Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Lizzy schreef:Ja OK, ik snap wat je bedoelt.... Ik hoop zo dat je schoenen passen. En ik ben ook heel benieuwd hoe het jou zal vergaan, de overschakeling naar barefootshoes. Ik denk dat het voordeel sowieso is dat je heel veel ruimte voor je tenen hebt. Ik zag gisteren een heel interessante video over wat de gevolgen zijn van het bij elkaar knijpen van je tenen in schoenen! Je krijgt daardoor ook een naar binnen zwikken van je enkels, bijvoorbeeld. Ik kan 'm wel ff zoeken, mocht je geïnteresseerd zijn!
Als je hem kunt vinden graag. Mijn enkels doen nl. Ook mee in de pijn. Of komen vast te zitten.

En eigenlijk doen wij onszelf toch wat aan met puntschoenen ed. Nog niet zo erg als lotus voetjes maar je ziet velen toch met afwijkende vorm van de voet met name bij de tenen .....
Door Lizzy
Kaio schreef:Als je hem kunt vinden graag. Mijn enkels doen nl. Ook mee in de pijn. Of komen vast te zitten.

En eigenlijk doen wij onszelf toch wat aan met puntschoenen ed. Nog niet zo erg als lotus voetjes maar je ziet velen toch met afwijkende vorm van de voet met name bij de tenen .....
Heel Amerikaans jongetje, maar volgens mij weet hij heel goed waar hij het over heeft:

Nou gaat het over hielspoor/peesplaatontsteking maar ik vond het zo interessant hoe hij liet zien waardoor het teveel naar binnen hellen van de voet veroorzaakt wordt. Hij heeft wel leuke blauwe ogen trouwens :D :biggrin2:

Het is ongelofelijk he, wat we onszelf aan doen :-X . Als ik toch terug denk aan alle voetpijn die ik heb gehad wegens "leuke schoenen" :-X
Door fransbulletje
En weer een aankoop dankzij Barfplaats ;D ;D ;D
Het hele topic doorgelezen en herken veel voetklachten dus na lang nadenken , websites afstruinen net de Leguano Ballerina's besteld.
Ik merk de laatste tijd dat mijn voetklachten, peesplaatontsteking, minder wordt nu ik vaker op blote voeten loop.
Met name voor mijn werk, avonddiensten in de zorg met veel kilometers lopen, heb ik nog nooit echt een fijne schoen/slipper of klomp gevonden.
Vorig jaar nog naar de podoloog geweest en nieuwe zolen gekregen maar klachten komen steeds weer terug.
Ik ga ze eerst gewoon voor vrije tijd dragen en als dat goed gaat dan wil ik ze op het werk gaan proberen.
Ze zijn wasbaar dus dat is ook mooi meegenomen.
leguano-ballerina-blauw.jpg
leguano-ballerina-blauw.jpg (49.2 KiB) 2185 keer bekeken
Vond deze ook wel heel erg leuk..
lizard-leaf-evo-women-h5-blue.jpg
lizard-leaf-evo-women-h5-blue.jpg (61.22 KiB) 2185 keer bekeken
Door Lizzy
fransbulletje schreef:En weer een aankoop dankzij Barfplaats ;D ;D ;D
Het hele topic doorgelezen en herken veel voetklachten dus na lang nadenken , websites afstruinen net de Leguano Ballerina's besteld.
Ik merk de laatste tijd dat mijn voetklachten, peesplaatontsteking, minder wordt nu ik vaker op blote voeten loop.
Met name voor mijn werk, avonddiensten in de zorg met veel kilometers lopen, heb ik nog nooit echt een fijne schoen/slipper of klomp gevonden.
Vorig jaar nog naar de podoloog geweest en nieuwe zolen gekregen maar klachten komen steeds weer terug.
Ik ga ze eerst gewoon voor vrije tijd dragen en als dat goed gaat dan wil ik ze op het werk gaan proberen.
Ze zijn wasbaar dus dat is ook mooi meegenomen.

leguano-ballerina-blauw.jpg

Vond deze ook wel heel erg leuk..
lizard-leaf-evo-women-h5-blue.jpg
Hahaha, OMG, we blijven kopen zo he ;D ;D

Maar hee, super goed dat je ze besteld hebt. Ik ben echt waanzinnig benieuwd hoe ze jou gaan bevallen en of je klachten zullen verminderen/verdwijnen!
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Ik ben ook super benieuwd! En ik hoop ook dat het helpt, hoewel ik al super gelukkig zou zijn als ik gewoon fijn er op loop (en geen mega dure laarzen meer hoef te kopen van dik 370 euro, waar ik dan maar 1 jaar mee doe). Uiteindelijk hoop ik dus ook wandelschoenen aan te schaffen en dan ga ik daarbij van die kappen proberen, volgens mij was dat een tip van Siberienne.

Ik moet trouwens wel lachen om die die-hard-barefoot-lopers hoor :biggrin2: . Er zijn er zelfs die weigeren sokken aan te doen omdat die belemmerend werken. En natte voeten (ook in de winter) is toch ook totaal geen probleem?!! :biggrin2:
Nou, daar kan ik me eerlijk gezegd wel in vinden, in die uitspraak. Met sokken aan krijg ik ook meteen meer last van Mortons, en ik denk dat dat komt doordat ook sokken je tenen naar elkaar toe drukken. Ik had een paar jaar geleden fijne - dacht ik - dunne sokjes van de Hema gescoord, handig voor de zomer, maar mooi dat ik ze na één keer dragen niet meer heb aangehad - omdat ik echt binnen een uur weer brandende tenen had.

De natte-voeten-ook-in-de-winter-trend laat ik wel aan me voorbijgaan - bij -25 natte blote voeten, da's zelfmoord! :cold: :cold: :cold: ;D
Door fransbulletje
Anne in Zweden schreef:Ontzettend leuk en kittig! *gaat NIET naar Amazon.de nu*
;D ;D ;D
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef:Nou, daar kan ik me eerlijk gezegd wel in vinden, in die uitspraak. Met sokken aan krijg ik ook meteen meer last van Mortons, en ik denk dat dat komt doordat ook sokken je tenen naar elkaar toe drukken. Ik had een paar jaar geleden fijne - dacht ik - dunne sokjes van de Hema gescoord, handig voor de zomer, maar mooi dat ik ze na één keer dragen niet meer heb aangehad - omdat ik echt binnen een uur weer brandende tenen had.

De natte-voeten-ook-in-de-winter-trend laat ik wel aan me voorbijgaan - bij -25 natte blote voeten, da's zelfmoord! :cold: :cold: :cold: ;D

Er zijn ook teensokken, voor in de fingers maar de meneer vindt ze super fijn ook ik gewonen schoenen.
http://www.5fingers.nl/teensokken/

Wel voor de wat dikkere gaan, de dunnen zijn erg snel kapot. Ik ga in mijn nieuwe fingers ook sokken gebruiken maar dan als stank preventie
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef:Er zijn ook teensokken, voor in de fingers maar de meneer vindt ze super fijn ook ik gewonen schoenen.
http://www.5fingers.nl/teensokken/

Wel voor de wat dikkere gaan, de dunnen zijn erg snel kapot. Ik ga in mijn nieuwe fingers ook sokken gebruiken maar dan als stank preventie
Klopt, die heb ik ook. Mijn kleine teen is echter relatief kort, dus daar zwabbert de boel een beetje. ;D Ik heb de teensokken alleen nog in combinatie met de fivefingers geprobeerd, en dat ging totaal niet; het is al een avontuur om je tenen in de schoenen in het juiste vakje te krijgen, en met sokken aan heb je daar helemaaaal geen gevoel meer voor. :biggrin2: Maar ik zal de teensokken eens in de niet-vijfvingerblootvoetschoenen proberen, eens kijken of dat werkt. :D
Door fransbulletje
Lizzy schreef:Hahaha, OMG, we blijven kopen zo he ;D ;D

Maar hee, super goed dat je ze besteld hebt. Ik ben echt waanzinnig benieuwd hoe ze jou gaan bevallen en of je klachten zullen verminderen/verdwijnen!
Ben ook heel benieuwd!
Loop binnen nu op teensokken met antislip, heerlijk!
Bijlagen
IMG_20180605_152759.jpg
IMG_20180605_152759.jpg (3.64 MiB) 2123 keer bekeken
IMG_20180605_151557.jpg
IMG_20180605_151557.jpg (1.21 MiB) 2125 keer bekeken
Laatst gewijzigd door fransbulletje op di 05 jun 2018, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
Lizzy bedankt voor t filmpje , met de blauwe ogen ::)
Het zou zomaar een hele hoop pijnlijkheden aan heupen, (boven)benen, bil en knieën kunnen verklaren...over pronatie
Door Kaio
Lizzy schreef:Heel Amerikaans jongetje, maar volgens mij weet hij heel goed waar hij het over heeft:

Nou gaat het over hielspoor/peesplaatontsteking maar ik vond het zo interessant hoe hij liet zien waardoor het teveel naar binnen hellen van de voet veroorzaakt wordt. Hij heeft wel leuke blauwe ogen trouwens :D :biggrin2:

Het is ongelofelijk he, wat we onszelf aan doen :-X . Als ik toch terug denk aan alle voetpijn die ik heb gehad wegens "leuke schoenen" :-X
Blauwe ogen en sportief :P

Zonder gein wat ie in het begin uitlegt dat is nou precies wat er bij mij aan de hand is, die boog zakt door.
Daarnaast sta ik denk ik ook te veel met een S rug.
En die 2e teen, hmm ik weet niet of ie langer is, of gelijk.
Anyways leerzaam, nu zijn voetoefeningen nog opzoeken
Door marina
Ohohoh wat ben ik blij!!! We zijn deze week wandelen in het schwabische woud in zuid Duitsland, nu 3 dagen +10km per dag in de heuvels/bergen op voor mijn doen ruig terrein op m'n barefoots (zonder sokken :P ), in 1 woord fantastisch!! Zo fijn om eindelijk ruimte voor mijn voorvoet te hebben, heb super goede grip en gewoon geen pijnlijke voeten na het wandelen

Goed weer hier, dus heb m'n waterdichte sokken nog niet kunnen testen ;)
Door marina
Mijn vriend die altijd met steunzolen loopt wil het nu ook gaan proberen, komt vast omdat ik 30 keer per wandeling zeg hoe fijn mijn schoenen zijn haha
Door Anne in Zweden
marina schreef:Ohohoh wat ben ik blij!!! We zijn deze week wandelen in het schwabische woud in zuid Duitsland, nu 3 dagen +10km per dag in de heuvels/bergen op voor mijn doen ruig terrein op m'n barefoots (zonder sokken :P ), in 1 woord fantastisch!! Zo fijn om eindelijk ruimte voor mijn voorvoet te hebben, heb super goede grip en gewoon geen pijnlijke voeten na het wandelen

Goed weer hier, dus heb m'n waterdichte sokken nog niet kunnen testen ;)
Klinkt goed, wat fijn dat je er zo blij mee bent!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door