Ik zie het vaker bij honden van die leeftijd, tijdens de flinke groeispurten. En daarna als ze ouder zijn vaker bij te dikke honden.
En ja het is ook afhankelijk van bouw en erfelijkheid.
Ik heb er eentje met een echt verkeerde pols. Vanaf jongs af aan. Lijkt iets niet helemaal goed in de aanleg, fysio vond de botten stuk vlakker waardoor de banden niet stabiel liggen, je voelt ook verschil in de poten.
Maar eh even een opmerking over de ED, ik wil jullie niet bang maken hoor, maar toen op oudere leeftijd Fozzy weer de pols erg verkeerd zette, zijn we er na een tijdje achtergekomen dat in de elleboog in die poot LPC en artrose zat, en met nog 2 jaar is die poot ED 0 gerontgend ( officieel, zijn andere poot had LPA).. en nu toen ie laatst weer last had, zakte zijn pols ook meer door. Maar goed ik bedoel niet te zeggen dat zwakke polsen samenhangt met ED, maar dat ED vrij op jongere leeftijd lang niet altijd een garantie is op echt ED vrij.

Maar als je dus pijn merkt oid dan zou ik verder kijken dan de pols.
Nou gaat die Franse stand toch meestal echt niet gepaard met verdere ongemakken en gezien de leeftijd dus een vrij veel voorkomend fenomeen, dus ik zou zeggen zorgen dat ie niet te dik is of wordt, dat is alleen maar extra belasting
Ik vind het trouwens net leonberger poten, die zien er allemaal zowat zo uit op die leeftijd vind Ik

( ok de kleur en vachtlengte van chef helpen nu ook mee)