Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
-Annemarie- schreef:Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet, dan staat het waarschijnlijk wel op de website.

Ik heb trouwens veel aan deze filmpjes. Hier wordt heel duidelijk het verschil tussen haklanden en middenvoetslanden uitgelegd. Weliswaar voor hardlopen maar dit geldt m.i. ook voor wandelen. De techniek is hetzelfde, je gaat alleen minder hard.
https://www.youtube.com/channel/UCLzOVX ... fy8qCMKRRw

Duidelijk uitgelegd, zonder dat het heel erg Amerikaans -kijk! hoe soepel wij hardlopen! en ook nog met een glimlach!-
wordt. :biggrin2:
Alleen het stukje berekening van de pasfrequentie sla ik over, zet de metronoom wel aan. ;) Overigens wel wat lager dan 180 bpm, ik vind dat té snel om mee te beginnen. Misschien dat het oké is als je al een hardloopcontidie hebt, maar voor mij is iets langzamer wel prettiger.
Ik had begrepen dat het juist wél belangrijk is om de frequntie van 180 aan te houden. Dat kan voor een beginner volgens mij ook prima hoor, alleen kom je dan wat langzamer vooruit dan een gevorderde (het wordt meer dribbelen dan ;) )
Door vele kleine stapjes te maken, is het ook minder belastend voor je voeten heb ik het idee.
Door -Annemarie-
Doranto schreef:Ik had begrepen dat het juist wél belangrijk is om de frequntie van 180 aan te houden. Dat kan voor een beginner volgens mij ook prima hoor, alleen kom je dan wat langzamer vooruit dan een gevorderde (het wordt meer dribbelen dan ;) )
Door vele kleine stapjes te maken, is het ook minder belastend voor je voeten heb ik het idee.
Klopt hoor! En het gaat ook wel, 180. Maar iets minder dribbelen past mij op dit moment beter. Ik ben nog heel erg met de juiste houding bezig, en het ontspannen lopen. Zorg er voor dat ik niet te grote passen maak.
Ik luister nu even goed naar mijn lichaam, en dat zegt: stapje minder. Geen 18 meer hè. :biggrin2:
Ga het zeker weer uitbouwen naar 180. Maatwerk! ;D
Door Siberienne
hannabelgje schreef:Vergoeden ze dat niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Jawel maar hij had ze in Amerika besteld en dan komt import heffing bij,,
Door hannabelgje
Siberienne schreef:
Jawel maar hij had ze in Amerika besteld en dan komt import heffing bij,,
Kun je niet proberen iets te regelen met hun UK vestiging?

Door Siberienne
hannabelgje schreef:Kun je niet proberen iets te regelen met hun UK vestiging?

Het is wel netjes opgelost, maar hij kon bezig blijven. Na een paar keer, ook bv tijdens wandelvakantie, heeft hij hee opgegeven. Te lastig. Ik heb nog 1 paar maar ik vind de gewone sandalen van hun fijner lopen. Wel relatief duur vind ik. Zolen slijten echt sneller dan zij aangeven.
Door doranto
Siberienne schreef:Het is wel netjes opgelost, maar hij kon bezig blijven. Na een paar keer, ook bv tijdens wandelvakantie, heeft hij hee opgegeven. Te lastig. Ik heb nog 1 paar maar ik vind de gewone sandalen van hun fijner lopen. Wel relatief duur vind ik. Zolen slijten echt sneller dan zij aangeven.
Ik vind de kwaliteit van xeroshoes ook tegenvallen.
Door marina
Gisteren voor het eerst de hele dag mijn barefoots aangehad. Wel even wennen met lopen ik heb het gevoel dat ik teveel op mijn hak land en wat minder goed afrol. Verder heerlijk qua teenvrijdheid ed. Vanmorgen wat spierpijn in mijn voeten, maar heb ze vandaag lekker weer aangetrokken.
Ik ga vooral maar niet teveel nadenken over hoe ik loop.

Fijne winkel ook in Arnhem met heel veel keus. Als deze schoenen blijven bevallen dan ga ik nog een paar leguano ballerinas halen, die zitten ook zo lekker.
Door Lizzy
-Annemarie- schreef:Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet, dan staat het waarschijnlijk wel op de website.

Ik heb trouwens veel aan deze filmpjes. Hier wordt heel duidelijk het verschil tussen haklanden en middenvoetslanden uitgelegd. Weliswaar voor hardlopen maar dit geldt m.i. ook voor wandelen. De techniek is hetzelfde, je gaat alleen minder hard.
https://www.youtube.com/channel/UCLzOVX ... fy8qCMKRRw

Duidelijk uitgelegd, zonder dat het heel erg Amerikaans -kijk! hoe soepel wij hardlopen! en ook nog met een glimlach!-
wordt. :biggrin2:
Alleen het stukje berekening van de pasfrequentie sla ik over, zet de metronoom wel aan. ;) Overigens wel wat lager dan 180 bpm, ik vind dat té snel om mee te beginnen. Misschien dat het oké is als je al een hardloopcontidie hebt, maar voor mij is iets langzamer wel prettiger.
Bedankt voor de filmpjes, ik heb ze gekeken. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik net als Marina hierboven ook schrijf ik geen zin meer heb (na 50 jaar) om na te denken bij hoe ik moet lopen. Ik wil eigenlijk gewoon lekker lopen zoals ik loop :biggrin2: . Misschien niet zo slim, ik weet het niet :-\

Ik heb trouwens ook het boek "barefoot, sterke voeten voor een gezond lijf" van Kate Bowman gelezen. Ik vond het een ruk boek! Ik snapte van de oefeningen geen zak en ik vond het eigenlijk slecht opgebouwd en nergens over gaan. Op zoek naar beter leeswerk!
Door hannabelgje
Hier al dag 3 op Xero shoes sandalen. Ik moet toch erg wennen aan die touwtjes tussen mijn tenen, maar voor de rest zijn ze erg fijn.

Door zurca
Anne in Zweden schreef:Mijn Merrell Vapor Gloves zijn binnen. Ik woon er nu al in! ::) :D
Welke zijn het geworden?
Door Anne in Zweden
zurca schreef:Welke zijn het geworden?
Dizze:

Afbeelding

Ze voelen fantastisch, echt alsof ik op blote voeten loop. De zool is wel dermate dun en flexibel dat ik grotere steentjes op de grindweg waar ik altijd wandel vrij goed kan voelen, dus ik moet wel een beetje uitkijken waar ik loop, maar dat zou op blote voeten ook moeten.
De stof boven de tenen is bovendien zodanig dat de wind erdoorheen waait, wat bij de tropische weersomstandigheden hier heerlijk is. En ze zitten dus super, zo licht dat je nauwelijks merkt dat je ze draagt!
Door Kaio
Leuk schoentje :D
had al gegoogeld op de merrel vapor gloves, leuke modellen en leuke kleuren, gewoon een sportieve schoen waarvan je niet eens ziet dat het een barefoot is (nouja ik vind er nl. niet veel mooi, wat oudbollig)
Door zurca
Leuke kleur Anne!
Fijn dat ze zo lekker lopen. Zodra de portemonnee mee wil werken ben ik ook van plan een paar aan te schaffen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door