Zelf weet ik het echt niet, dus ik neem alles in mij op wat ik lees.

Inmiddels heb ik dr. P. Mandigers een mail gestuurd en hoop dit weekend Tannetje ook een mail te sturen.
Moderator: Lizzy
Janie2 schreef:Ik ga later wat meer reageren en opnieuw je topic lezen, Volgensmij had ik ooit al eens gereageerd?Ik zou het ook waardeloos vinden maar als ik zo'n probleemhond had en hij deed het goed op de ID en ik kon dan die medicatie laten staan, dan kreeg hij bij mij ook de ID. Jammer, maar het is niet anders.
Wij zijn toen eerst op blik overgegaan. Merken zonder graan etc zoals Terra Canis. Mooi voer vergeleken de "meuk".
Dat ging nog steeds slecht.Toen blik van Hills gaan proberen. ZD en ID.
Waarvan ID de topper is. Samen met panzym, ZD brokjes als beloningen de hele dag door en 3 maanden Tylosine.
Sindsdien is mijn hond beter dan ooit.
Het heeft mij na 5 jaar vers verser verst incl snacks drogen en biologische groente prutjes blenden etc innerlijk veel moeite gekost om op Hills over te gaan maar inmiddels: beter een gezond lijf zonder triggers dan vers met slijm etc (is toch echt niet Oke continue zo'n reactie gaande, enorme belasting).
Tot op heden krijg ik hem niet van de Hills af :/ zelfs gekookt vlees gaat mis.
Hij staat nu op Hills ID blik en ZD brokjes als beloningen, zonder panzym en zonder Zitac en zonder tylosine met een hond perfect in orde zonder maagdarm problemen, zonder huid of oorklachten.
Mijn zoektocht is nog niet over, ik begrijp namelijk nog niet waarom ID goed gaat en Terra Canis getreidefrei of gekookte kalkoen niet. Überhaupt niet waarom zo gevoelig op alles en ID super.
Inmiddels ook de hoeveelheid kunnen normaliseren. Mijn hond verstouwde ook enorme hoeveelheden. Ook van de ID in het begin.
Janie2 schreef:Ahh top reactie! Interessant he die ingrediënten. Klopt wat jij zegt, je hebt het nu over de ID sensitive brok:Ah ik had de verkeerde soort te pakken.
with Egg&Rice: Brouwersrijst (23%), eipoeder (43%), maïsglutenmeel, dierlijk vet, mineralen, eiwithydrolysaat, gerst, haver, cellulose, soja-olie, L-lysine, vitaminen, taurine, sporenelementen en bèta-caroteen. Met een natuurlijk antioxidant (gemengde tocoferolen).
De "standaard" ID brok:
Droogvoer: Maïs, brouwersrijst, eipoeder, kip- (16%) en kalkoenmeel, eiwithydrolysaat, mineralen, maïsglutenmeel, gedroogde bietenpulp, dierlijk vet, soja-olie, lijnzaad, psyllium, vitaminen, sporenelementen en bèta-caroteen. Met een natuurlijk antioxidant (gemengde tocoferolen).
En mijn hond eet de "standaard" ID blik (met kalkoen maar gekookte kalkoen toevoegen loopt hier mis, raar maar waar):
with Turkey: Kalkoen (14%), varkenslever, rijst, rijstzetmeel, maïs, eipoeder, kip, gedroogde bietenpulp, mineralen, cellulose, lijnzaad, psyllium, vitaminen en sporenelementen. Gekleurd met natuurlijk karamel.
En ZD brok:
Maïszetmeel, kippenleverhydrolysaat, cellulose, mineralen, soja-olie, dierlijk vet, vitaminen, sporenelementen, taurine en bèta-caroteen. Met een natuurlijk antioxidant (gemengde tocoferolen).
Ik heb tot nu toe geen andere soorten Hills geprobeerd. Ook niet die ei&rijst brok.
Ik plak de ingrediënten hier om aan te geven hoe moeilijk het is. Je geeft een voeding met kalkoen maar vervolgens reageerd mijn hond wel bij rauwe of gekookte kalkoen etc. En daarbij hoopvol jou, TS, toch wat moed te geven om over de hobbel heen te stappen om te kijken wat het bij jouw hond doet.
Mijn hond reageerd wel beter op ID blik dan ZD blik.
Echt razend frustrerend em interessant waarom een hond dit zou toleren ten opzichte van vers
Janie2 schreef:Hills ID sensitive brok en Hills ZD blik bevatten geen kip TS.Dat zou ik wat de brok betreft niet 100% zeker durven zeggen, want je weet niet de herkomst van het eiwithydrolysaat. En in de ZD zit toch kippenlever? Of kijk ik nu weer naar de verkeerde versie?