Moderator: eelke
pearlsofpassion schreef:Ik vind haar zeker niet dik. Maar ik ken misschien weinig van honden...De vacht golft wat maar ze is daar ook beetje ingevallen, als ik de foto zo bekijk vind ik haar ook niet te dik eigenlijk, ook al weegt ze 47.
Ik vind haar best mooi maar ik hoop dat het een golving is in de vacht die wat bedriegt en dat dat niet heel erg ingevallen flanken zijn.
Kuikuhnek schreef:Onze pup wegen we amper nog, een keer in de zoveel weken om te kijken of hij de curve een beetje volgt en uit pure nieuwsgierigheid.dat dit over dezelfde hond gaat
Wij voeren op zicht.
Ik gok dat hij nu rond de 62 kilo weegt en we voeren hem afwisselend tussen de 1300 en 1500 per dag.
Ook hier dus een voorstander van het voeren op zicht.
pluk schreef:dat dit over dezelfde hond gaatIk gok het hoor, kan ook minder zijn.![]()
op de foto's ziet hij er ondanks zn formaat nog wel echt als een pup/puber uit
maar ben het eens met m'n voorgangers: voeren doe je op het oog
mijn hond zou volgens de schema's zo'n 4% mogen, maar krijgt uiteindelijk maar zo'n 2-2,5%
KimD schreef:Ik vind dit altijd erg interessant en ben er zelf ook veel mee bezig, onze honden krijgen vooralsnog KVV.Dat is minder dan 1,5% en lijkt me veel te weinig om essentiele voedingsstoffen binnen te krijgen. Geen idee welke KVV je voert, maar die bevat(ten) misschien te veel vet (voor haar).
Border intacte reu van 24 kilo krijgt 500/550 gram per dag
Border gesteriliseerde teef van 17 kg krijgt 250/300 gram per dag
Border pup van 6 maanden, nu ongeveer 16 kg krijgt 400 gram per dag
Sheltie gesteriliseerde teef van 19 kg krijgt 200 gram per dag
Schotse collie pup van 6 maanden, nu ongeveer 14 kg krijgt 400 gram per dag
Voor onze volwassen honden vind ik het altijd makkelijk, dat is rekenen en kijken. Maar vooral bij de pups vind ik het lastig wanneer het teveel of te weinig is. We hebben een tijdje gevoerd wat 'standaard' is, maar beide pups werden er ontzettend pappig van en dat heeft überhaupt geen toegevoegde waarde.
Op dit moment heb ik het idee dat we voor nu goed zitten qua hoeveelheid.
src_esther schreef:Dat is minder dan 1,5% en lijkt me veel te weinig om essentiele voedingsstoffen binnen te krijgen. Geen idee welke KVV je voert, maar die bevat(ten) misschien te veel vet (voor haar).Nee, voor haar is het echt perfect. Ze kreeg eerst meer maar werd daar direct moddervet van. Ze krijgt nu al bijna 8 maanden deze hoeveelheid en dat gaat echt prima!
Mijn intacte reu van ca. 21 kg krijgt 450/550 gram per dag en daarnaast een bijna ongelimiteerde hoeveelheid beloninkjes waardoor hij soms minder van zijn KVV eet. Pafferig is hij zeker niet.
KimD schreef:Nee, voor haar is het echt perfect. Ze kreeg eerst meer maar werd daar direct moddervet van. Ze krijgt nu al bijna 8 maanden deze hoeveelheid en dat gaat echt prima!Ik geloof best dat die hoeveelheid voor haar (voedingstoestand) perfect is, maar dan kan het wel haast niet anders dan dat die kvv te vet is. En dat ze te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt wat op de langere termijn tot tekorten gaat leiden.
Svejo schreef:O jee, dan zit ik extreem laag....Ik vind toch een zorgelijke post.
Kooikerhondje 10,8 à 11,2 kg
Hij kreeg tot voor kort 100 gram KVV of 100 gram vlees/pens/of combi bot met vlees.
Wel krijgt hij hééél veel (zelf gedroogde) beloningen.
Hij wil niet lopen en doet dit ook niet. Dmv belonen krijg ik hem in beweging.