Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
src_esther schreef:Zijn ze nog belangrijk voedsel voor een ander diersoort. Zoals er zonder muggen geen zwaluwen zouden zijn om een voorbeeld te geven... Als er geen muizen zouden zijn, zou ik niet net een kerkuil voorbij hebben horen komen...

Ik las ooit ergens dat ze zouden dienen als vogelvoer. En dan met name voor als er gebroed cq kuikens zijn. De vogels zouden ze dan al volgezogen van het vee af plukken.
Door Kaio
Angelique schreef:Ik las ooit ergens dat ze zouden dienen als vogelvoer. En dan met name voor als er gebroed cq kuikens zijn. De vogels zouden ze dan al volgezogen van het vee af plukken.
Die hebben tegenwoordig ander voer , dus onnuttige dieren ;D Misschien zijn er juist meer doordat ze geen voer zijn meer :g:

:P :P :P ok flauw

Ik heb geen idee, maar vind het wel irritante rotbeestjes >:(
Door Janie2
Ik vind ze ook echt zo smerig.
Vraag mezelf ook af hoe vaak ik een nimf mis.

En.... ik heb er zelf nog nooit eentje bij mijzelf gevonden, dat vind ik dan toch ook weer ongeloofwaardig...dus hoe vaak missen we ze bij onszelf?

Ik lees vaak dat honden ook wel aangeven een teek te hebben, nou mijn hond is erg sensitief maar hij heeft nog nooit aangegeven dat ik persé op een plekje moest gaan kijken. Gelukkig beperken de dikke vette volgezogen viezerds zich tot max 2 stuks per jaar. Niet dat dat uitmaakt... borrelia en co-infecties kunnen zich binnen 10 minuten overbrengen.

Vorige week was de eerste van dit jaar en ik twijfel of dat een nimf of een stadium groter was: ik trok ook nog eens eerst zijn lijf eraf :/

Wellicht interessant om eens een nimf op de hondenhuid te fotograferen. Ik vind het namelijk erg lastig in te schatten..
Door eelke
Lizzy schreef:Ik zeg "zet Nederland vol met parelhoenen!"
Nou, die maken wel kabaal!

Barftechnisch natuurlijk wel een goed idee! Mooie kringloop, hond last van teek, parelhoenen, overschot parelhoenen, parelhoenen in de vriezer, hond eet parelhoen, iedereen blij :cool: (behalve de teken en in mindere mate ook de parelhoenen dan).

Eelke blij en Joep blij, da's een betere samenvatting ;D
Door Kaio
Janie2 schreef:Ik vind ze ook echt zo smerig.
Vraag mezelf ook af hoe vaak ik een nimf mis.

En.... ik heb er zelf nog nooit eentje bij mijzelf gevonden, dat vind ik dan toch ook weer ongeloofwaardig...dus hoe vaak missen we ze bij onszelf?

Ik lees vaak dat honden ook wel aangeven een teek te hebben, nou mijn hond is erg sensitief maar hij heeft nog nooit aangegeven dat ik persé op een plekje moest gaan kijken. Gelukkig beperken de dikke vette volgezogen viezerds zich tot max 2 stuks per jaar. Niet dat dat uitmaakt... borrelia en co-infecties kunnen zich binnen 10 minuten overbrengen.

Vorige week was de eerste van dit jaar en ik twijfel of dat een nimf of een stadium groter was: ik trok ook nog eens eerst zijn lijf eraf :/

Wellicht interessant om eens een nimf op de hondenhuid te fotograferen. Ik vind het namelijk erg lastig in te schatten..
Ik heb zelf wel tekenbeten gehad.
Als ze er last van hebben geven mijn honden het wel aan. En ik heb ook een hond (Maci) die zoekt de teken op de andere honden, Die scant ze echt af erop. En dan moet ik er snel bij zijn want hij gaat dan ook vaak over tot verwijdering, althans een poging tot ::)
eelke schreef:
Nou, die maken wel kabaal!

Barftechnisch natuurlijk wel een goed idee! Mooie kringloop, hond last van teek, parelhoenen, overschot parelhoenen, parelhoenen in de vriezer, hond eet parelhoen, iedereen blij :cool: (behalve de teken en in mindere mate ook de parelhoenen dan).

Eelke blij en Joep blij, da's een betere samenvatting ;D
:D :D :D :D
Door eelke
Ja ik zie het wel zitten. Zou de boswachter erg boos worden als ik een stuk of 100 parelhoenen uit zet in mijn bos?
Door Lizzy
Welnee, dat vindt de boswachter vast prima! Ik zie echt mogelijkheden met barfparelhoenen! Ook nog eens echt scharrel!
Door Ina
Lizzy schreef:Welnee, dat vindt de boswachter vast prima! Ik zie echt mogelijkheden met barfparelhoenen! Ook nog eens echt scharrel!
Ik vind het echt een Barfplaats-lijntje waard... wij schrijven vast in voor een kilo of 15 :biggrin2:
Door eelke
Hij is wel streng hoor, onze boswachter. En dan moeten we nog iemand vinden die ze vangt en slacht (Joep bied zich aan, maar ja...)
Door Kim_S
Ik wil wel parelhoenen gaan kweken, maar dan wil ik wel gehoorbescherming en geluidsisolatie voor mijn huis.

Als jullie dat nou ff regelen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door