Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Laika
Hier stikt het van de teken (ook op het erf helaas) en we hebben serieus nagedacht om parelhoenders te nemen.
Wij stuiten op de volgende vragen:
Hoeveel parelhoenders heb je nodig om 1,5 ha vrij te maken van teken?
Hoe bescherm ik ze tegen vossen? Ze gaan niet makkelijk een hok in, dan moeten ze dus hun vleugellengte behouden zodat ze de bomen inkunnen. Blijven ze dan achter een hek van 1.50? Hoe moet dat 's winters?
Ze leggen ook eieren. Als ze broeden gaan ze niet de bomen in. Zijn ze alsnog voor de vos (de eieren en/of de hoenders)
Het lawaai is echt wel irritant. Ook 's nachts gaan ze soms tekeer.
Ten slotte denk ik dat ze onweerstaanbaar zijn voor mijn Working Kelpie ;D
Onze conclusie: beter niet aan beginnen.
Door Border Bandit
Teken, nimfen, etc, het blijven krengen en in mijn ogen nutteloze wezentjes!

Weet je, je doet je best, meer kan je niet doen.

Dat 1 op de 4 teken besmet is geloof ik niks van. Dan zou elke hond in zijn leven de ziekte van Lyme moeten krijgen!
Elke hondeigenaar mist in de, zeg 10 jaar dat een hond leeft, toch zeker wel 4 teken/nimfen?
Door Lizzy
Border Bandit schreef:Teken, nimfen, etc, het blijven krengen en in mijn ogen nutteloze wezentjes!

Weet je, je doet je best, meer kan je niet doen.

Dat 1 op de 4 teken besmet is geloof ik niks van. Dan zou elke hond in zijn leven de ziekte van Lyme moeten krijgen!
Elke hondeigenaar mist in de, zeg 10 jaar dat een hond leeft, toch zeker wel 4 teken/nimfen?
Gezonde honden bouwen wel weerstand op tegen de ziekte.
Door Lizzy
Border Bandit schreef:Aha, dat moet ook haast wel.
Gelukkig maar! :)
Ja, want anders zou er inderdaad geen gezonde hond meer rondlopen zo langzamerhand :-X . Ik moet zeggen dat mijn zelfgemaakte olie het tot nu toe niet onaardig doet. Ik heb tot nu toe bij onze vier honden 1 maal een (vastgezogen, dat wel) teek gevonden. Maar ja, ik kan dus niet garanderen dat ze niet af en toe ook een vastgezogen nimf hebben gehad, die ik over het hoofd heb gezien :-\
Door Lizzy
Jantina schreef:Er zijn natuurlijke middelen die echt heel goed werken maar de pest is dat je dan voor iedere wandeling je hond in moet sprayen, en daar hebben weinig mensen trek in natuurlijk.
Welke vind jij goed werken?
Door Lizzy
fransbulletje schreef:CDvet afweerconcentraat zie http://www.eko4petz.nl en hoor ook goede ervaringen met de STOP Bodyguard van NML health.
Ja, CDVet ken ik, dat vond ik niet geweldige werken. Tot nu toe werkt mijn eigen brouwsel beter. STOP Bodyguard ziet er heel interessant uit. Dit zijn de ingrediënten: Aqua, Polysorbate 20, Glycerin, Melia Azadirachta, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Cellulose Gum, Olea Europaea, Melaleuca Alternifolia, Rosmarinus Officinalis, Urtica Dioica, Salvia Officinalis, Pelargonium Graveolens, Quassia Amara, Schinus Molle, Lavandula Angustifolia, Thymus Vulgaris, Allium Sativum.

Moet ze even allemaal nalopen maar volgens mij zitten er geen gekke dingen in.
Door Janie2
mij bevalt de biospotix bij eko4pets ook nog.
Heb nu voor de vakantie als extra de halsband van biospotix erbij gekocht, ben benieuwd.

enne.. poelepetaat ;D
Door Kim_S
Ik pluk net weer zo'n kreng van Atz zijn hoofd. Nog lopend :-X

O ik vind het toch zulke vreselijke beesten! >:(
Door pike
De aanwezigheid van een teek op de ene hond wordt hier opgemerkt door de ander. Die heeft dan in eens veel belangstelling voor een bepaald plekje, zit daar alsmaar te snuffelen. Soms is het een wondje waar ze belangstelling voor hebben, maar meestal is het een teek. Een tekenbeet geeft natuurlijk ook een wondje. Ze hebben als Fauve natuurlijk wel een neus voor dat soort zaken. Maar ik heb nooit meegemaakt dat ze zelf aangeven ergens een teek te hebben.
Door Lizzy
Kim_S schreef:Ik pluk net weer zo'n kreng van Atz zijn hoofd. Nog lopend :-X

O ik vind het toch zulke vreselijke beesten! >:(
Ik heb ze liever nog lopend :-X . Ja, liever dan dat ze vast zitten bedoel ik. Ik heb tegenwoordig een rolletje plakband bij me in het bos. Dan kan ik zo'n lopert er zo af halen met een stukje plakband, plak ik de teek dicht en dood ik 'm vlug. Ik haat ze maar ze hoeven niet perse extra lang te lijden ofzo :biggrin2: . Maar da's wel handig. Want daar stond ik steeds met zo'n teek, te bedenken wat ik er mee moest en proberen het beestje met mijn auto sleutels op een tak of steen te mollen.
Door doranto
Laika schreef:Hier stikt het van de teken (ook op het erf helaas) en we hebben serieus nagedacht om parelhoenders te nemen.
Wij stuiten op de volgende vragen:
Hoeveel parelhoenders heb je nodig om 1,5 ha vrij te maken van teken?

Hoe bescherm ik ze tegen vossen? Ze gaan niet makkelijk een hok in, dan moeten ze dus hun vleugellengte behouden zodat ze de bomen inkunnen. Blijven ze dan achter een hek van 1.50? Hoe moet dat 's winters?
Ze leggen ook eieren. Als ze broeden gaan ze niet de bomen in. Zijn ze alsnog voor de vos (de eieren en/of de hoenders)
Het lawaai is echt wel irritant. Ook 's nachts gaan ze soms tekeer.
Ten slotte denk ik dat ze onweerstaanbaar zijn voor mijn Working Kelpie ;D
Onze conclusie: beter niet aan beginnen.
Zijn loopeendjes misschien een optie? Hier hebben ze in ieder geval de naaktslakken plaag verholpen. Ik verwacht dat ze ook teken eten.
Ik denk dat een stuk of 6 wel genoeg zou moeten zijn voor 1,5ha. In het hok 's-nachts gaat hier heel gemakkelijk, daar lopen ze vanzelf in als het donker begint te worden omdat ze daar 's-avonds altijd voer krijgen. Ze zijn niet echt luidruchtig, maar kletsen wel onafgebroken met elkaar.
Voor een working Kelpie zijn ze wel natuurlijk helemáál het einde!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door