Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
hmm is het zo acuut dat je meteen naar de dierenarts wil? Oorontsteking kun je zelf te lijf gaan met zilverwater en specicare.
Bij onze berner hebben we jaren lopen tobben met oorontsteking, alles geprobeerd en het enige dat uiteindelijk hielp was ontgiften met groene leem.
Het oor is namelijk een afvoerkanaal voor afvalstoffen.....gebruik Jinx ook veel medicijnen de laatste tijd??
Door Jinxy
Hmm, alleen a.b. kuur tegen de Ehrlichia.
Groene leem mag volgens mij niet omdat ze een licht nierbeschadiging heeft..
Tja, ik durf eigenlijk niet te wachten....
Heb je nog een ander idee buiten die leem?
Door Femke
zilverwater, inwendig en in het oor doen, en goed schoonmaken met specicare. de zilverwater werkt als een natuurlijk antibioticum. Er is op dit forum al veel over geschreven, en kijk anders ook eens op www.zilverwater.nl

Daarnaast misschien dan echinacea om de weerstand op te krikken?
Mag je ook niet ontgiften met een licht middel? Bijv. brandnetelthee?
Door Jinxy
Ik ben dus gisteren bij de DA geweest.

Het oor zag er dus diep van binnen prima uit.
Alleen de schelp is aangetast met bobbeltjes en rood. Er was wel wat meer viezigheid maar de gehoorgang was niet eens geïriteerd...

Ik heb dus nu om de aangetaste huid te behandelen hydrocortiderm gekregen.

Het verhaaltje over Jinx z´n vreemde gedrag is kwijt, dus hier eventjes kort samengevat:
Jinx reageert de laatste tijd nogal heftig op sommige situaties. Bijv. in de auto is ze een halve pitbull naar vreemden, vorige week zat ze helemaal verstard voor zich uit te kijken met grote pupillen. Toen ik instapte kreeg ik geen contact met haar, ze zat gewoon heel eng te kijken. Daar schrok ik toen best wel van. een moment later was het over en deed ze normaal.

De dierenarts zei dat ik het best een soort epileptische aanval kan zijn, die door Ehrlichia veroorzaakt wordt.
Gelukkig lijkt ze nooit verward daarna, dus erg waarschijnlijk is het niet.
Kan ook best zijn, wat hier al iemand schreef, dat ze zich nu niet helemaal lekker voelt en daardoor wat prikkelbaar is.

Nou, volgende week moet ik weer terug om een nieuwe titerbepaling te laten doen i.v.m. de Ehrlichia. Ook wordt dan het oor weer bekeken.

En Femke; Jinx krijgt i.d.d. brandnetel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door