-Annemarie- schreef:Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet, dan staat het waarschijnlijk wel op de website.Ik had begrepen dat het juist wél belangrijk is om de frequntie van 180 aan te houden. Dat kan voor een beginner volgens mij ook prima hoor, alleen kom je dan wat langzamer vooruit dan een gevorderde (het wordt meer dribbelen dan
Ik heb trouwens veel aan deze filmpjes. Hier wordt heel duidelijk het verschil tussen haklanden en middenvoetslanden uitgelegd. Weliswaar voor hardlopen maar dit geldt m.i. ook voor wandelen. De techniek is hetzelfde, je gaat alleen minder hard.
https://www.youtube.com/channel/UCLzOVX ... fy8qCMKRRw
Duidelijk uitgelegd, zonder dat het heel erg Amerikaans -kijk! hoe soepel wij hardlopen! en ook nog met een glimlach!-
wordt.![]()
Alleen het stukje berekening van de pasfrequentie sla ik over, zet de metronoom wel aan.Overigens wel wat lager dan 180 bpm, ik vind dat té snel om mee te beginnen. Misschien dat het oké is als je al een hardloopcontidie hebt, maar voor mij is iets langzamer wel prettiger.

Door vele kleine stapjes te maken, is het ook minder belastend voor je voeten heb ik het idee.