Larf zul je echt vaak missen maar goed, die schijnen dan ook niet vaak besmet te zijn met de ziekte van lyme. Nimfen echter wel, die zijn wel vaak (25%) besmet met de bacterie die lyme veroorzaakt.
Dit was het plaatje van de vastgezogen nimf:

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
nikèdog2000 schreef:toen ik hier pas kwam wonen had ik een witte pup van 8 weken
er was al jaren niets aan de tuin gedaan
er stonden struiken een grote dennen boom
en een hele berg zand
die pup ging natuurlijk lekker de tuin in
honderden teken
je kunt het je eigenlijk niet voor stellen
hij zat helemaal onder met larven
overal ...echt erg
wit op wit
als ze dan 1 druppel bloed hadden gezogen zag je een zwart puntje
Lizzy schreef:Witte PUP![]()
![]()
![]()
![]()
Echt he, grote griezels. En arme pup
![]()
Ik wist trouwens niet eens dat je een witte herder hebt gehad joh! Hoe lang is dit geleden?
eelke schreef:Toen ik Gijs voor het eerst een serestoband om deed omdat ik toch wel dacht, ja zo'n spray werkt niet helemaal geloof ik, lagen er na 4 dagen zeker 50 dode losse bijna volle teken in de keukenmaar die had ik dus ook allemaal gemist. Die band werkte blijkbaar 'ineens' dus lieten alle teken ook ineens los.
Zo zo zo goor.
Maar het is hier ook echt niet te doen. Elke wandeling geeft teken.
Angelique schreef:Zo,n heel kleintje is te missen ja. Ik tref ze nog wel wandelend aan en dan zijn ze natuurlijk de sjaak voordat er gebeten is. Maar de meeste die gevoeld worden zijn alwel iets meer volgezogen. En soms ligt er wel eens een volgezogen dikzak op de grond. Tja, kan gebeuren.Ja, ik pak ook nog wel eens zo'n zwarte wandelaar van m'n honden. Ik heb geen idee hoe groot die nou feitelijk zijn maar ik denk 2 mm? Beetje formaat vlo, maar dan ronder van vorm en zwart.
Angelique schreef:Witte PUPAh! Mijn hersenen registreerde alleen witte en ik bedacht daar zelf heddur bij
Angelique schreef:Ja, zo brrr... 20+ teken na een wandeling plukken is normaal. Dus ja, dan mis je er wel eens een. Of 50![]()
![]()