Onze Jules lag heel ontspannen op zijn zij en kreeg via canule in de voorpoot eerst een slaapmiddel toegediend en daarna een blauwe vloeistof.
Hij was zo weg , ging heel snel maar ontspannen.
Moderator: Lizzy
Spikkelneus schreef:Dit is waar - het duurt veel langer voor een dier om los te komen van zijn bewustzijn zolang er tegen hem wordt gepraat en hij wordt geaaid. Maar serieus!? Afscheid nemen kan maar 1x, en dus moet dat in 1x goed. En al duurt het een uur - dan maak je daar tijd voor.Helemaal mee eens. Ik vond het zo fijn om nog tegen Chendo te kunnen praten en hem te knuffelen. Brechtje zette de definitieve spuit niet voordat ik er klaar voor was.
De euthanasie is een van de belangrijkste momenten in het leven van het dier en het baasje - in elk geval het laatste moment dat ze samen doorbrengen. Ik kan niet begrijpen dat er artsen zijn die dat afraffelen. De enige uitzondering daarop (vind ik) is als er sprake is van extreme pijn en het dier ondraaglijk lijdt, dan is snelheid geboden om hem uit zijn lijden te verlossen. Maar in alle andere gevallen - neem alle tijd van de wereld.
Helma76 schreef:Een interessant topic. Bij de hond van mijn ouders was de eerste prik ook dusdanig pijnlijk dat het beestje gilde van de pijn. Ze hebben hier behoorlijk last van gehad en heel lang met de gedachte rondgelopen dat die pijn het laatste is wat hij gevoeld heeft. Was echt heel triest.Inderdaad een interessant topic (al stromen de tranen wel bij de herinnering en de wetenschap van de toekomst