Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Ik weet niet precies met wat voor teststripjes je werkt, maar bij mijn weten is er bij eiwit: 500 geen sprake meer van een spoortje eiwit in de urine.ik gebruik Heiland Teststreifen en de E waarden zijn neg, 30, 100 en 500 mg/dl. Hafan zit op de hoogste waarde. Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou schrijven dat het gemakkelijk door voorhuidontsteking kon komen
En volgens mij betekent het verlies van eiwit: eiwitverlies via de nieren of veel ontstekingscellen. Een verhoogd nitriet gehalte kan duiden op bacterieen in de urine (en misschien ook aan de voorhuid, dat weet ik niet).
Het voordeel van dit soort testjes thuis doen is dat je zelf de boel in de gaten kunt houden. Het nadeel is dat het lastig is om al deze 'bij-waardes' zelf te intepreteren. Zeker wanneer bepaalde waardes verhoogd of verlaagd zijn. Want zo heeft ascorbinezuur weer invloed op het nitrietgehalte. En dergelijke. Misschien is het een goed idee om even contact op te nemen met je dierenarts. Of kan Tannetje/Linda er meer over vertellen.
Hitam schreef: Ik vind het ook wat veel eiwit. Drinkt hij veel ?Nee hij drinkt niet veel. Vrij weinig zelfs. Ik geef hem af en toe bouillon om zijn blaas te spoelen.
Hitam schreef: Jazeker, dat kan ook rare uitslagen geven. Of hoe en waarin je de urine opgevangen hebt.Er zwom een aantal plantenluizen in, maar ik ging er van uit dat zolang die niet stuk zijn ze ook de uitslag niet zouden beïnvloeden.