Wat fijn dat hij in de herkansing mag bij jullie!
Met mijn eigen herplaatsers ben ik altijd stante pede naar de homeopathische dierenarts gegaan voor ondersteunende druppels en tips. Die van mij hadden vooral huidproblemen (demodex bij de een, ondervoeding en cheyletella bij de ander) en daar hebben ze druppels voor gekregen, en iets wat immuunversterkend werkt. Ze zijn nu allebei klachtenvrij en zitten in een prachtig en happy velletje!
Uiteraard speelt voeding ook een grote rol. Brokken de deur uit (eventueel na een overgangsperiode, maar ik heb die van mij acuut op vers gezet en dat ging prima), ik verwacht dat de gezondheid van jouw nieuwe ventje alleen al door betere voeding ook een stuk zal verbeteren. Vaccineren en ontwormen en Bravecto zou ik even mee stoppen; door de verse voeding wordt de lichamelijke weerstand ook groter, en dat alleen al kan voldoende zijn om beestjes en dingetjes in de toekomst te voorkomen. Plus het geeft het lichaam rust als er een tijdje geen chemie in wordt gestopt.
Je zou ook wat voedingssupplementen kunnen overwegen, zoals zalmolie (van een goede kwaliteit, niet die van 1 liter voor 3 euro). Maar ik denk dat betere voeding al een hele verbetering zal brengen.
Verder is rust, ook geestelijke, essentieel. Natuurlijk is beweging belangrijk, maar het is voor een herplaatser met een verleden ook belangrijk gewoon in zijn mandje te mogen liggen en te slapen, rusten, kalmeren, vertrouwen te ontwikkelen, zijn plekje te vinden in de roedel van mensen en eventuele andere huisdieren.
Heel veel succes gewenst, enne... foto?