Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
Lizzy schreef:Ach gossie :'( . Ik weet zo goed hoe je je voelt, het doet zo'n vreselijke pijn :'( . Op het moment dat de pijn zo erg is denk ik zelf dat het lopen op blote voeten of barefootshoes niet te doen is.... Ik kreeg van mijn podoloog aangepaste zooltjes (handgemaakt) met een dikke demp laag op de plek waar de pijn niet te nassen was. Toen ik daar eenmaal op liep werd de pijn een soort van vrij snel redelijk minder. Maar dit is korte termijn. Want ik heb dan niet meer die gillende pijn maar de pijn kwam gewoon weer langzaam terug. En gek genoeg, als ik nu op mijn zooltjes van de podoloog loop, doet het heel snel heel veel pijn. Maar misschien dat ze inmiddels niet meer goed dempen.... Toch ben ik niet terug bij af en heb ik ook geen zin meer om weer dat podologenzooltjestraject in te gaan dus vond ik dit een goed moment om aan mijn voeten te gaan werken. Masseren, insmeren met Vogel's hatseflats en voor ik naar bed ga smeer ik mijn voeten in met magnesium-olie en ik doe vier keer per dag oefeningen om mijn voeten, kuiten, bovenbenen te stretchen en te versterken. Ik heb mijn schoenen (barefoot) inmiddels binnen en ben er vandaag mee naar mijn werk gegaan. Oef. Dat was eigenlijk een beetje teveel dus morgen neem ik mijn andere schoenen mee om halverwege te ruilen.

Als ik jou was zou ik dus naar een podoloog gaan die zolen voor je maakt. Ik zou zeker kurkuma (Golden Paste) in blijven nemen. Ik zou ook gaan smeren Symphosan (dat is die Dr Vogel hatseflats, even opgezocht). Lekker spul. Ook magnesium is echt lekker hoor. En CBD olie (inwendig), ook super fijn.

En zodra de pijn ook maar IETS minder wordt, zou ik heel langzaam de schoenen/zolen uit gaan doen en barefoot gaan lopen of met barefootshoes. Want mijn idee is dat je er anders nooit vanaf gaat komen. Want volgens mij heeft het alles (of veel) te maken met verkeerde houding en vooral verkeerde schoenen, waarbij de hiel hoger ligt dan de rest van de voet en de tenen vaak omhoog staan. Maar, ik denk dat het echt tijd kost. En het zou misschien helemaal niet zo verkeerd zijn om je een weekje ziek te melden :-\ :-X :-*

En ik zou echt echt echt die massage, triggerpoint-massage en voetoefeningen gaan doen van "leuke blauwe ogen jongetje".

En STERKTE :-*
Dankjewel Lizzy, ik ga het allemaal doen wat je zegt, braaf :biggrin2: Ik ben nu ook zo dat ik alles wil proberen want het is gekmakend. Ziek melden heb ik niet gedaan, en dat zal ook niet gebeuren ;) maar wel gaat Yilla heel vaak met man mee zodat ik niet en een lange wandeling hoeft te doen en te werken, maar dat is toch te belachelijk voor woorden....Maar jullie verhalen motiveren enorm, ik ga er voor zorgen dat het gewoon over gaat!!
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Heb jij je Trackers al binnen? En zo ja, hoe zitten ze qua maat?
Nee, nog niet, anders had ik hier al wel gejubeld dat ze er zijn. ;D

Ik woon 500 km boven Stockholm, en dat vindt de Zweedse post best ver fietsen altijd. Het duurt altijd eeuwen voordat pakketjes worden geleverd. >:( Maar ze zijn al wel verstuurd, dus ik heb goede hoop dat ze nog op tijd binnenkomen voor de herfst. ::) :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Jawel maar toch :biggrin2:

Wat mij wel irriteert is dat alle schoenen die ik leuk vind: die hebben ze niet/nergens in mijn maat >:( . Ik wil deze:

Afbeelding

Maat 39. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik kan ze op Amazon.de in deze kleur vinden in 39:

Door Lizzy
Ik wil ze graag in het zwart. Ik ben een lichtere kleur echt niet waard met dat gespuis hier in huis :biggrin2: . Maar om er nou een ander mee lastig te vallen....? Dat wil ik eigenlijk ook niet. Maar het is toch stom dat zoveel van deze schoenen in zoveel maten niet te krijgen zijn??
Door hannabelgje
Lizzy schreef:Ik wil ze graag in het zwart. Ik ben een lichtere kleur echt niet waard met dat gespuis hier in huis :biggrin2: . Maar om er nou een ander mee lastig te vallen....? Dat wil ik eigenlijk ook niet. Maar het is toch stom dat zoveel van deze schoenen in zoveel maten niet te krijgen zijn??
Ik mail dan gewoon en krijg dan te horen wanneer ze weer binnen komen. Op fb is ook een speciale barefoot verkoophoek. Daar zou je het ook kunnen vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Kaela
Hoe zit het met ruilen? Die zwarte ballerinas vond ik super leuk en ik heb maat 36. Maar ik lees hier dat je meestal een maat groter moet. Is terugsturen ingewikkeld of gewoon een adres in N?
Door Lizzy
Kaela schreef:Hoe zit het met ruilen? Die zwarte ballerinas vond ik super leuk en ik heb maat 36. Maar ik lees hier dat je meestal een maat groter moet. Is terugsturen ingewikkeld of gewoon een adres in N?
Je kunt ze terug sturen maar dat moet je wel zelf betalen.
Door Angelique
Lizzy schreef:Ik moest ook gelijk aan jou denken, terwijl ik het schreef ;D ;D ;D
Nou die balerina's gaan prima hoor, maar die dingen met aparte tenen ::)
Door Kaio
Ligt er denk ik aan wie de verzender is, ( en waar je woont denk ik) bij degene die ik besteld heb staat gratis retourneren.
Door Kaio
Kaela schreef:Hoe zit het met ruilen? Die zwarte ballerinas vond ik super leuk en ik heb maat 36. Maar ik lees hier dat je meestal een maat groter moet. Is terugsturen ingewikkeld of gewoon een adres in N?
In amazon heb je een knop bij je bestelling retourneren of vervangen ( nog nooit nodig gehad ) maar meestal werken die dingen bij Amazon best goed ( bestelling annuleren , geld terugkrijgen etc.)
Door fransbulletje
Vanmorgen op mijn ballerina's naar de Appie, wat een belevenis :biggrin2:
Voelde me zo klein en net of ik op mijn sokken door de winkel liep.
Winkelwagen wieltjes zijn best groot :o en was als de dood dat er iemand met zijn grote schoenen op mijn tenen ging staan ;D ;D
Maar het is allemaal goed gegaan en ben heelhuids thuisgekomen met alle boodschappen.
Het lopen voelt heerlijk, je voeten hebben zo fijn de ruimte niks wat knelt zeker nu met die warmte.
Had wel wat spierpijn in mijn been en voelde mijn linker voet ook ( peesplaatontsteking) maar is nu weer over.
Autorijden is ook wel even wennen.
Door Anne in Zweden
Kaio schreef:In amazon heb je een knop bij je bestelling retourneren of vervangen ( nog nooit nodig gehad ) maar meestal werken die dingen bij Amazon best goed ( bestelling annuleren , geld terugkrijgen etc.)
Alles wat 'verkocht en verstuurd door Amazon' is, kun je inderdaad moeiteloos retourneren, en geld terugkrijgen is ook nooit een probleem bij Amazon. Alleen als iets door een derde bedrijf wordt verkocht en verstuurd, moet je soms zelf de retourkosten betalen. Maar ook dan is geld terug nooit een probleem.
Door Kaio
Kreeg net een pakketje....
Huh oh dat is mijn dikke duikpak maar ;D welke ik nu niet ga aanpassen met dit weer, :nono2: en zul je net zien ook dat dan juist weer de deurbel gaat ::) ;D
Door Kaela
Lizzy schreef:Je kunt ze terug sturen maar dat moet je wel zelf betalen.
Ik heb ze bij Barefoot & More besteld, daar hebben ze ze in het zwart tot maat 38.

Ik ben al tijden overtuigd dat (deels) barefoot lopen super gezond is, maar ooooh ik vind de meeste modellen zo lelijk. Maar aangezien ik ook al jaren op zoek ben naar balerina's die gewoon zo simpel mogelijk zwart zijn en lekker zitten, wil ik deze gaan proberen.

Of ik met mijn koude voeten ook voor winterversies ga weet ik niet. Eerst zien hoe dit bevalt en hoe het lijf er op reageert. En ik kan met recht zeggen: doe ik eindelijk ook eens mee met een BP aankoop-hype ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door