
Door eelke
Kaela schreef:Wat een goed nieuws Eelke en fijn dat het ook zo makkeijk ging met fotos maken! Nu van de pijn af zien te komen, maar de vooruitzichten zijn goed!
Ja ik had al een vooruit zicht van een jankende Joep op die tafel enzo. Maar gelukkig niks daarvan. En ik vind hem vanavond eigenlijk zelfs best goed gaan, ik had het minder verwacht na vanmorgen.
Door Siberienne
eelke schreef:Ja ik had al een vooruit zicht van een jankende Joep op die tafel enzo. Maar gelukkig niks daarvan. En ik vind hem vanavond eigenlijk zelfs best goed gaan, ik had het minder verwacht na vanmorgen.

Fijn!

Shadow heeft een keer flink last gehad na een glijpartij, heeft veel baat gehad bij triggerpoint behandeling van zijn spieren naast zijn rug.
Daar zag je ook echt de huid ‘trekken’ als je hem aaide
Door Eef+Stippels
eelke schreef:Ja ik had al een vooruit zicht van een jankende Joep op die tafel enzo. Maar gelukkig niks daarvan. En ik vind hem vanavond eigenlijk zelfs best goed gaan, ik had het minder verwacht na vanmorgen.
Wat fijn is dat dan he, dat het zo meevalt.

Bella raakte helemaal in paniek bij het onder narcose gaan :(
Ik dacht laten we het onder narcose doen zodat ze niet zo op de tafel hoeft te worden vastgeklemd met die enge handschoenen en schorten aan... Dat was misschien dus nog wel beter geweest :-X Ze moest na de narcoseprik nog propofol bij hebben om tot rust te komen. Verschrikkelijk.
En nu moet ze binnen kort weer voor haar gebit... Ik denk dat we dan maar meteen beginnen met propofol.

Wat fysio betreft heb ik inmiddels een reactie en we kunnen volgende week vrijdag terecht. Ze denkt dat ze Bella al wel kan helpen, dus dat is fijn. En dan neem ik Xindy mee zodat die Bella wat steun kan bieden door haar stralende aanwezigheid :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door